اخبار داغ

رئیس ستاد مدیریت بحران خلیل آباد خبر داد؛

کاهش 43 درصدی میزان بارندگی در خلیل آباد

کاهش 43 درصدی میزان بارندگی در خلیل آباد
رئیس ستاد مدیریت بحران خلیل آباد با بیان اینکه موضوع بهره وری آب باید با حساسیت جدی تری دنبال شود، گفت: میزان بارش های سال زراعی جاری در شهرستان خلیل آباد تاکنون نسبت به مدت مشابه سال زراعی گذشته 43 درصد کاهش داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یار خراسانی، مجتبی شاکری، عصر امروز در نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان خلیل آباد با بیان اینکه شاهد بارش باران و رحمت الهی در چند روز گذشته در سطح شهرستان بودیم، اظهار داشت: از ابتدای سال زراعی 87.5 میلی متر بارندگی را در شهرستان شاهد بودیم و در 72 ساعت اخیر 12 میلی متر بارندگی داشتیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یار خراسانی,

وی از کاهش 43 درصدی میزان بارندگی تا به امروز نسبت به سال گذشته در شهرستان خلیل آباد خبر داد و خاطرنشان کرد: مدیریت بحران با محوریت بهره وری و استفاده صحیح از منابع آبی در سال جاری شهرستان بسیار حائز اهمیت است.

,

فرماندار خلیل آباد با تاکید بر اینکه موضوع بهره وری آب باید با حساسیت جدی تری دنبال شود، تصریح کرد: در بحث بهره وری آب نیازمند اقدامات بسیار جدی تر و موثرتری به خصوص در تغییر الگوی کشت و استفاده بهینه از منابع آبی موجود است.

,

وی همچنین در ادامه اذعان کرد: بر اساس اعلام آبفای شهری و روستایی و همچنین آب منطقه ای، شاهد کاهش و افت سطح آب های زیرزمینی در سطح شهرستان هستیم که در آینده منجر به شوری آب می شود و حتماً نیازمند مدیریت صحیح این منابع آبی است.

,

شاکری با تاکید بر اینکه باید اقدامات عملیاتی تری در بحث مدیریت منابع آبی صورت گیرد، عنوان کرد: با توجه به بارش هایی روزهای اخیر و احتمال بارندگی در روزهای آینده لازم است بخشداران، شهرداران و دهیاران و همچنین اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان آمادگی لازم را در این ایام داشته باشند.

,

وی با اشاره به آبگرفتگی معابر سطح شهر در ایام بارندگی، تشریح کرد: فضاهایی در سطح شهر وجود دارد که در هنگام بارندگی های شدید، باعث آبگرفتگی معابر و بروز خسارت هایی می شود و شهرداری ها باید نسبت به اصلاح این معابر و فضاها اقدام کنند.

,

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان خلیل آباد بر آماده باش تمام مدیران و دستگاه دستگاهها در ایام بارش ها تاکید کرد و افزود: تغییر شرایط جوی مشهود است و مدیران عضو ستاد مدیریت بحران باید در شهر حضور داشته باشند و از مناطق بحرانی بازدید کنند و این حضور قطعاً باعث تزریق امید به جامعه است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه