اخبار داغ

رئیس کمیسیون ایمنی حمل و نقل و ترافیک خراسان رضوی:

ایمنی محورهای جاده ای در کاهش آمار متوفیان راضی‌کننده نیست

ایمنی محورهای جاده ای در کاهش آمار متوفیان راضی‌کننده نیست
رئیس کمیسیون ایمنی حمل و نقل و ترافیک خراسان رضوی گفت: خراسان‌رضوی که سالانه پذیرای میلیون‌ها زائر رضوی است، باید دارای ایمن‌ترین محورهای جاده‌ای و الگوی ایمنی در بین محورهای کشور باشد و این کاهش در حوادث و آمار متوفیان راضی‌کننده نیست و هنوز آمار مربوط به تلفات و مجروحان این حوادث بسیار بالا و دردآور است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ محمد مقدوری عصر امروز در جلسه کمیسیون ایمنی حمل و نقل و ترافیک خراسان رضوی اظهار داشت: عمده هدف‌گذاری‌های دولت تدبیر و امید در چهار سال اخیر در حوزه راه‌سازی خراسان رضوی محقق شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با بیان این که در این راستا برخی از این پروژه‌ها مراحل تصویب را طی کرده و در دست اجرا هستند عنوان کرد: از جمله این پروژه‌ها، آزادراه مشهد - چناران- قوچان و محور امامقلی- درگز در حال اجرا است، باند دوم محور سه راهی شادمهر به کاشمر و باند دوم محور تربت حیدریه - رشتخوار - خواف هم برای بودجه سال 97 ردیف ملی گرفته است.

,

رئیس کمیسیون ایمنی حمل و نقل و ترافیک خراسان رضوی با قدردانی از اقدامات صورت گرفته برای ارتقاء ایمنی محورهای جاده‌ای که منجر به کاهش آمار متوفیان و مجروحان ناشی از حوادث رانندگی در نوروز 97 شد تاکید کرد: خراسان‌رضوی که سالانه پذیرای میلیون‌ها زائر رضوی است، باید دارای ایمن‌ترین محورهای جاده‌ای و الگوی ایمنی در بین محورهای کشور باشد و این کاهش در حوادث و آمار متوفیان راضی‌کننده نیست و هنوز آمار مربوط به تلفات و مجروحان این حوادث بسیار بالا و دردآور است.

,

مقدوری اصلاح نقاط حادثه‌خیز، آرام‌سازی محورهای روستایی، ارائه برنامه آموزشی از طریق دهیاران، تقویت و توسعه فرهنگ‌سازی به وسیله رسانه‌ها و تبلیغات محیطی، تهیه برنامه‌های مدون و نظارت بر اجرای برنامه‌ها و و مانند آن را از جمله اقدامات و ضرورت‌هایی دانست که با جدیت دنبال می‌شود.

,

رئیس پلیس راه استان خراسان رضوی هم از اقدامات منجر به کاهش آمار تصادفات در محورهای اصلی استان ابراز خرسندی و تصریح کرد: آمار تصادفات در محورهای اصلی استان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش چشمگیری داشته اما باید برای اصلاح نقاط حادثه‌خیز در محورهای فرعی و روستایی استان هم تلاش بیشتری انجام شود. 

,

سرهنگ هادی امیدوار در ادامه عدم توجه به جلو، انحراف به چپ و خواب آلودگی را به عنوان سه عامل اصلی تصادفات در استان ذکر کرد.

,

وی عنوان کرد: نوروز امسال در مقایسه با نوروز 96 تعداد تصادفات منجر به فوت از 49 به 44 فقره و تعداد متوفیان از 58 به 57نفر کاهش یافته است؛ این در حالی است که تردد خودروها در محورهای استان 16 درصد طی این ایام رشد داشته است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه