اخبار داغ

تقریبا هیچ، سهم فارغان از امکانات شهری/ بهشت پنهان فضای سبز هم ندارد

تقریبا هیچ، سهم فارغان از امکانات شهری/ بهشت پنهان فضای سبز هم ندارد
طبیعت بکر و ناب این منطقه و وجود حیوانات منحصر به فرد در ارتفاعات، به این شهر لقب بهشت پنهان هرمزگان داده است و با تنها یک بار سفر به این شهر به برازنده بودن این صفت پی خواهیم برد؛ اما بی بهره ماندن از امکانات اولیه شهری، سکونت در بهشت پنهان را به کام اهالی فارغان تلخ کرده و در برخی موارد موجب مهاجرت بومیان به مرکز استان شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ فارغان، شهری در ۷۵ کیلومتری شهرستان حاجی آباد و ۲۳۵ کیلومتری شمال شرق مرکز استان است که دارا بودن آب و هوای متمایز از سایر شهرهای استان، شرایط ویژه ای برای آن ایجاد کرده و توانایی رشد گیاهان گرمسیری و هم سردسیری را به آن بخشیده است؛ انواع مرکبات، خرما، پسته، سیب، گردو و انگور بیشترین محصولاتی است که در باغات فارغات به عمل می آید. شغل اصلی مردم فارغان، کشاورزی و دامداری است و کشت گندم، جو، ذرت و صیفی جات در آن رواج دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

طبیعت بکر و ناب این منطقه و وجود حیوانات منحصر به فرد در ارتفاعات، به این شهر لقب بهشت پنهان هرمزگان داده است و با تنها یک بار سفر به این شهر به برازنده بودن این صفت پی خواهیم برد؛ اما بی بهره ماندن از امکانات اولیه شهری، سکونت در بهشت پنهان را به کام اهالی فارغان تلخ کرده و در برخی موارد موجب مهاجرت بومیان به مرکز استان شده است.

,

یکی از اساسی ترین مشکلات شهر فارغان برای گردشگران، نبود تابلو و علائم راهنمایی و رانندگی است و همین موضوع باعث رخ دادن تصادفات فجیعی در این شهر شده است و همچنین آسفالت نامناسب خیابان ها، خسارات مالی روی دست استفاده کنندگان از مسیر می گذارد.  زیباسازی فضای شهری به خیابان های مرکز شهر ختم می شود و خیابان های اطراف آن سهمی از آن ندارند و حتی پیاده روهای آن کف پوش نشده است. 

,

, ,

پای درد دل اهالی که می نشینیم همگی از نبود آسفالت مناسب در شهر، تعطیلی شبانه درمانگاه شبانه روزی و فضای بی روح شهر گلایه مند هستند.

,

مسافربرهای شخصی، تنها راه دسترسی به مرکز استان

,

فاطمه دهقانی، یکی از شهروندان فارغانی در گفتگو با خبرنگار هرمز با اشاره به وضعیت درمانگاه شهر، اظهار کرد: ارائه خدمات در درمانگاه فارغان تنها تا پیش از غروب آفتاب صورت می گیرد و پس از آن تعطیل می شود و در صورت نیاز به خدمات پزشکی باید تا روز بعد منتظر ماند یا به شهرستان حاجی آباد که فاصله زیادی با ما دارد مراجعه کنیم.

, هرمز,

این شهروند در ادامه افزود: آخر هفته تمام کادر درمانی، درمانگاه را ترک می کنند و در صورت نیاز اورژانسی اهالی، هیچ شخص مختصصی در شهر وجود ندارد و این مسئله به شدت سلامت شهروندان را تهدید می کند.

,

, ,

دهقانی با تاکید بر نبود مسافربرهای عمومی برون شهری، تصریح کرد: تمام شهرهای استان دارای اتوبوس هایی از مرکز استان به شهر مدنظر هستند و کمتر شهری را می توان یافت که در بندرعباس ایستکاه اتوبوس نداشته باشد، اما شهر فارغان از آن بی بهره است و اهالی شهر باید به رفت و آمد با مسافربرهای سواری رضایت دهند.

,

وی با اشاره به مشکلاتی که این مسئله ایجاد کرده است، گفت: امنیت خودروهای شخصی بسیار پایین است و در سوانح جاده ای آسیب پذیر ظاهر شده اند، این در حالی است که آسیب به افراد در تصادف اتوبوس ها کمتر است.

,

این شهروند با بیان اینکه نبود فضای سبز در فارغان، خاطرنشان کرد: فرزندانمان در اینجا هیچ تفریحی جز پرسه زدن در خیابان ندارند چرا که تنها شهربازی فارغان، سال هاست که تعطیل شده و همچنین پارک شهر برای خردسالان است، با این وجود امکانات ثانویه چون تخریب میدان شهر و بازسازی آن به بهانه زیبا نبودن، در اولویت کار شهرداری قرار گرفته است.

,

محدودیت مالی، تنها پاسخ شهردار

,

مسلم دهقانی، شهردار فارغان در گفتگو با خبرنگار هرمز با اشاره به نبود اتوبوس های بین شهری، اظهار کرد: چندی پیش با تصویب شورای شهر، خودروی ونی برای تردد بین شهری شهروندان در مسیر قرار گرفت اما به علت عدم استقبال کنار گذاشته شد چرا که مردم مسافربرهای شخصی را ترجیح می دهند و این ون برای شهرداری درآمدی نداشت.

, هرمز,

, ,

شهردار فارغان با تاکید بر اینکه میدان فاطمیه در ایتدای تاسیس شهرداری کلید خورد، تصریح کرد: میدان فاطمیه که در ورودی شهر واقع شده است، از اولین پروژه های شهرداری بود که می توان گفت بدون برنامه شروع به ساخت آن شد و ویژگی های در نظر گرفته شده برای آن مناسب شهر فارغان نبود و بنابراین تصمیم به بازطراحی و بازسازی آن گرفتیم.

,

دهقانی در پاسخ به انتقاد بر زیبایی شهر، بیان کرد: زیباسازی فضای شهر، از اولویت های اصلی شهرداری است، اما نبود اعتبارات یکی از دلایل کند بودن رشد زیباسازی شهر است که شهروندان می توانند با پرداخت به موقع عوارض به آن سرعت ببخشند.

,

وی با بیان اینکه کار بهسازی آسفالت خیابان ها در حال آغاز است، گفت: با وجود اینکه می توانستیم با روکش کردن خیابان ها ساخت آن را به پایان ببریم اما تصمیم بر این شد که تعمییر آن را جدی دنبال کنیم و تا چندی دیگر بهسازی خیابان امامزاده شهر فارغان به ایان می رسد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه