اخبار داغ

رئیس پلیس فتا زنجان خبر داد

افزایش 45 درصدی جرائم فضای مجازی در زنجان/بیش از 85 درصد جرائم فضای مجازی در استان کشف شده است

افزایش 45 درصدی جرائم فضای مجازی در زنجان/بیش از 85 درصد جرائم فضای مجازی در استان کشف شده است
رئیس پلیس فتای استان زنجان از افزایش 45 درصدی جرائم فضای مجازی در سال 96 نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان زنجان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدعلی آدینه لو امروز در گفت و گو با خبرنگار عصر زنجان، به عملکرد فتا استان زنجان در 12 ماهه سال 96 اشاره کرد و اظهار داشت: بیشترین جرائم  سایبری رخ داده در استان مربوط به جرائم مالی و اخلاقی بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر زنجان,

وی با بیان اینکه از جرائم مالی می‌توان به کلاهبرداریهای اینترنتی و برداشت‌های غیر مجاز از حساب افراد در استان زنجان اشاره کرد و عنوان داشت: هتک هیثیت و نشر اکاذیب از جمله جرائم اخلاقی است که در استان زنجان رخ داده است.

,

رئیس پلیس فتای استان زنجان از کشف 85 درصدی جرایم فضای مجازی  واقع شده در سال 96  و افزایش 54 درصدی دستگیر شدگان جرائم فضای مجازی در زنجان نسبت به سال قبل خبر داد.

,

*اعتماد بیش از حد به فضای مجازی افزایش جرائم فضای مجازی را به دنبال دارد

, *اعتماد بیش از حد به فضای مجازی افزایش جرائم فضای مجازی را به دنبال دارد,

سرهنگ آدینه لو یکی از علت‌های اصلی افزایش جرائم فضای مجازی در استان زنجان را اعتماد بیش از حد شهروندان به فضای مجازی است.

,

وی با اشاره به اینکه شهروندان بدون توجه به عواقب احتمالی فعالیتهای نا آگاهانه در فضای مجازی ، اطلاعات خصوصی خود را نشر میدهند و این یکی از راههای سوء استفاده سودجویان بهره برداری از این اطلاعات است، تصریح کرد: شهروندان باید بدانند فضای مجازی بستری غیر قابل اعتماد بوده و از اشتراک گذاشتن تصاویر خصوصی و اطلاعات شخصی در این فضا خودداری کنند.

,

*شبکه‌های اجتماعی خارجی برای معاملات ،خرید و فروش معتبر نیستند

, *شبکه‌های اجتماعی خارجی برای معاملات ،خرید و فروش معتبر نیستند,

رئیس پلیس فتای استان زنجان با بیان اینکه شبکه‌های اجتماعی خارجی برای معاملات ،خرید و فروش معتبر نیستند، ادامه داد: شهروندان برای معاملات و خرید و فروش‌های خود از وب سایت‌های معتبری که دارای مجوز enamad هستند استفاده کنند.

,

آدینه لو  در ادامه به کلاهبرداری های پیامکی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: امروزه انواع کلاهبرداریهای پیامکی از شهروندان مورد توجه سودجویان قرار گرفته به طوری که کلاهبرداران با ارسال پیامکهایی با مضامین برنده شدن در قرعه کشی و سفرهای زیارتی مردم را اغفال  از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند.

,

وی با بیان اینکه مجرمین با این شگرد سوژه مورد نظر را با پیامک‌های مختلف اغفال کرده و به پای دستگاههای خود پرداز می‌کشانند و با شگرهای خاصی حساب افراد را تخلیه می نمایند ، اضافه کرد: شهروندان این را بدانند در صورت برنده شدن در هرقرعه کشی ، سفرهای زیارتی و غیره باید مراحل اداری مورد نظرطی شود و لزومی به مراجعه به دستگاهای خود پرداز وجود ندارد.

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه