اخبار داغ

فرمانده انتظامی رودبارجنوب عنوان کرد؛

جنگ نرم در کمین باور و هویت ملّت‌ها/ ابزارهای ارتباطی نوین حریم شخصی مناسبی نیست

جنگ نرم در کمین باور و هویت ملّت‌ها/ ابزارهای ارتباطی نوین حریم شخصی مناسبی نیست
فرمانده انتظامی شهرستان رودبار جنوب گفت: فضای مجازی و ابزارهایی همچون تلفن همراه، رایانه و تبلت محیط امنی برای نگهداری تصاویر و اطلاعات خصوصی خانواده ها نیستند چراکه برخی از آسیبهای ناشی از آنها کاملا غیر قابل جبران اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رودبار ما؛سرهنگ رضا فروریخت فرمانده انتظامی شهرستان رودبار جنوب در گفت وگو با خبرنگار ما در رابطه با آسیب های شبکه های اجتماعی نظیر تلگرام، گفت: فضای مجازی و ابزارهایی همچون تلفن همراه، رایانه و تبلت که متصل به اینترنت هستند  محیط امنی برای نگهداری تصاویر و اطلاعات خصوصی خانواده ها نیستند چراکه برخی از آسیبهای ناشی از آنها کاملا غیر قابل جبران اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رودبار ما,

وی ادامه داد: بررسی برخی جرائم سایبری نشان می دهد فاصله بین معلومات دیجیتالی والدین و فرزندان زیاد است و بعضا والدین علم کافی در رابطه با فضاهای مجازی را ندارند و نمیتوانند تهدیدهای آن را شناسایی و بر فرزندان نظارت داشته باشند.

,

وی افزود: به منظور کاهش مسائل بین فرزندان و خانواده ها لازم است در زمینه استفاده های مفید فضای مجازی فرهنگ سازی شود و همانگونه که پلیس در امر پیشگیری از جرائم و آسیبهای اجتماعی با ارائه آموزش به شهروندان وارد عمل  شده، سایر نهادهای دخیل نیز به شکل موثر ایفای نقش کنند.

,

سرهنگ فیروزبخت تصریح کرد: برخی آسیبهای فضای مجازی و شبکه های اجتماعی مانند انتشار تصاویر خصوصی و هتک حیثیت غیر قابل جبران هستند از این رو باید تلفن همراه، تبلت، لپ تاپ و مانند آن که حاوی موارد خصوصی هستند را همچون حریم شخصی از سرقت اطلاعات و دستیابی دیگران حفظ کنیم.

,

وی اظهار داشت: سرقت اطلاعات شخصی و دستیابی افراد فرصت طلب به اینگونه موارد یکی از زمینه های اصلی جرائم سایبری است که در صورت وقوع و طرح شکایت شهروندان از سوی پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات(فتا) مورد بررسی قرار میگیرد.

,

فرمانده انتظامی رودبارجنوب در پایان خاطرنشان کرد: برکسی پوشیده نیست که دشمن برای از بین بردن بنیانهای فرهنگی و دینی جامعه قشر جوان را از طریق جنگ نرم مورد هجمه فرهنگی قرار داده که در این زمینه پس از خانواده همه نهادهای فرهنگی و آموزشی مهمترین وظیفه را در جلوگیری اهداف شوم دشمن برعهده دارند.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه