اخبار داغ

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی:

مدیریت واردات؛ کلید حمایت دولت از تولید داخلی/ تحقق شعار سال باعث بهبود اوضاع اقتصادی می‌شود

مدیریت واردات؛ کلید حمایت دولت از تولید داخلی/ تحقق شعار سال باعث بهبود اوضاع اقتصادی می‌شود
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با بیان اینکه مدیریت واردات کلید حمایت دولت از تولید داخلی است، گفت: تحقق شعار سال باعث بهبود اوضاع اقتصادی می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا  جعفر صادق اسکندری در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، با اشاره به میزان تحقق شعار سال گذشته، گفت: سال گذشته با یاری تدابیر اتخاذ شده در کارگروه رفع موانع تولید توانستیم جهت احیای واحد های تولیدی راکد، به ثمر رسیدن واحد های صنعتی وبازسازی و نوسازی واحد های تولیدی ۶هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به ۴۵۰ واحد تسهیلات فوری اعطا کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی، با اشاره به اینکه همچنین در سال گذشته موجبات تثبیت اشتغال ۷ هزار و ۵۰۰ نفر در واحد های تولیدی و صنعتی فراهم شده افزود: همچنین زمینه اشتغال بیش از ۲ هزار نیروی کار نیز در سال گدشته فراهم شده است.

,

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی، با اشاره به نامگذاری سال جدید با عنوان حمایت از کالای ایرانی ادامه داد: اکنون حمایت از تولید و کالای ایرانی برای همگان یک تکلیف شرعی و قانونی است چرا که از سال ۹۴ دغدغه اصلی کشور حول مباحث اقتصادی می چرخد.

,

وی، با تاکید بر اینکه تحقق شعار سال می تواند نتایج قابل توجهی در روند بهبود وضعیت اقتصادی استان داشته باشد ادامه داد: این امر باعث راه اندازی مجدد واحد های تولیدی راکد، پیشرفت واحد های صنعتی همچنین باعث افزایش ارزش افزوده بخش واشتغال شده که در نتیجه آسایش ورفاه کل جامعه را درپی خواهد داشت.

,

اسکندری، با اشاره به اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت برای تحقق این شعار در واحد های تولیدی و صنعتی برنامه های خاص خود را دارد ادامه داد: این سازمان و وزارتخانه مربوط به عنوان بخش دولتی حول سه محور برنامه هایی دارد که می توان به محور های دولت، حمایت های خصوصی و تولید همچنین فرهنگ سازی اشاره کرد.

,

وی، خاطرنشان کرد: جهت فرهنگ سازی موضوع اقداماتی صورت گرفته و در صدد دعوت مردم به خرید کالای ایرانی و ترغیب واحد ها به تولید کالای با کیفیت هستیم.

,

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی، تاکید کرد: اما در بخش واحد های تولیدی باید به نسبت خواسته مردم جهت تولید کالای باکیفیت اقدام شود تا رضایت مردم در خصوص مصرف کالاهای داخلی بدست آید.

,

وی، اذعان داشت: اما دولت سیاست های سال گذشته را در پیش دارد ازجمله تزریق تسهیلات به بخش تولید و حمایت از تولید داخلی، جلوگیری از واردات، افزایش تعرفه های وارداتی، اعطای مشوقه های بیشتر به بخش تولیدی و پرداختن به بحث واحد های نیمه فعال و طرح صنعتی نرسیده به مدار تولید از جمله امورات مدنظر است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه