اخبار داغ

کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا:

حمله به سوریه برای آمریکا، انگلیس و فرانسه شکست بزرگی بود/ این حمله کاری نمایشی برای حفظ آبرو و اعتبار آمریکا در سطح بین المللی بود

حمله به سوریه برای آمریکا، انگلیس و فرانسه شکست بزرگی بود/ این حمله کاری نمایشی برای حفظ آبرو و اعتبار آمریکا در سطح بین المللی بود
کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا گفت: حمله به سوریه برای ترامپ رئیس جمهورآمریکا و نخست وزیر انگلیس و رئیس جمهور فرانسه شکست بزرگی بود زیرا علارغم همه ادعاها نتیجه کار آن ها بسیار ناچیز بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از راه آرمان ؛ مسعود اسداللهی کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا در گفتگو با خبرنگار ما در رابطه با حمله سه کشور آمریکا ، انگلیس و فرانسه به سوریه اظهار داشت : تهاجمی که توسط این سه دولت انجام شد هیچ گونه تناسبی با حجم تهدیداتی که در هفته گذشته این کشورها انجام داده بودند ، نداشت .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان, مسعود اسداللهی کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا در گفتگو با خبرنگار ما در رابطه با حمله سه کشور آمریکا ، انگلیس و فرانسه به سوریه اظهار داشت : تهاجمی که توسط این سه دولت انجام شد هیچ گونه تناسبی با حجم تهدیداتی که در هفته گذشته این کشورها انجام داده بودند ، نداشت .,

وی گفت : حجم تهدیدات بر علیه سوریه بسیار بسیار بالا بود و این گونه نشان می دادند که ضرباتی بسیار کاری و موثری بر پیکره نظام وارد خواهد شد و پیش بینی می شد که مراکز حکومتی ، نظامی و امنیتی در داخل دمشق به خصوص قصر ریاست جمهوری مورد حمله قرار گیرد .

,

کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا خاطر نشان داد : ولی نظام سوریه قبلا پیش بینی کرده بود که اطراف حومه دمشق مورد حمله قرار گیرد بنابراین آن جا را تخلیه کرده بودند و حمله عملا نتیجه ای در بر نداشت و عملکردش در حد صفر بود .

,

اسداللهی عنوان کرد : حمله به سوریه برای ترامپ رئیس جمهورآمریکا  و نخست وزیر انگلیس و رئیس جمهور فرانسه شکست بزرگی بود زیرا علارغم همه ادعاها نتیجه کار آن ها بسیار ناچیز بوده است.

,

وی دلیل ناکام بودن این حمله را اختلاف نظرهای داخلی در درون دولت آمریکا دانست و افزود : نظامیان آمریکا و به خصوص وزیر دفاع آمریکا موافق حمله به سوریه نبودند و از سوی دیگر بین آمریکا و هم پیمانانش در جهان غرب هم اعتلاف گسترده ای ایجاد نشد.

,

کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا تصریح کرد : طبق آمار منتشر شده حجم حمله هایی که توسط کشورهای انگلیس و فرانسه انجام شده به نسبت حجم حمله ای که خود آمریکا انجام داده بسیار کم می باشد و کشورهایی همچون آلمان، ایتالیا و کانادا به صراحت اعلام کرده اند که در چنین حمله ای شرکت نمی کنند .

,

اسداللهی گفت : در طرف مقابل نیز کشورهای همچون روسیه و ایران با اعلام مواضع قاطع به طرف مقابل خود اعلام کردند که اگر تهدیدات خود را عملی کند با پاسخ قاطع و کوبنده ایران و روسیه روبرو خواهد شد و این باعث شد که آن ها عملیات را در حد یک کار نمایشی و برای حفظ آبرو و اعتبار آمریکا در سطح بین المللی انجام دهند .

,

وی با بیان این که این حمله هیچ گونه تغییر مهمی در توازن قوا در سوریه نداشته است ، ابراز داشت : همچنان ارتش سوریه در حال پیشروی می باشد  و اکنون در مناطقی که عناصری از داعش وجود دارد به دنبال عملیات جدید است  و همچنان مناطق آزاد شده سوریه  را در اختیار دارد و تا کنون آن ها را از دست نداده است .

,

کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا در پایان افزود : اگر هم آمریکایی ها می خواستند پیروزی های غوطه شرقی را تحت شعاع قرار دهند اما در میدان چیزی تغییر نکرده است و غوطه به طور کامل آزاد شد و این یک تحول بسیار مهم و راهبردی است که بعد از ۷ سال جنگ اتفاق افتاد و منطقه غوطه شرقی که باعث ناامنی پایتخت شده بود به طور کامل پاکسازی شد .

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه