اخبار داغ

آیت‌الله جنتی در دیدار اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس:

ورود اجناس قاچاق از چین و ترکیه باعث رکود تولید و بیکاری کارگران شده است

ورود اجناس قاچاق از چین و ترکیه باعث رکود تولید و بیکاری کارگران شده است
دبیر شورای نگهبان قاچاق را مایه‌ تباهی اقتصاد کشور دانست و گفت: این همه جنس قاچاق، به وفور از ترکیه و چین به کشور وارد می‌شود که باعث رکود تولید، تعطیلی کارخانه‌ها و بیکاری کارگران شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در دیدار کمیسیون قضایی و حقوقی  مجلس شورای اسلامی با تبریک سال نو، حلول ماه رجب، میلاد حضرت علی (ع)، بعثت پیامبر اکرم(ص) و اعیاد شعبانیه گفت: شما به عنوان نماینده مجلس سعی کنید ارتباطتان با مردم هر چه بیشتر و گرمتر شود. مهم آن است که عملکرد شما به گونه‌ای باشد که مردم در قلبشان نسبت به انتخاب شما احساس رضایت داشته باشند.

,

دبیر شورای نگهبان با اشاره به محدوده‌ اختیارات نمایندگان و برخی انتظارات مردم از آنها افزود: برخی توقعات مردم از نمایندگان در حوزه‌ اختیار آنان نیست و طبیعتاً در آن زمینه نمی‌توانند کاری انجام دهند، اما بعضی دیگر از انتظارات مردم از عهده شما نمایندگان بر می‌آید و باید در جهت تسهیل و برآورده شدن آنها تلاش کنید؛ از جمله وظایف مهم نمایندگان این است که رابط بین مردم و دولت و دستگاههای اجرایی باشند.

,

وی ادامه داد: در موضوع پیگیری امور و مشکلات مردم فقط بحث نمایندگی و وظیفه اداری مطرح نیست، بلکه این یک وظیفه‌ شرعی است و هرکس که می‌تواند گرهی از مشکلات مردم را باز کند باید آن را به عنوان وظیفه‌ شرعی خود قلمداد کند.

,

آیت‌الله جنتی با تأکید بر ضرورت نظارت نمایندگان بر امور اجرایی تصریح کرد: شما که به عنوان کمیسیون قضایی مشغول فعالیت هستید لزوماً نباید به کار قضایی و حقوقی اکتفا کنید، بلکه باید در مسائل و مشکلات جاری مملکت که معضلاتی ایجاد نموده، ورود کرده و نظارت کنید.

,

دبیر شورای نگهبان گفت: به عنوان نمونه شما باید از معوقات بانکی که متأسفانه یکی از معضلات اقتصادی ما شده است اطلاع داشته باشید و در جهت حل آن اقدام کنید.

,

وی با اشاره به معضلات بانکی و پولی کشور اظهار داشت: اعتماد مردم سرمایه‌ بزرگی است از همین رو وضعیت بانکی کشور نباید به جایی برسد که اعتماد مردم به آن کم و یا خدای نکرده سلب شود و رو به بانک‌های خارج از کشور بیاورند.

,

آیت‌الله جنتی با تأکید بر توجه جدی مسئولان به مشکلات اقتصادی کشور افزود: دولت و مجلس باید برای اموری مانند تولید و اشتغال که در سرنوشت کشور تأثیر زیادی دارد و از اهم مباحث اقتصادی است و متأسفانه معضلاتی را در جامعه ایجاد کرده، فکر اساسی بکنند.

,

دبیر شورای نگهبان موضوع قاچاق را مایه‌ تباهی اقتصاد و تولید کشور دانسته و گفت: متأسفانه این همه جنس قاچاق، کفش، پوشاک و اجناسی از این دست به وفور از ترکیه و چین به داخل کشور قاچاق می‌شود که باعث رکود تولید داخلی، تعطیلی برخی کارخانه‌ها و در نتیجه بیکاری بسیاری از کارگران زحمتکش شده است.

,

وی با اشاره به نام گذاری سال 97 به نام حمایت از کالای ایرانی توسط مقام معظم رهبری گفت: شما نمایندگان هرچه می‌توانید مردم را تشویق به استفاده از کالای ایرانی کنید. حمایت از کالای ایرانی نه تنها وظیفه‌ شرعی بلکه وظیفه ملی و ناشی از عِرق ملّیت است.

,

آیت‌الله جنتی در پایان با اشاره‌ی مجدد به وظیفه‌ خطیر نمایندگان در زمینه‌ نظارت و ارتباط آن با کالای ایرانی گفت: مجلس در زمینه‌ استفاده از کالای ایرانی توسط دولت و دستگاههای اجرایی نظارت جدی کند و اجازه ندهد در صورت وجود کالای مشابه داخلی از نوع خارجی آن استفاده شود.

,

در ابتدای این جلسه، ملکشاهی رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با تبریک سال نو و اعیاد ماه‌های رجب و شعبان، گزارشی از عملکرد کمیسیون قضایی مجلس ارائه داده و به برخی مشکلات موجود در سر راه قانونگذاری در این موضوع اشاره کرد. 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه