اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی سیمرغ خبر داد

پرداخت ۷۷ فقره تسهیلات مکانیزاسیون‌ به کشاورزان در سیمرغ

پرداخت ۷۷ فقره تسهیلات مکانیزاسیون‌ به کشاورزان در سیمرغ
مدیر جهاد کشاورزی سیمرغ با اشاره به اینکه به ۷۷ نفر از بهره‌برداران بخش کشاورزی شهرستان تسهیلات مکانیزاسیون پرداخت شد، گفت: این تسهیلات برای خرید انواع تراکتور، کمباین مخصوص برنج، ادوات بانک نشا، دروگر و تیلر اختصاص یافت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، رجب فلاح در گفت‌وگو با خبرنگار ما، اظهار کرد: سال گذشته ۳۰ فقره پرونده تبصره یک، تبصره چهار ماده یک و تجدید بنای قدیمی موردبررسی قرار گرفت که با صدور مجوز برای ۲۶ مورد تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی موافق و با چهار مورد هم مخالف شد.

وی افزود: در سال گذشته هشت فقره پرونده ساخت‌وساز غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی شهرستان بررسی شد که حکم تخریب دو مورد صادر و اجرا شد.

مدیر جهاد کشاورزی سیمرغ با بیان اینکه سیاست جهاد کشاورزی شهرستان افزایش سطح آگاهی مردم در خصوص ساخت‌وساز غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی است، تصریح کرد: برای این منظور آموزش‌های حضوری در سطح شهرستان و تشکیل کلاس‌های ترویجی انجام می‌گیرد.

این مسئول در ادامه به توزیع بیش از ۲۱۰ تن سبوس گندم یارانه‌ای بین دامداران سیمرغ اشاره کرد و گفت: این کار در راستای برنامه‌ریزی به‌عمل‌آمده در سال ۹۶ و با نظارت بر توزیع از سوی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان انجام‌شده است.

فلاح با اشاره به اینکه پروژه‌های تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری شهرستان سیمرغ در حال انجام است، اظهار کرد: جلسه تحویل زمین پروژه‌های پوشش بتنی کانال انتقال آب طرح تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری روستاهای رکن کلاً به طول ۱۵ کیلومتر با پیمانکاری شرکت زرین دژ خزر، اراضی شالیزاری روستای جمال کلاً به طول ۷ کیلومتر با پیمانکاری شرکت آرین پترو نقش و اراضی شالیزاری روستای ملأ کلاً به طول ۵ کیلومتر با پیمانکاری شرکت سامان توسعه البرز با حضور کارشناسان آب‌وخاک سازمان جهاد کشاورزی و شرکت توسعه آب‌وخاک پارس به‌عنوان ناظر طرح و کارشناس امور فنی و زیر بنایی شهرستان و شورای اسلامی روستاها در محل طرح برگزار و تحویل مدیران عامل شرکت‌های پیمانکاری شد.

وی افزود: سطح اراضی شالیزاری سیمرغ ۳ هزار و ۲۳ هکتار است.

مدیر جهاد کشاورزی سیمرغ با بیان اینکه حدود ۳۰۰ هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت سبزی و صیفی می‌رود، تصریح کرد: از میان سبزیجات برگی ریشه‌ای با ۱۵۰ هکتار و پیش‌بینی عملکرد ۳۳۰۰ تن، سیر با سطح ۶۰ هکتار با پیش‌بینی عملکرد ۴۸۰ تن، کاهو با سطح ۴۲ و پیش‌بینی عملکرد ۷۵۶ تن بیشترین سطوح را دارا هستند.

این مسئول ادامه داد: به‌منظور انتخاب مزرعه نمونه در قالب پروژه افزایش تولید سبزی و صیفی شهرستان بازدید از اراضی سبزی و صیفی توسط کارشناسان واحد تولیدات گیاهی و مرکز جهاد کشاورزی سیمرغ انجام شد.

فلاح با اشاره به اینکه به ۷۷ نفر از بهره‌برداران بخش کشاورزی شهرستان تسهیلات مکانیزاسیون پرداخت شد، اظهار کرد: این تسهیلات برای خرید انواع تراکتور، کمباین مخصوص برنج، ادوات بانک نشا، دروگر و تیلر اختصاص یافت.

وی در ادامه به بازدیدهای دوره‌ای از واحدهای صنایع غذایی و تکمیلی سیمرغ اشاره کرد و گفت: بازدید دوره‌ای صنایع غذایی و تکمیلی با حضور کارشناس صنایع کشاورزی و مسئول حراست این شهرستان از واحدهای سردخانه و سورتینگ های مستقر در ناحیه صنعتی سنگتاب و روستاهای خراط کلاً و کوشیکلا جهت پیشبرد اهداف در بخش کشاورزی و تسهیل امورات بهره‌برداران و کشاورزان به عمل آمد.

مدیر جهاد کشاورزی سیمرغ از برگزاری اولین دوره کارگاه آموزشی کشت ذرت و کارگاه آموزشی کشت برنج در این شهرستان خبر داد و گفت: به‌منظور افزایش آگاهی و به‌روزرسانی اطلاعات علمی بهره‌برداران بخش‌های کشاورزی در جهت افزایش تولید و کاهش هزینه‌های آن اولین دوره کارگاه آموزشی کشت ذرت در مرکز جهاد کشاورزی کیاکلا با حضور محقق معین دکتر محسنی و با حضور کارشناسان و کشاورزان پیشرو در ۲۲ فروردین‌ماه سال جاری برگزار شد.

فلاح گفت: کارگاه آموزشی و دوره مهارتی کشت برنج هم در روستاهای سنگتاب و کوشیکلا توسط کارشناسان مروج پهنه‌ها برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه