اخبار داغ

رئیس شورای حل اختلاف استان زنجان:

کاهش 10 درصدی پرونده‌های تشکیل شده در شوراهای حل اختلاف استان زنجان/ بیش از 26 هزار فقره پرونده منجر به صلح و سازش شد

کاهش 10 درصدی پرونده‌های تشکیل شده در شوراهای حل اختلاف استان زنجان/ بیش از 26 هزار فقره پرونده منجر به صلح و سازش شد
رئیس شورای حل اختلاف استان زنجان گفت: بر اساس آمار سال 96، پرونده های تشکیل شده در شوراهای حل اختلاف استان نسبت به سال ماقبل آن 10 درصد کاهش یافت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید نجم‌الدین صفوی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به تعداد پرونده‌های ورودی به این شورا اظهار کرد: تعداد پرونده های ورودی به این شوراها سال قبل بیش از 64 هزار فقره بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با اشاره به تعداد پرونده‌های بررسی شده گفت: در همین مدت نزدیک 64 هزار پرونده نیز بررسی و مختومه شد.

,

صفوی بیان کرد: سال 95 نیز تعداد پرونده های مختومه بیش از 70 هزار فقره بوده است.

,

معاون قضایی دادگستری زنجان تاکید کرد: سال گذشته حدود 48 هزار پرونده در این شورا با قابلیت صلح و سازش وجود داشت و مسئولان شعب برای ایجاد صلح در پرونده ها تمام تلاش خود را انجام دادند و سال 95 بیش از 52 هزار فقره پرونده در این زمینه وجود داشت.

,

صفوی خاطرنشان کرد: از این تعداد بیش از 26 هزار فقره پرونده منجر به صلح شد، که حدود 55 درصد از کل پرونده های با قابلیت صلح و سازش را شامل می شود و در مدت مشابه سال 95، 56 درصد از پرونده های این بخش منجر به صلح شد.

,

وی عنوان کرد: با توجه به وسعت و تعداد جمعیت استان زنجان در زمان حاضر بیش از 550 شعبه شورای حل اختلاف مشغول ارائه خدمات به مردم هستند  که از این تعداد بیش از 60 شعبه شهری بوده و نزدیک 500 شعبه نیز در روستا ها فعالیت دارند.

,

لازم به ذکر است مطالبه وجه چک، گواهی انحصار وراثت، سایر اسناد مالی و اجاره بها به عنوان بیشترین موضوعات شکایت در این شورا مطرح است و بیشتر فعالیت های این شورا در زمینه حقوقی است و در عین حال در همه امور جزایی مربوط به صلح و سازش صلاحیت به مدت دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه