اخبار داغ

مدیر گروه مبارزه با بیماری های شبکه بهداشت بروجرد:

یکهزار و ۵۶ مورد حیوان گزیدگی سال گذشته در بروجرد گزارش شد

یکهزار و ۵۶ مورد حیوان گزیدگی سال گذشته در بروجرد گزارش شد
مدیر گروه مبارزه با بیماری های شبکه بهداشت بروجرد گفت: یکهزار و ۵۶ مورد حیوان گزیدگی سال گذشته در بروجرد گزارش شد که نسبت به سال 95 حیوان گزیدگی افزایش یافته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ "مژگان نوابی" مدیر گروه مبارزه با بیماری های شبکه بهداشت بروجرد در گفت و گو با بازتاب بروجرد گفت: سال گذشته یکهزار و 65 نفر در شهرستان بروجرد دچار حیوان گزیدگی شدند که آمار حیوان گزیدگی نسبت به سال 95 افزایش یافته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بازتاب بروجرد,

 

,

وی وجود سگ های ولگرد را یکی از دلایل افزایش حیوان گزیدگی برشمرد و افزود: گرچه اتلاف سگ ها در شهرستان انجام می شود اما تعداد سگ های ولگرد بسیار زیاد است و علاوه بر سگ های ولگرد، سگ های عشایر نیز یکی دیگر از عوامل بالا رفتن آمار حیوان گزیدگی هستند.

,

 

,

نوابی اظهار داشت: وقتی عشایر به سطح شهر می رسند مشکلاتی را ایجاد می کنند و به دلیل این که این سگ ها واکسینه نیستند و حرکت طولانی در طول مسیر و تماس با حیوانات وحشی ممکن است دچار هاری شوند و این بیماری را منتقل کنند.

,

 

,

به گفته وی حیوان گزیدگی در فصل بهار بیشتر است و به افراد توصیه می شود به هیچ عنوان با سگ ها و گربه ها بازی نکنند و در صورت بروز گزش بلافاصله محل زخم را به مدت 20 دقیقه با آب و صابون شسته و سریعا به بیمارستان مراجعه نمایند.

,

 

,

مدیر گروه مبارزه با بیماری های شبکه بهداشت بروجرد تصریح کرد: با توجه به بالا رفتن آمار حیوان گزیدگی در بروجرد اما موردی که منجر به مرگ شود نداشتیم و در این راستا هیچگونه کمبود واکسنی برای مراجعین وجود ندارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه