اخبار داغ

مردم، سردرگم میان پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی!

مردم، سردرگم میان پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی!
کاربران شبکه اجتماعی تلگرام در اسدآباد استفاده از پیام‌رسان داخلی را منوط به این امر می‌دانند که ابتدا مسئولان از این پیام‌رسان‌ها استفاده کنند تا هم مردم تشویق شوند و هم برای آنان شفاف‌سازی شود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نافع،حمایت از کالای ایرانی» شعاری است که رهبر معظم انقلاب با رهنمودهای خود در ابتدای امسال آن را بر همگان توصیه و سفارش کردند؛ بنابراین نباید این شعار در حد حرف بماند بلکه باید در عمل به آن پایبند بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

 

,

می‌توان گفت یکی از کالاهایی که در طی سال‌های اخیر باهمت و تلاش متفکرین ایرانی ساخته شد، پیام‌رسان‌های داخلی مانند سروش، ایتا، آی گپ و... بودند و متأسفانه مسئولان در حمایت از آن‌ها کمترین توجه را داشتند؛

,

 

,

حمایت از کالای ایرانی به عمل باشد نه حرف!

, حمایت از کالای ایرانی به عمل باشد نه حرف!, حمایت از کالای ایرانی به عمل باشد نه حرف,

از اواخر سال گذشته تاکنون یکی از موضوعاتی که در سطح کشور دست‌خوش جلسات مسئولان قرارگرفته، فیلترینگ تلگرام یا عدم فیلترینگ آن است و هنوز بی‌نتیجه مانده است.

,

 

,

چند وقتی است که این پیام‌رسان‌های داخلی در تب‌وتابی در حال رشد هستند و بسیاری از مردم همزمان از چند پیام‌رسان هم داخلی و هم خارجی استفاده می‌کنند؛ و البته بسیاری هم در سردرگمی استفاده از کدامین پیام‌رسان  مانده‌اند.

,

 

,

, ,

مردم سردرگم در انتخاب بین پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی

, مردم سردرگم در انتخاب بین پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی, مردم سردرگم در انتخاب بین پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی,

به‌راستی در این سردرگمی مردم چه کسی مقصر است؟ و تا به کی می‌خواهد این پا و آن پا شدن مردم در این فضای مجازی ادامه پیدا کند؟

,

 

,

امروز اگر حرف از حمایت از کالای ایرانی به میان می‌آید، نباید مسئولان ما خود در شبکه‌های اجتماعی خارجی فعالیت کرده و از مردم انتظار داشته باشند از پیام‌رسان داخلی استفاده کنند.

,

 

,

 سروش؛ بیشترین انتخاب اسدآبادی‌ها از بین پیام‌رسان‌های داخلی

,  سروش؛ بیشترین انتخاب اسدآبادی‌ها از بین پیام‌رسان‌های داخلی,  سروش؛ بیشترین انتخاب اسدآبادی‌ها از بین پیام‌رسان‌های داخلی,

در شهرستان 107 هزارنفری اسدآباد هم استفاده از فضای مجازی و پیام‌رسان‌های خارجی بیداد می‌کند؛ البته از اواخر سال گذشته و زمانی که موضوع فیلترینگ تلگرام مطرح شد، گروه‌های تلگرامی که در این شهرستان فعال بودند، کم‌کمک به سمت ایجاد گروه و کانال در پیام‌رسان‌های داخلی مانند سروش و ایتا کرده‌اند.

,

 

,

چراغ اول در شهرستان اسدآباد برای حمایت از پیام‌رسان داخلی به‌عنوان یک کالای ایرانی را چه کسی روشن کرد؟

, چراغ اول در شهرستان اسدآباد برای حمایت از پیام‌رسان داخلی به‌عنوان یک کالای ایرانی را چه کسی روشن کرد؟, چراغ اول در شهرستان اسدآباد برای حمایت از پیام‌رسان داخلی به‌عنوان یک کالای ایرانی را چه کسی روشن کرد؟,

اما جالب نیست که مردم ما برای حمایت از تولید داخلی پای‌کار آیند و آن‌وقت مسئولان ما در پیام‌رسان‌های خارجی کپ و گفت داشته باشند؛ اینجا بود که گام اول و چراغ سبز یکی از مسئولان دستگاه قضا برای حمایت از این کالای ایران رقم خورد و شنیدیم که دادستان شهرستان از فضای تلگرام خارج شدند؟

,

 

,

خروج آقای دادستان اسدآباد از فضای تلگرام در حمایت از پیام‌رسان داخلی به‌عنوان یک کالای ایرانی نشان می‌دهد که اگر مسئولان ما پای‌کار آیند، مردم هم در نگاه به مسئولان از کالای ایرانی حمایت خواهند کرد.

,

 

,

دادستان اسدآباد اولین مسئول روشن‌کننده چراغ استفاده از پیام‌رسان داخلی

, دادستان اسدآباد اولین مسئول روشن‌کننده چراغ استفاده از پیام‌رسان داخلی, دادستان اسدآباد اولین مسئول روشن‌کننده چراغ استفاده از پیام‌رسان داخلی,

در این زمینه نظر اقشار مختلف مرم را بدر خصوص بودونبود شبکه‌های اجتماعی خارجی و حمایت از کالای ایرانی جویا شدیم.

,

 

,

 یکی از شهروندان اسدآبادی که همزمان با چند پیام‌رسان درگوشی خود استفاده می‌کند، می‌گوید: پیام رسن داخلی خوب هم که باشد، چراکه مسئولان ما استفاده نمی‌کنند.

,

 

,

, ,

مسئولان در استفاده از پیام‌رسان داخلی پیشگام شوند

, مسئولان در استفاده از پیام‌رسان داخلی پیشگام شوند, مسئولان در استفاده از پیام‌رسان داخلی پیشگام شوند,

یکی از فرهنگیان اسدآبادی است که در خصوص  فیلترینگ تلگرام گفت: فیلترینگ به معنای محرومیت از تبادل اطلاعات نیست، بلکه مدیریت اطلاع‌رسانی در داخل کشور است.

,

 

,

یوسف ترکمانی بابیان اینکه از پیام‌رسان‌های مطلوب داخلی استفاده خواهد کرد، گفت: در خصوص مزیت استفاده از پیام‌رسان داخلی این دانست که اولاً اطلاعات شخصی و خصوصی افراد و نهادها و...را خارجی‌ها به‌راحتی کنترل نمی‌کنند و تصاحب نمی‌شوند و ثانیاً هزینه‌های حاصل از تلگرام را خارجی‌ها بهره‌برداری نمی‌کنند بلکه در کشور خودمان هزینه می‌شود و درآمدزایی برای شرکت‌ها و تولیدکننده‌های داخلی  می‌شود.

,

 

,

مزیت استفاده از پیام‌رسان داخلی هزینه و درآمد برای کشور خواهد بود

, مزیت استفاده از پیام‌رسان داخلی هزینه و درآمد برای کشور خواهد بود, مزیت استفاده از پیام‌رسان داخلی هزینه و درآمد برای کشور خواهد بود,

وی با اشاره به اینکه نمی‌شود که مردم از پیام‌رسان داخلی و مسئولان از پیام‌رسان خارجی استفاده کنند، افزود: همه باید باهم از یک نوع پیام‌رسان استفاده کنند چون مردم و مسئولین باید باهم در ارتباط باشند.

,

 

,

ترکمانی تأکید کرد: استفاده از پیام‌رسان داخلی و حمایت از این کالا باید از هرکسی که می‌گوید ایرانی هستم و عرق ملی دارد، شروع شود تا نتیجه‌بخش باشد و البته در این زمینه این کار از طریق ادارات، ارگان‌های دولتی در اولویت هستند.

,

 

,

امنیت استفاده از پیام‌رسان داخلی بالا رود

, امنیت استفاده از پیام‌رسان داخلی بالا رود, امنیت استفاده از پیام‌رسان داخلی بالا رود,

یکی دیگر از فرهنگیانی است که مخالف بحث فیلترینگ تلگرام است گفت: به‌هیچ‌وجه موافق فیلترینگ تلگرام نیستم چون تجاوز به حریم مردم است.

,

 

,

نسرین قاسمی خود را ملزم به استفاده از پیام‌رسان داخلی نمی‌داند و می‌گوید: بنده از این پیام‌رسان‌ها استفاده نمی‌کنم.

,

 

,

وی گفت: پیام‌رسان داخلی به علت نبود امنیت برای کاربران خود به نظر بنده مزیتی ندارد.

,

 

,

مردم همه‌جا خود را نشان دادند مسئولان به صحنه بیایند

, مردم همه‌جا خود را نشان دادند مسئولان به صحنه بیایند, مردم همه‌جا خود را نشان دادند مسئولان به صحنه بیایند,

این فرهنگی در خصوص استفاده مسئولان از فضای مجازی خارجی و مردم از پیام‌رسان داخلی گفت: اگر مردم به هر دلیلی از پیام‌رسان‌های داخلی استفاده کنند ولی مسئولان از غیربومی استفاده کردند، نشانگر توهین به شعور و اعتماد مردم است؛ به نظر بنده ابتدا باید مسئولان برادری خود را به ملت   ثابت کنند چراکه  در طول انقلاب مردم ثابت کرده‌اند که همیشه درصحنه هستند و این مسئولان بودند که سوءاستفاده کرده و عقب نشسته‌اند.

,

 

,

وی تأکید کرد: برای استفاده از پیام‌رسان داخلی باید ابتدا خود مسئولان استفاده کنند و این نرم‌افزار برای مردم شفاف‌سازی شود.

,

 

,

 تلگرام اپلیکیشن خوبی است اما معایب هم دارد

,  تلگرام اپلیکیشن خوبی است اما معایب هم دارد,  تلگرام اپلیکیشن خوبی است اما معایب هم دارد,

یکی از مدیران کانال تلگرامی در اسدآباد هم که گویا درآمدش از تلگرام است، گفت: تلگرام اپلیکیشن خوبی است اما فقط برای یک سری از افراد جامعه که واقعاً استفاده خوبی از این پیام‌رسان می‌کنند.

,

 

,

صابر فرهادی به معایب شبکه اجتماعی تلگرام اشاره کرد و گفت: ازجمله معایب آن، این است که چون سازنده این پیام‌رسان از کشور بیگانه است امکان جاسوسی زیاد بوده و حتی گروه‌ها و کانال‌های مبتذل در این پیام‌رسان به دلیل عدم کنترل صحیح وجود دارد که باعث تخریب ذهن کودکان و نوجوانان در کشور می‌شود و آثار بدی را در اجتماع به همراه دارد.

,

 

,

مردم را از چیزی منع کنیم به سمت آن می‌روند

, مردم را از چیزی منع کنیم به سمت آن می‌روند, مردم را از چیزی منع کنیم به سمت آن می‌روند,

وی در خصوص فیلتر شدن تلگرام، گفت: اینکه تلگرام فیلتر شود به نظرم جالب نیست زیرا تجربه به ما ثابت کرده هر چیزی رو که منع می‌کنیم استقبال بیشتری از آن می‌شود و مردم با فیلترشکن به‌راحتی وارد این پیام‌رسان می‌شوند.

,

 

,

این دارنده کانال در اسدآباد گفت: پیام‌رسان داخلی را نصب کردم و تنها به خاطر تبلیغات کانالی که در تلگرام دارم.

,

 

,

لزوم ارتقا سرعت، امنیت و ابزار پیام‌رسان داخلی

, لزوم ارتقا سرعت، امنیت و ابزار پیام‌رسان داخلی, لزوم ارتقا سرعت، امنیت و ابزار پیام‌رسان داخلی,

وی افزود: اگر پیام‌رسان داخلی بتواند سرعت و امنیت و ابزارهای پیام رسانش را ارتقا بدهد مطمئناً استقبال خوبی خواهد شد.

,

 

,

فرهادی تأکید کرد: اگر مسئولین از پیام‌رسان خارجی استفاده کنند و مردم از پیام‌رسان داخلی  در این صورت تضاد دیده می‌شود و اصلاً خوب نیست و یک نوع نا عدالتی است.

,

 

,

وی در پایان گفت: پیام‌رسان داخلی عمدتاً دارای معایب زیادی است که می‌توانند با مشاوره با برنامه‌سازان بزرگ کشور این نواقص را حل و به بهترین پیام‌رسان داخلی تبدیل کنند.

,

 

,

با برنامه‌سازان مشکلات پیام‌رسان داخلی حل می‌شود

, با برنامه‌سازان مشکلات پیام‌رسان داخلی حل می‌شود, با برنامه‌سازان مشکلات پیام‌رسان داخلی حل می‌شود,

یکی دیگر از شهروندانی که از شبکه اجتماعی تلگرام استفاده می‌کند گفت: این شبکه فیلتر نشود بهتر است چراکه به آن عادت کرده‌ام.

,

 

,

احمد گوهری گفت: از پیام‌رسان داخلی استفاده نمی‌کنم  و البته پیام‌رسان داخلی برای مواقع امنیتی داخلی بهتر است.

,

 

,

لزوم استفاده از پیام‌رسان داخلی برای امنیت کشور خوب است

, لزوم استفاده از پیام‌رسان داخلی برای امنیت کشور خوب است, لزوم استفاده از پیام‌رسان داخلی برای امنیت کشور خوب است,

وی گفت: انتظار می‌رود که مسئولان ابتدا از پیام‌رسان داخلی استفاده کنند تا مردم هم به این نرم‌افزار روی‌آورند.

,

 

,

یک روحانی منطقه نیز درزمینهٔ فیلتر شدن برنامه تلگرام اظهار کرد: به نظرم فیلتر شدن تلگرام امروزه یک ضرورت محسوب می‌شود و هیچ کشوری اجازه نمی‌دهد مردم این‌قدر مورد هجمه فکری و اعتقادی دیگران قرار بگیرد.

,

 

,

حمایت از اشتغال جوانان با استفاده از پیام‌رسان داخلی

, حمایت از اشتغال جوانان با استفاده از پیام‌رسان داخلی, حمایت از اشتغال جوانان با استفاده از پیام‌رسان داخلی,

حجت‌الاسلام سعید نجفی که از پیام رسن داخلی استفاده می‌کند، گفت: اطمینان به محتوای آن، امنیت،  قیمت ارزان اینترنت، حمایت از اشتغال جوانان کشور که در راه‌اندازی این شبکه‌ها فعالیت می‌کنند.

,

 

,

وی خصوص استفاده مسئولان از پیام‌رسان خرجی و مردم از نوع داخلی، گفت: این‌یک پارادوکس است که متأسفانه گاهی اوقات دیده می‌شود و تبعات بسیاری دارد . اگرچه توجیهاتی نیز دارد.

,

 

,

حال انتظار می‌رود که مسئولان این شهر گامی بردارند و با خروج از پیام‌رسان‌های خارجی حمایت از پیام‌رسان داخلی را رواج دهند البته قبل از آنکه بحث فیلتر شدن آن اجرایی شود.

,

 

,

 

,

گزارش: لیلا نظری فرهودی

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه