اخبار داغ

کردستان بهشت معادن در ایران / تولید 65 درصد طلای کشور در استان

کردستان بهشت معادن در ایران / تولید 65 درصد طلای کشور در استان
استان کردستان از نظر معادن در ایران به عنوان یکی از شاخصه های اصلی در کشور مطرح است به طوری که این استان را می توان بهشت معادن در ایران نام برد...
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، استان کردستان از نظر معادن در ایران به عنوان یکی از شاخصه های اصلی در کشور مطرح است به طوری که این استان را می توان بهشت معادن در ایران نام برد و به گفته ی رئیس صنعت، معدن و تجارت استان کردستان حدود 65 درصد طلای کشور در استان کردستان تولید می شود و این می تواند از نظر اشتغازایی برای این استان بسیار به صرفه باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,


نگاهی به ظرفیت معادن استان کردستان به خوبی نشان می دهد که این استان در جایگاهی ممتاز در رده معادن سنگ و طلا قرار دارد اما دریغ از اینکه از این معادن در راستای توسعه استان استفاده ای شود.

,
,


 
تولید بالای 50 درصد از ظرفیت طلای کشور در استان کردستان شاخص بی بدیلی از ظرفیت بالای معادن استانی است که همیشه به چشم یک استان محروم مورد توجه قرار گرفته است و در این میان از همان توجه نیز روز به روز کاسته شده است.

,
,
,

 

,

به گفته ی محمد دره وزمی، استان کردستان با دارا بودن 18 گونه ماده معدنی، یک استان معدنی بشمار می آید .

,


وی با اشاره به تعداد پروانه های بهره برداری معادن در استان عنوان کرد: کردستان با دارا بودن 380 پروانه بهره برداری که 20 پروانه بهره برداری از آن سنگ آهن، 2 طلا، 3 منگنز، 66 تزئینی، 14 سیلیس و فلدسپات و باریت ، 22 پوکه معدنی و 270 پروانه در زمینه سنگ لاشه را شامل می شوند.

,
,


وی با اشاره به فعالیت گونه های مختلف معدنی درکردستان خاطر نشان ساخت: اکثر قریب به اتفاق معادن با ارزش در استان فعال هستند و معادن سنگ لاشه بدلیل رکود بخش مسکن راکد یا با کندی فعالیت می کنند که انشاالله با رونق بخش مسکن معادنی که در زمینه بخش مسکن فعالیت می کنند فعال و دچار رونق شوند.

,
,


وی یادآور شد: در بخش صنعت 830 پروانه بهره برداری وجود دارد که تمامی واحدهایی که دارای توجیه فنی و اقتصادی هستند در چرخه تولید و فعالیت قرار دارند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: برندهای مطرح و تاثیرگذاری همچون پتروشیمی کردستان، لاستیک بارز و واحد تولید و استحصال طلای ساری گونی که در مدت 18 ماه، و در سال 94 فعالیت خود را آغاز نمود و در سال گذشته با تولید سه هزار و 400 کیلوگرم طلای خالص، حدود 65 درصد طلای تولیدی کشور در این معدن تولید شده است.

,
,
,


دره وزمی عنوان کرد: در زمینه مطالعات نوین و پرواز ژئوفیزیک هوایی، تلاش¬های بسیار خوبی از جمله پهنه قروه، پهنه بیجار، پهنه سقز (که مطالعات اولیه آن آغاز شده) و در نهایت پهنه دیواندره (که بزودی مطالعات آن اجرایی خواهد شد) با مساحتی بالغ بر 12 هزار و 500 کیلومتر صورت گرفته است.

,
,


وی از کشف مناطق امید بخش در پهنه های مورد مطالعه اشاره کرد و افزود: ما راه و مسیر خود را در زمینه سنگ آهن پیدا کرده ایم و با راه اندازی زنجیره فولاد دیگر در کردستان خام فروشیِ سنگ آهن نخواهیم داشت.

,
,


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان خاطر نشان ساخت: با برنامه ریزی صورت گرفته، تمامی گونه¬های معدنی که دارای ارزش افزوده بوده و ارزش فرآوری را داشته باشند در استان فرآوری می شود.

,
,


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: اگر بدون ایجاد ارزش افزوده بیشتر و بهره-برداری درست در راستای توسعه اقتصادی استان گام برنداریم ، تنها اقدام به از بین بردن منابع طبیعی و ذخایر معدنی کردستان نموده ایم.

,
,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه