اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب:

بیش از یک هزار هکتار از اراضی کشاورزی میاندوآب تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار گرفته اند

بیش از یک هزار هکتار از اراضی کشاورزی میاندوآب تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار گرفته اند
معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: در سال زراعی ۹۷-۹۶ نیز تاکنون یک هزار و ۲۸۲ هکتار از محصولات زراعی تحت پوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، علی دیانتی در گفت . گو با خبرنگار ما با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ بیمه محصولات کشاورزی در بین کشاورزان، اظهار کرد: در سال زراعی ۹۶-۹۵ در حدود دو هزار و ۸۶۶ هکتار از اراضی زراعی این شهرستان تحت پوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: ۳۴۰ هکتار از اراضی زراعی تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی، مربوط به کشت های بهاره و دو هزار و ۵۲۶ هکتار مختص کشت های پاییزه هستند.

,

وی گفت: در سال زراعی ۹۷-۹۶ نیز تاکنون یک هزار و ۲۸۲ هکتار از محصولات زراعی تحت پوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته است.

,

دیانتی هم چنین به توسعه سیتم های آبیاری نوین در منطقه اشاره و تصریح کرد: بکارگیری نوار تی تیپ، تغییر ترکیب کشت، تغییر آرایش کشت، استفاده از ارقام مقارم به خشکی و تنش رطوبتی، استفاده از خاک ورزهای حفاظتی از جمله برنامه های جهاد کشاورزی میاندوآب برای مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی بوده است.

,

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با اشاره به کسب مقام نخست در توزیع کودهای زیستی و آلی (بیولوژیک) توسط مدیریت جهاد کشاورزی میاندوآب در سطح استان، اظهار کرد: در راستای نیل به اهداف وزارت جهاد کشاورزی در خصوص کاهش مصرف سموم، افزایش سطح مبارزه بیولوژیک و تولید محصول سالم و ارگانیک، امسال در سطح ۴۵۰ هکتار از اراضی زراعی این شهرستان، با اختصاص اعتبار ۲۱۵۰۰ هزار ریال، تعداد ۴۵۰ هزار زنبور براکون و یک هزار و ۸۰۰ گرم تخم پارازیت شده زنبور تریکوگراما تولید و در مزارع گوجه فرنگی و ذرت رهاسازی می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه