اخبار داغ

رییس شبکه دامپزشکی چناران خبر داد؛

۳ میلیون قطعه جوجه ریزی در ۷۰ فارم طیور چناران

۳ میلیون قطعه جوجه ریزی در ۷۰ فارم طیور چناران
رییس شبکه دامپزشکی شهرستان چناران از سه میلیون و 309 هزار قطعه جوجه ریزی در 70 واحد پرورش طیور چناران در سال گذشته خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ندای چناران، محمد سیاح در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال گذشته بیش از سه میلیون و 310 هزار قطعه جوجه ریزی در فارمهای طیور این شهرستان صورت گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای چناران,

رئیس شبکه دامپزشکی چناران در این خصوص گفت: در سال گذشته علاوه بر پرورش بیش از یک‌میلیون و 436 هزار قطعه طیور گوشتی و پرورش بیش از یک‌میلیون و 34 هزار قطعه جوجه یک‌روزه تخم‌گذار و بیش از 794 هزار قطعه پولت تخم‌گذار و همچنین بیش از 45 هزار جوجه مادر تخم‌گذار در این شهرستان پرورش‌یافته است.

,

وی افزود: صنعت مرغداری و تولید گوشت سفید و تخم‌مرغ یکی از ارکان مهم اقتصادی است لذا در جهت حفظ این صنعت می‌بایست اقداماتی به‌منظور جلوگیری از رخداد بیماری انجام داد که ازجمله آن رعایت برنامه واکسیناسیون منظم و مرتب بر اساس دستورالعمل، توسط مرغداران است.

,

سیاح ضمن اشاره به فعالیت 70 واحد پرورش طیور در شهرستان چناران، افزود: به‌منظور حراست از واحدهای پرورش‌دهنده طیور علاوه بر واکسیناسیون رعایت کامل شرایط بیوسکوریتی از طرف مرغداران الزامی است لذا این شبکه با اعمال سیاست‌های نظارتی و کنترلی از طریق بازدیدهای مستمر از قبل از جوجه ریزی تا موقع بارگیری نسبت به رعایت شرایط کامل بهداشتی حساسیت خاصی از خود نشان می‌دهد.

,

وی ادامه داد: از طرفی به‌منظور حمایت از مرغداران و جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی توسط بعضی از متخلفین جوجه ریزی در واحدهای فوق فقط توسط مجوزهای رسمی دامپزشکی و با ارائه کد ره‌گیری امکان‌پذیر است و در تمامی مراحل پرورش رخداد هرگونه بیماری توسط کارشناسان دامپزشکی رصد و موردبررسی قرار می‌گیرد.

,

این مسئول از پرورش‌دهندگان طیور خواست: با توجه به اینکه درگیری تعدادی از مرغداری‌ها به بیماری به علت عدم رعایت فاصله جوجه ریزی، جوجه ریزی بیش از ظرفیت و یا عدم رعایت نکات بهداشتی می‌باشد. لذا به‌منظور حفظ سرمایه خود و جلوگیری از زیان‌های اقتصادی نکات بهداشتی را جدی بگیرند و با اجرای دقیق برنامه واکسیناسیون از شیوع بیماری جلوگیری کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه