اخبار داغ

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی خبر داد:

اجرای طرح هادی در ۵۰۰ روستای آذربایجان غربی

اجرای طرح هادی در ۵۰۰ روستای آذربایجان غربی
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت: تا سال ۹۵ در ۵۰۰ روستای آذربایجان غربی طرح هادی اجرا شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، محمود بدلی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات که در سالن جلسات بنیاد مسکن برگزار شد، با اشاره به سالروز تاسیس بنیاد مسکن اظهار داشت: آذربایجان غربی دارای بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ روستای دارای سکنه و بیش از ۲ هزار و روستای دارای جمعیت بالای ۲۰ خانوار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی، افزود: مطالعه و تهیه طرح هادی در روستاها ازجمله اقدامات بنیاد مسکن است که پس از تعیین محل های آموزشی در ۲ هزار و ۸۸ روستا مطالعه طرح هادی انجام شده و بر اساس آن اقدام به صدور مجوز و پروانه های لازم انجام شده است.

,

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی، با اشاره به اینکه در صورت تامین و تخصیص اعتبار در سایر روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان طرح هادی اجرا می شود، تاکید کرد: در ۵۰۰ روستا تا ۹۵ اجرای طرح هادی انجام  شده و در سال ۹۶ حدود ۷۶ روستا طرح هادی اجرا شد.

,

وی، با اشاره به فعالیت های بهسازی و بازسازی مسکن روستایی تصریح کرد: با توجه به اینکه کشور ما دهمین کشور واقع در کمربند زلزله است و عمدتا خانه ها در روستاها با مصالح کم دوام و بی دوام ساخته شده، در نظر داریم در برنامه ششم توسعه سالانه ۲۰۰ هزار واحد در کشور با تسهیلات مسکن روستایی بهسازی شود که سهم ما ۱۲ هزار واحد است و با مشارکت روستاییان و بانک های عامل میسر می شود.

,

بدلی، با تاکید بر اهمیت پیشگیری در تمام امور افزود: باید با اهمیت دادن به پیشگیری از زلزله و اهمیت به مسکن روستایی در کاهش خسارت های جانی مالی تلاش کنیم.

,

وی، گفت: تا سال ۹۵ تعداد ۲۴۵ هزار واحد از تسهیلات مسکن استفاده کردند که این میزان در سال ۹۶ به بیش از ۷۵ هزار که ۳۱ درصد مساکن است، افزایش یافت.

,

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی، افزود: با توجه به اینکه شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر زیر نظر بنیاد مسکن هستند تسهیلات ساخت مسکن به آنان اعطا شد.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه