اخبار داغ

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی:

بارش تگرگ به محصولات سردرختی شهرستان‌های قاین، فردوس، طبس و سرایان خسارت وارد کرد

بارش تگرگ به محصولات سردرختی شهرستان‌های قاین، فردوس، طبس و سرایان خسارت وارد کرد
مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: سیلاب‌ها و روان‌آبهای ایجاد شده، به 14 رشته قنات بین 10 تا 15 درصد خسارت وارد کرده است و همچنین متاسفانه غیر از بارندگی ها ، بارش تگرگ در شهرستانهای قاین، فردوس، طبس و سرایان باعث خسارت به محصولات سردرختی کشاورزان شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید ابوالحسن میرجلیلی مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی صبح امروز در گفتگو با خاورستان، اظهار کرد: طی 48 ساعت گذشته بارندگی های بسیار خوبی در سطح استان داشتیم که در برخی از نقاط استان بیش از 45 میلی متر بارندگی گزارش شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

 

,

وی افزود: علی‌رغم حجم بالای بارندگی‌های بهاره که در 11 شهرستان استان بارندگی وجود داشته اما خوشبختانه خسارات زیادی وجود نداشته؛ 24 واحد مسکونی دچار آبگرفتگی شده‌اند که اینها خسارت نیست و بعد از یک ساعت توسط دستگاههای امدادی و عملیاتی رفع عیب شد.

,

 

,

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: سیلاب باعث آب‌شستگی شانه راههای اصلی، روستایی و ریل‌راه‌های عشایری شده که تا پاسی از شب گذشته بازگشایی مسیرها توسط راهداران انجام شد و در حال حاضر کلیه مسیرها و محورهای مواصلاتی استان باز است.

,

 

,

میرجلیلی تصریح کرد: طبق دستور استاندار، 90 تیم امدادی و عملیاتی استان از ابتدای هفته تا صبح چهارشنبه در حال آماده باش هستند و تا این لحظه به بیش از 150 نفر از افراد گرفتار در سیلاب امدادرسانی شده است.

,

 

,

وی افزود: سیلاب‌ها و روان‌آبهای ایجاد شده، به 14 رشته قنات بین 10 تا 15 درصد خسارت وارد کرده است و همچنین متاسفانه غیر از بارندگی ها ، بارش تگرگ در شهرستانهای قاین، فردوس، طبس و سرایان باعث خسارت به محصولات سردرختی کشاورزان شد.

,

 

,

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: بارندگی های بهاره تا پایان بهار ادامه خواهد داشت و هم‌استانی‌ها به خاطر حفظ جان خود حتما نکات ایمنی را بعد از دریافت اخطاریه‌ها جدی بگیرند؛ جدی گرفتن هشدارها سبب شده که خسارات ناشی از حوادث غیر مترقبه در استان 38 درصد کاهش پیدا کند و هر چه به سمت پیشگیری حرکت کنیم، راندمان و وضع بهتری خواهیم داشت.

,

 

,

میرجلیلی تصریح کرد: هم‌استانی‌ها در بازه زمانی بارندگی‌ها در بستر رودخانه‌ها قرارنگیرند و از مسافرت های غیر ضرور خودداری کرده و در صورت ضرورت حتما نکات ایمنی را رعایت کنند.

,

 

,

وی افزود: طبق پیش بینی ها دما در سطح استان کاهش پیدا خواهد کرد و از دامداران، کشاورزان و عشایران می خواهیم تمهیداتی بیندیشند تا به محصولات آنها خسارت کمتری وارد شود.

,

 

,

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: در حین وقوع حادثه رسالت ما امداد و نجات است و کلیه اکیپ‌ها تا امروز درگیر حفاظت از مال و جان مردم بوده‌اند اما از صبح امروز اکیپ‌های برآورد خسارت به محل های حادثه دیده اعزام شده‌اند و میزان ریالی خسارت‌ها نیز به زودی اعلام خواهد شد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه