اخبار داغ

رئیس شبکه دامپزشکی تیران و کرون:

کاهش ۱۴ در صدی بیماری تب مالت در تیران و کرون/ ۲۱ کلاس آموزشی برای دامداران برگزار شد

کاهش ۱۴ در صدی بیماری تب مالت در تیران و کرون/ ۲۱ کلاس آموزشی برای دامداران برگزار شد
رئیس شبکه دامپزشکی تیران و کرون گفت: بیماری تب مالت با تلاش های انجام شده در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ حدود ۱۴ درصد کاهش یافت که باید با مدیریت بهتر به سمت ریشه کنی این بیماری در دام های شهرستان پیش رفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فضل الله صالحی در گفتگو با صاحب نیوز با بیان اینکه تامین سلامت و ارتقای سطح بهداشتی یکی از اصول برنامه ریزی های اجتماعی و اقتصادی کشور است، اظهار کرد: بیماری تب مالت یکی از مهم ترین بیماری های مشترک انسان و دام است که شبکه دامپزشکی شهرستان هر سال برنامه ریزی های پیشگیرانه را برای جلوگیری از شیوع این بیماری انجام می دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

رئیس شبکه دامپزشکی تیران و کرون با اشاره به برگزاری اولین جلسه  پیشگیری از بیماری تب مالت در شهرستان تیران و کرون توسط این اداره، گفت: در این جلسه ضمن بررسی عملیات تب مالت در سال ۹۶، برنامه ریزی های پیشگیرانه برای این بیماری بخصوص واکسیناسیون ۹۰ درصدی، نشانه گذاری و ثبت عملیات و بررسی موارد مثبت انسانی مورد بحث قرار گرفت.

,

وی ضمن تشکر از تلاش های کارکنان شبکه دامپزشکی در سال ۹۶، خاطرنشان کرد: بیماری تب مالت با تلاش های انجام شده در سال ۹۶  نسبت به سال ۹۵ حدود ۱۴ درصد کاهش یافت که باید با مدیریت بهتر به سمت ریشه کنی این بیماری در دام های شهرستان پیش رفت.

,

صالحی آموزش و افزایش آگاهی دامداران برای جلوگیری از شیوع بیماری ها را امری مهم دانست و یادآور شد: ۲۱ کلاس آموزشی درسال ۱۳۹۶ توسط شبکه دامپزشکی تیران و کرون به منظور پیشبرد اهداف آموزشی و ارتقا سطح علمی جامعه هدف دامپزشکی برگزار شد.

,

رئیس شبکه دامپزشکی تیران و کرون ادامه داد: کلاس های آموزشی برگزار شده به ترتیب اولویت پیرامون آنفولانزا فوق حاد پرندگان، تب مالت، تب برفکی و بهداشت فرآورده های خام دامی بود.

,

وی تصریح کرد: بیش از هزار  نفر از اهالی روستاها، بهره برداران و دامداران در این دوره از کلاس های آموزشی  شرکت کرده اند و پیش بینی می شود در سال جاری تعداد کلاس آموزشی بیشتری برگزار شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه