اخبار داغ

کارشناس مسائل بین‌الملل:

شکست استراتژی آمریکا در سوریه معادلات بین المللی را تغییر خواهد داد/ محور مقاومت در زمان مناسب به مثلث شرارت پاسخ می دهد

شکست استراتژی آمریکا در سوریه معادلات بین المللی را تغییر خواهد داد/ محور مقاومت در زمان مناسب به مثلث شرارت پاسخ می دهد
کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به اینکه شکست استراتژی آمریکا در سوریه معادلات بین المللی را تغییر خواهد داد، گفت: محور مقاومت در زمان مناسب به مثلث شرارت پاسخ می دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن عابدینی کارشناس مسائل بین‌الملل و قائم‌مقام خبرگزاری صداوسیما در گفتگو با خبرنگار مرآت در خصوص حملات آمریکا به سوریه گفت: ایالات متحده آمریکا و کشورهای غربی مدت هاست که تلاش کرده اند تا یک نظم جدیدی بر اساس اصول آمریکایی در منطقه غرب آسیا ایجاد کنند اما به دلیل هماوردی که مقاومت اسلامی داشته مانع از تحقق رویای غربی ها شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت ,

کارشناس مسائل بین‌الملل در ادامه افزود: آمریکایی ها در جریان حمله ای که به عراق، افغانستان، سوریه و یمن داشته اند نتوانسته اند به خاورمیانه بزرگی که مبتنی بر ارزش های آمریکایی است دست پیدا کنند بنابراین با استفاده از هر ابزاری تلاش می کنند مانع از رشد اسلام گرایی و تفکر مقاومت اسلامی شوند.

,

وی با بیان اینکه سوریه حلقه ای از محور مقاومت است، اظهار کرد: طی 7 سال گذشته جناح غربی به رهبری آمریکا، عربی به رهبری رژیم جزیره العرب و عبری با رهبری رژیم صهیونیستی کوشش کردند که با تزریق پول، اطلاعات و لجستیک به تروریست ها، جنگ نیابتی راه بیندازند تا بتوانند دولت مرکزی سوریه را سرنگون کنند.

,

عابدینی با اشاره به عدم موفقیت دشمنان در سوریه گفت: در حال حاضر که گروه تروریستی شکست خوردند و امنیت آرام آرام در حال گسترش در تمامی حوزه سرزمینی سوریه است از ابزارهای دیگری استفاده می کنند تا در آنجا مستقر شوند.

,

قائم‌مقام خبرگزاری صداوسیما با بیان اینکه  تهدید معتبر نظامی یکی از تهدیدهای این روزهای مستکبران است، اظهار کرد: به گونه ای تلاش می کنند تا این موضوع را مطرح کنند که روی دستگاه محاسباتی اعتلاف ضد غربی و تروریستی که در سوریه است تاثیر بگذارند.

,

وی با اشاره به اینکه این اقدام آمریکا با هدف دادن تنفس مصنوعی به تروریست هایی که آرام آرام در حال فروپاشی است، صورت گرفت، بیان کرد: در حال حاضر حوزه سرزمینی آنها در شام و عراق از بین رفته است.

,

عابدینی همچنین تصریح کرد: اقدام اخیر آمریکا برای تضمین امنیت رژیم صهیونیستی در منطقه می باشد که بیش از هر زمان دیگری دچار چالش های جدی امنیتی شده است.

,

این کارشناس سیاسی با اشاره به اینکه حمله آمریکا به سوریه جنبه راهبردی ندارد، گفت: این اقدام در توازن قوا در سوریه نقش آفرین نیست و جاهایی مورد هدف قرار گرفت که پیش از آن تخلیه شده بود.

,

وی با بیان اینکه اقدام آمریکا مغایر با قوانین بین المللی است، اظهار کرد: مجالس این کشورها و کنگره آمریکا نیز این عملیات را مورد تایید قرار نداده اند.

,

قائم‌مقام خبرگزاری صداوسیما با اشاره به پرتاب 110 موشک از سوی آمریکا به سوریه گفت: بسیاری از موشک ها به هدف نخورده است که این افتضاح نظامی برای 3 قدرت بزرگ می باشد.

,

وی تصریح کرد: استراتژی شکست خورده آمریکا در سوریه معادلات بین المللی را تغییر خواهد داد.

,

کارشناس مسائل بین المللی با توجه به اینکه آمریکایی ها با اسلام انقلابی و اندیشه مقاومت اسلامی مخالف هستند، بیان کرد: تلاششان این است که از شکل گیری غرب آسیا  مبتنی بر اندیشه های مقاومت جلوگیری کنند.

,

عابدینی با بیان اینکه قدرت نفوذ مثلث شرارت در منطقه کاهش پیدا خواهد کرد، گفت: گروه های ضد جنگ به مخالفتهایشان نسبت به سیاست های جنگ طلبانه آمریکا زیادتر خواهد شد و شاهد گسترش موج ضد جنگ در کشورهای مختلف خواهیم بود.

,

وی با اشاره به اینکه واکنش جبهه مقاومت به حمله اخیر آمریکا یک واکنش مبتنی بر صبر استراتژیک است، گفت: مقاومت اسلامی در زمان مناسب پاسخ مناسب به مثلث شرارت انگلیس، فرانسه و آمریکا خواهد داد.

,

قائم‌مقام خبرگزاری صداوسیما با بیان اینکه محور مقاومت توانسته طی سالیان گذشته گروههای تروریستی که به صورت نیابتی از سوی آمریکا و عربستان مورد حمایت قرار می گرفتند را متلاشی کند، اظهار کرد: محور مقاومت، دستان و بازوان قدرت های غربی را در منطقه قطع کرده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه