اخبار داغ

کارشناس محصولات ارگانیک جهاد کشاورزی قزوین:

برداشت گل گاوزبان از سطح ۱۷ هکتار از مزارع الموت آغاز شد

برداشت گل گاوزبان از سطح ۱۷ هکتار از مزارع الموت آغاز شد
کارشناس محصولات ارگانیک جهاد کشاورزی قزوین گفت: عملیات برداشت گل گاوزبان از سطح ۱۷ هکتار از مزارع منطقه الموت از توابع شهرستان قزوین آغاز شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا نوروزیان در گفت‌وگو با صبح قزوین اظهار کرد: تا پایان فصل برداشت در اواخر تیرماه سال جاری بیش از 5 تن گل گاوزبان خشک از این میزان مزارع برداشت شود. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,


وی افزود: منطقه الموت از لحاظ میزان برداشت گل گاوزبان و کیفیت آن بهترین منطقه در کشور محسوب می‌شود که هم اکنون ۱۷ هکتار از اراضی منطقه الموت به زیر کشت محصول گل گاوزیان رفته است. 

این مسئول بیان کرد: عملیات برداشت گل گاوزبان از سطح ۱۷ هکتار از مزارع منطقه الموت از توابع شهرستان قزوین آغاز شده است.

به گفته کارشناس محصولات ارگانیک جهاد کشاورزی قزوین میانگین برداشت گل گاوزبان خشک در مزارع این منطقه در هر هکتار 300 کیلوگرم است. 

نوروزیان روستاهای یارود، عباسک، کلمین، سنبل آباد، ازگنین علیا و سفلی در منطقه الموت غربی را از روستاهای مهم کشت این محصول در استان ذکر کرد. 

کارشناس مسئول محصولات ارگانیک سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین به مزایای کشت گل گاوزبان اشاره کرد و گفت: گل گاو زبان گیاهی علفی است که 40 الی 70 سانت طول دارد و از دانه آن در تهیه روغن استفاده می‌شود. 

نوروزیان اضافه کرد: این محصول طبیعت گرم و اثر نشاط آور دارد و در معالجه سرخک، آبله مرغان و جوش‌های آفت دهان و افزایش فشار خون اثر بخش است. 

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه در تولید این محصول از کود و سموم کشاورزی استفاده نمی‌شود، می‌توان در صورت تامین اعتبار لازم، مناطق مستعد استان را برای تولید گل گاوزبان شناسایی تا بتوانند گواهینامه ارگانیک این محصول را دریافت کنند.
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه