اخبار داغ

فرماندار دهگلان در جلسه کار گروه سلامت شهرستان:

دستگاه های متولی باید ظرف مهلت تعیین شده مشکلات حوزه سلامت را برطرف کنند

دستگاه های متولی باید ظرف مهلت تعیین شده مشکلات حوزه سلامت را برطرف کنند
فرماندار دهگلان در اولین جلسه کارگروه سلامت شهرستان خواستار حل مشکلات دراین حوزه شد و بر آن تاکید کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار دهگلان شیدا، ظهر امروز اولین جلسه کار گروه سلامت شهرستان با حضور ارشدی فرماندار دهگلان و اعضا در سالن جلسات فرماندار دهگلان برگزار شد.
 

 در این نشست فرماندار دهگلان با توجه به اهمیت موضع سلامت و تاکیدبر این مسئله خواستار ارائه گزارش در زمینه موانع و مشکلات و رفع  آن شد.

 

   اسماعیلی مدیر شبکه بهداشت و درمان دهگلان  در جواب درخواست فرماندار شهرستان ضمن ارائه گزارش کار  گروه  3 موضوع، آب شرب شهری و روستایی، کود خام مرغی وایجاد مزاحمت سگهای ولگرد در سطح شهرهای دهگلان و بلبان آباد در درستور کار جلسه قرار گرفت.

 

 مدیر شبکه بهداشت و درمان دهگلان  با اشاره به موضوع  بهداشت و درمان اظهار داشت: مقوله سلامت شهرستان درواقع گسترده است  و بهداشت و درمان به عنوان متولی در این زمینه مطرح است اما در واقع 30 الی 40 درصد مقوله سلامت دراختیار وزارت بهداشت نیست وبسیاری از نهادها ومولفه های فرهنگی واجتماعی در بحث سلامت  تاثیر گذار هستند  که پاسخگویی و مسئولیت با وزارت بهداشت و در شهرستان بر عهده شبکه بهداشت و درمان می باشد.

   

 وی افزود :اگر دراین موضوع  نقطه قوتی وجود دارد نتیجه هم افزایی، همکاری  ادارات  سطح شهرستان و اگر هم ضعفی وجود دارد که مقدار آن هم کم نیست وتنها  راه حل این مشکلات، مساعدت ادارات ذیربط  ومساعدت مدیریت شهرستان است.

 

 مدیر شبکه بهداشت و درمان دهگلان  با اشاره به  برگزاری جلسات  قبل در موضوع سلامت گفت:مشکلات به قوت خود باقی مانده است  ودرواقع کاری انجام نشده  و کارهای انجام شده تنها  درراستای حفظ وضعیت موجود بوده  که متاسفانه ارتقائی صورت نگرفته است.

 

 وی در ادامه ضمن بیان مشکلات شهرستان گفت: با توجه به اینکه شهرستان قبلا مستقل نبوده و عدم بودجه و تشکیلات مستقل باعث شده بسیاری از کارها مفقود بماند.

 

روزانه بالغ بر 7500 نفر به بیمارستان و مراکز خدمات درمان شهرستان مراجعه می کنند

 

 مدیر شبکه بهداشت و درمان دهگلان با اشاره به فعالیت حوزه کاری اظهار داشت: روزانه بالغ بر 500 نفر به بیمارستان دهگلان مراجعه می کنند و ما هم از لحاظ امار و آرقام جایگاهی نسبت به بیمارستانهای کشور به آن معنا که قد علم کنیم نداریم.

 

وی با اشاره به معضل ضعف بستر مخابراتی شهرستان گفت: سامانه یکپارچه  بهداشتی هر نوع خدماتی که در مراکزبهداشتی و درمانی انجام می شود را ثبت می کند و اگر تقسیم به تعداد روز انه شود ما هر روز  علاوه بر 500 نفر مراجعه کننده به بیمارستان  بالغ بر 2500 خدمت در مراکز بهداشتی  و درمانی ثبت می شود و خواستار حل مشکل این سامانه شد.

 

مدیر شبکه بهداشت و در مان دهگلان ضمن ارائه گزارش مشکلات شهرستان حول 3 موضوع آب شرب، مزاحمت سگهای ولگرد و کود خام مرغی گفت: با کارآیی و توانمندی فرماندار شهرستان شاهد حل این مشکلات خوا هیم بود.

 

 تاکید فرماندار دهگلان بر اقدام به موقع رفع مشکلاتبهداشت و سلامت شهرستان

 

 فرماندار دهگلان در این نشست با اطلاع از مشکلات شهرستان با توجه به حساسیت خاص در زمینه بهداشت  و سلامت خواستار رفع مشکلات و معضلات با مهلت تعیین شده در این زمینه شد و بر آن تاکید کرد.

 

ارشدی با اشاره به سلامت آب شرب شهرستان  آن را بسیار حیاتی و ضروری دانست و گفت: ادارات آبفای و آبفار و دستگاه های ذیربط باید کمیته تخصصی برنامه ها  را مشخص کنند و برای اجرای آن مهلت زمانی تعیین شود اگر مشکل خطای انسانی و ضعف متولی یا آبدار است باید تغییر یابد.

 

 فرماندار دهگلان با تاکید بر اهمیت موضوع  اظهار داشت در این کمیته تخصصی که دادگستری، بخشداران و دستگاههای مرتبط حضور دارند خواستار مهلت دو هفته ای برای اینکار و اعلام نتیجه کمیته تخصصی به فرمانداری شد.

 

اتلاف سگهای ولگرد که ایجاد مزاحمت برای شهر و روستا می کنند به صورت مداوم ادامه یابد

 

فرماندار دهگلان مزاحمت سگهای ولگرد و گزیدگی در سطح شهر و روستا اظهار داشت: اتلاف سگهای ولگرد باید به صورت مستمر ادامه یابد که در حوزه شهری توسط شهرداران و در روستاها توسط بخشداران و دهیاریها صورت گیرد.

 

وی با تاکید بر اینکه نباید شاهد مشکل مزاحمت سگهای ولگرد و گزیدگی در شهرستان باشیم گفت: ظرف یک ماه باید این مشکل حل شود و نباید دیگر در جلسات کارگروه سلامت این موضوع مطرح شود.

 

دکتر ارشدی با بیان اینکه چندین سال است که کود خام مرغی باعث بوی نامطبوع  و شاید زمینه ساز بیماری شود با طرح این سوال از دستگاههای متولی که چه برنامه ای برای جلوگیری این معضل در شهرستان باید اتخاذ شود اظهار داشت: برای این بحث باید وظایف دستگاههای متربط با این موضوع در لیستی مشخص شود و به فرمانداری اعلام شود

 

 وی افزود: پس ازمشخص شدن و اعلام به فرمانداری به دستگاههای ذیربط اعلام خواهد شد که اقدامات خود را در جلوگیری حل این مشکل انجام دهندو نتیجه را به فرمانداری اعلام کنند.

 

انتهای پیام/


 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, روزانه بالغ بر 7500 نفر به بیمارستان و مراکز خدمات درمان شهرستان مراجعه می کنند,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,  تاکید فرماندار دهگلان بر اقدام به موقع رفع مشکلاتبهداشت و سلامت شهرستان,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, اتلاف سگهای ولگرد که ایجاد مزاحمت برای شهر و روستا می کنند به صورت مداوم ادامه یابد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه