اخبار داغ

معاون صید سازمان شیلات:

با صیادان غیر مجاز به شدت برخورد خواهد شد/ مجوز انتقال 30 شناور به پارسیان صادر می شود

با صیادان غیر مجاز به شدت برخورد خواهد شد/ مجوز انتقال 30 شناور به پارسیان صادر می شود
معاون صید سازمان شیلات با اشاره به افزایش روزافزون صیدان غیر مجاز، اظهار کرد: با صیادان غیر مجاز به شدت برخورد خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پارسیان خبر؛ نشست بررسی مسائل و مشکلات صیادان پارسیانی با حضور معاون صید سازمان شیلات، نماینده غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، مدیر کل شیلات هرمزگان، فرماندار و جمعی از صیادان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پارسیان خبر,

 

,

شاپور کاکولکی، معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات، با قدردانی از نماینده غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: آقای شریفی به عنوان یک نماینده واقعا حق مطلب را ادا کرده اند و به صورت جدی پیگیر مشکلات صیادان هستند.

,

 

,

کاکولکی با بیان اینکه هر شناوری تخلف غیر متعارف مرتکب شود دچار تنبیهاتی خواهد شد، اظهار کرد: تخلف غیر متعارف به این عنوان که مثلا صیاد در فصل خارج از صید به صیادی بپردازد را بنابر آئین نامه سه جانبه انظباطی، نیروهای نظامی موظف شده اند مدت زمان 3 ماه را برای آن شناور حکم تعلیق صادر نمایند.

,

 

,

وی ادامه داد: هیچ شناوری بدون ثبت شماره پروانه حق ورود به دریا را نخواهد داشت و این در حالی است که در صورت مشاهده و توقیف، دادگاه حق مصادره آن شناور را خواهد داشت.

,

 

,

معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات، با تأکید بر مقابله با صیادان غیر مجاز، عنوان کرد: شناورهای مجاز روزانه بالغ بر 100 نامه را بر توقف شناورهای غیر مجاز ارسال می نمایند، بنده نیز به شدت با شناورهای غیر مجاز مخالفم، زیرا شغلم حمایت از صیادی مجاز است و با آن اشد برخورد را خواهم داشت.

,

 

,

کاکولکی، همچنین از ابلاغ بیمه تکمیلی برای صیادان تا یک ماه دیگر خبر داد و افزود: با این اقدام صیادان برای درمان خانواده خانواده خود از یک پشتیبانی برخوردار می شوند که تنها شرط برخورداری از این خدمات نیز، دارا بودن کارت صیادی خواهد بود.

,

 

,

وی همچنین با پذیرفتن انتقال 30 فروند شناور از استان های همجوار، خاطرنشان کرد: صیادانی که مجوز لنج صیادی را داشته باشند می توانند از این انتقال بهره مند شوند.

,

 

,

معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات، توجه به زیرساخت های انتهایی ترین تقطه منطقه آبی هرمزگان را خواستار شد و تصریح کرد: در  ساحل تبن در کوشکنار، که موج شکن مردمی ساخته شده است، بخشی از اعتبارات سفر ریاست جمهوری و بخش دیگر نیز یک بهره بردار تعیین شود و سرمایه گذاری کند تا بتوان این منطقه نیز رونق پیدا کند.

,

 

,

محبی، مدیر کل شیلات هرمزگان نیز در ادامه با ابراز نگرانی از فعالیت عمده شرکت های گازی و نفتی در منطقه گفت: فعالیت های اینگونه شرکت ها امروز در منطقه باعث شده است که برخی امور دریایی و شیلات را رها کرده و به فعالت های صنعتی بپردازند.

,

 

,

محبی، پارسیان را مشرف به صیدگاههای غنی منطقه دانست و اظهار کرد: در منطقه شاه علم صیادان کشورهای عربی هم حضور پیدا می کنند که باعث سلب ارامش صیادان منطقه شده اند و موجبات نگرانی آنها را فراهم کرده اند.

,

 

,

وی، به اثرات منفی صنایع انرژی بر در غرب شهرستان اشاره و عنوان کرد: صنایع انرژی بر زمینه اشتغال افراد زیادی را فراهم می کند، اما تأثیرات منفی زیادی نیز بر زیست گاهها و آبزیان  می گذارد و این یک خطر است و باید توجه ویژه ای به آن شود.

,

 

,

مدیر کل شیلات هرمزگان، همچنین با ابراز نگرانی از رونق روز به روز صیادی غیر مجاز، گفت: فعالیت صیادان غیر مجاز از صیادان مجاز و دارایمجوز پیشی گرفته و باید چاره ای اندیشیده شود.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه