اخبار داغ

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان:

نیمی از خانه‌های روستایی قزوین مقاوم‌سازی شد

نیمی از خانه‌های روستایی قزوین مقاوم‌سازی شد
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین از مقاوم سازی نزدیک به نیمی از خانه های روستایی استان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شاخص، محمد همتیان به مناسبت سالگرد تاسیس بنیاد مسکن صبح امروز  در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی، اظهار کرد: ٩٣ هزار و ٢۴۶ خانه روستایی در استان وجود دارد که ۴۷ درصد از آن مقاوم سازی شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص,

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با بیان اینکه ۱۰۲ هزار خانوار در روستاهای استان زندگی می کنند، افزود: تسهیلات مقاوم سازی خانه های روستایی ٢۵ میلیون تومان با سود ۵ درصد است که به صورت زنجیره ای به روستائیان پرداخت می شود.

,

این مسوول تصریح کرد: یکی از ماموریت های بنیاد مسکن صدور سند واحدهای مسکونی روستایی و شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت است که تاکنون ۶۱ هزار فقره مسکن روستایی در استان سند دار شده که ۴۶ هزار مورد آن روستایی و ۱۵ هزار مورد در شهرهای کوچک است.

,

همتیان بر ضرورت مقاوم سازی خانه های روستایی با توجه به حادثه خیز بودن کشور تاکید کرد و خواستار فرهنک سازی رسانه ها و مشارکت روستائیان در مقاوم سازی خانه های روستایی شد.

,

وی اضافه کرد: بازسازی و نوسازی ۱۹ هزار و ۵۲۲ واحد مسکونی آسیب دیده در سوانح طبیعی در مناطق زلزله زده آوج، آبگرم و الموت با اعتباری بالغ بر ۹۴۰ میلیارد ریال از دیگر اقدامات این نهاد است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه