اخبار داغ

رئیس شورای شهرستان سیریک:

آب شرب همچنان دغدغه اصلی مردم شهرستان سیریک است/ فرسودگی و ترگیدگی بزرگترین معضل هدر رفت آب شرب شهرستان سیریک

آب شرب همچنان دغدغه اصلی مردم شهرستان سیریک است/ فرسودگی و ترگیدگی  بزرگترین معضل هدر رفت آب شرب شهرستان سیریک
رئیس شورای شهرستان سیریک افزود: آب شرب امروز یکی از دغدغه های اصلی مردم شهرها و روستاهای شهرستان سیریک است و طی سال ها و روزهای اخیر این مشکلات با توجه به کمبود منابع آبی و خشکسالی های اخیر بیشتر و بیشتر شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسعود رئیسی رئیس شورای شهرستان سیریک در گفتگو با خبرنگار آذینی گفت: آب شرب مردم شهرستان سیریک از چاههای راونگ شهرستان سیریک تامین می شود و کمبود بارش در سال اخیر و سال های گذشته تاثیر زیادی بر آبرسانی به مردم داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آذینی ,

وی ابراز کرد: یکی دیگر از مشکلاتی که سد راه آبرسانی درست و اصولی به مردم  شهرستان شده فرسوده بودن شبکه و خط انتقال آب است که حجم عظیمی از  آب بدون اینکه به دست مردم برسد هدر می رود و امروز در سطح شهرستان به معضلی بزرگ تبدیل شده است.

,

رئیسی اضافه کرد: با توجه به اینکه اکثر جمعیت شهرستان سیریک روستایی است و روستاهای شهرستان پراکنده و  در موقعیت و شرایط خاص جغرافیایی  و  در فاصله زیادی نسبت به یکدیگر قرار دارند کار انتقال آب بسیار مشکل است.

,

این مسئول تصریح کرد: بسیاری از روستاهای شهرستان وجود دارد که ماهی حداقل یکبار بیشتر نوبت آبگیری ندارند و در مواقع اضطراری کار آبرسانی با وسیله تانکر آبفاضلاب روستای و دیگر سازمان ها و ارگان ها موجود در شهرستان آبرسانی می شود.

,

رئیس شورای شهرستان سیریک یادآور شد: عدم تخصصی و واگذاری اعتبار به روستاهای شهرستان در سال های اخیر  بر مشکلات کم آبی مردم روستاهای شهرستان افزوده  تا جایکه در برخی روستاها فرسودگی و ترگیدگی لوله ها توسط مردم و با مشارکت شوراها و دهیاران بعلت حجم بالایی ترگیدگی و فرسودگی صورت می گیرد.

,

رئیسی بیان کرد:  با توجه  به اینکه منابع آب شرب دیگری  بجز چاههای راونگ وجود ندارد یکی از راه حل های مناسب و اصولی بعد از تعویض ، تعمیر و ترمیم لوله ای انتقال آب  برای برطرف کردن مشکل کم آبی تسریع در روند تکمیل کردن پروژه آب شیرینکن شهر بندر سیریک و روستای زیارت بزرگ است.

,

 رئیس شورای شهرستان سیریک با بیان اینکه مشکل آب شرب یکی از دغدغه های اصلی مسئولان و مردم شهرستان سیریک است اظهار کرد: نگاه مسئولان استانی باید به مردم روستاهای شهرستان سیریک در بخش تامین آب شرب نگاه استانی باشد برای اینکه مشکلات این حوزه بسیار بالاست  و ردیف اعتبارات شهرستانی مشکلی از خواسته های بحق مردم روستاهای شهرستان را برطرف نخواهد کرد و این معضلات همچنان به قوت خود باقی خواهد ماند.

,

رئیسی خاطرنشان کرد: شهرستان 45 هزار نفری سیریک دارای 75 روستا و سه شهر سیریک ، بندر کوهستک و گروگ است که منبع اصلی تامین کننده آب شرب شهرستان چاههای روانگ می باشد که خشکسالی و کمبود بارش در سال های اخیر تاثیرات زیادی در آبرسانی به مردم داشته است.

,

رئیس شورای شهرستان سیریک  عنوان کرد: جلسات متعددی  پیرامون رفع مشکل آب شرب روستاهای شهرستان ، فرسودگی و افت فشار آب شرب با مدیران آبفای شهری و روستایی و مشارکت دهیاران و شوراهای اسلامی به منظور رفع برخی نواقصات و مشکلات حوزه آبی و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در راستای اصلاح و صرف جویی نحوی مصرف آب شرب میان مردم شده تا شاید بخشی از مشکلات آب شهرستان به حداقل برسد.

,

انتهای پیام/ق

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه