اخبار داغ

نماینده غرب هرمزگان در مجلس:

صیادان اقشاری سخت کوش و بی ادعا هستند/افزایش قدرت موتور شناور حق صیادان پارسیانی است

صیادان اقشاری سخت کوش و بی ادعا هستند/افزایش قدرت موتور شناور حق صیادان پارسیانی است
نماینده غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه صیادان اقشاری سخت کوش هستند، گفت: افزایش قدرت موتور شناور حق صیادان پارسیانی است که به صورت ویژه در حال پیگیری است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پارسیان خبر،ناصر شریفی، نماینده مردم شهرستان های پارسیان، بستک و بندر لنگه در مجلس شورای اسلامی با دعوت از معاون صید سازمان شیلات در نشست بررسی مشکلات صیادان پارسیانی اظهار کرد: اگر مدیری جهادی و وقت شناس باشد ما موظفیم که صادقانه از خدمات وی قدردانی نماییم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پارسیان خبر,

شریفی، در این نشست صیادان را قشری سخت کوش دانست و عنوان کرد: صیادان انسانهایی پرتلاش و بی ادعا هستند که این میراث را از اجداد و نسل های گذشته به دست آورده اند.

,

وی، در پاسخ به برخی مشکلات صیادان گفت: افزایش قدرت موتور شناور صیادان را حق صیادان است زیرا امروزه برای صید باید مسیری 60 مایلی طی شود و در هنگام برگشت از صید و با توجه به حجم صید، نیاز به موتوری قوی می باشد.

,

نماینده غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، همچنین با موضوع مهم ارتقاء بیمه صیادان اشاره کرد و افزود: بیمه ملوانان لنج از 4 به 8 نفر  و در قایق های صیادی نیز از 2 به 4 نفر ارتقاء خواهد یافت.

,

در ادامه رادمهر، فرماندار پارسیان، شهرستان پارسیان را دارای موقعیت های ملی و یکی از شهرهای استراتزیک دانست و اظهار کرد: وجود ذخایر نفت و گاز در منطقه، همسایگی با منطقه ویژه پارس جنوبی، همجواری با فرودگاه خلیج فارس و همچنین دسترسی به آب های آزاد از طریق خلیج فارس از جمله این موقعیت های مهم به شمار می رود.

,

رادمهر، شغل مهم و اصلی مردم پارسیان را از دیباز صید و صیادی ذکر کرد و افزود: صیادان در گذشته از طریق لنج های چوبی جهت صیادی استفاده می کردند و اما امروزه این شغل مهم ریزش پیدا کرده و 100 لنج باری در گشته امروز به 17 لنج کاهش پیدا کرده است که نیاز به یک کار کارشناسی دارد.

,

وی با انتقاد از تبعیض قائل شدن میان صیادان منطقه با شهرستان های همجوار، گفت: چطور می شود که صیادان بوشهری با قدرت موتور قایق 100 صیادی می کنند اما صیادان این منطقه با قدرت موتور 55 و با ترس و دلهره به صیادی باید بپردازند.

,

با اشاره به وجود ایجاد بندرپارسیان و استقرار صنایع انرژی بر، خاطرنشان کرد: این موضوع اتفاقی ویژه برای شهرستان خواهد بود اما نمی توان مسئله صید و صیادی را به فراموشی سپرد، زیرا شغل اصلی مردم این شهرستان بوده است.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه