اخبار داغ

ظریف:

واکنش ما برای ترامپ خوشآیند نخواهد بود

واکنش ما برای ترامپ خوشآیند نخواهد بود
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: سیاست های غرب در منطقه به نا امنی، خشونت و تروریسم دامن زده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان پس از پایان سفر دو روزه خود بهتاجیکستان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جلسه وزرای خارجه کشورهای عضو اکو فرصتی برای مرور فعالیت های سازمان همکاری اقتصادی بود، اظهار داشت: در این اجلاس برنامه ٢٠٢٥ سازمان که اهداف سازمان را تصویب کرده و در اجلاس قبلی سران اکو در اسلام آباد به تصویب رسیده بود مورد بررسی قرار گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: در این اجلاس نماینده جمهوری اسلامی ایران بعنوان دبیرکل آینده اکو انتخاب شد.

,

ظریف ادامه داد: روش پرداخت سهمیه ها در سازمان و روش های تقویت نقش اکو بعنوان یک مجموعه مهم منطقه ای از دیگر موضوعاتی بود که مورد بررسی قرار گرفت چرا که همگرایی منطقه ای نقش بسیار مهمی در پیشرفت همه کشورها و ایجاد فضای مناسب برای مبارزه با افراط گرایی دارد.

,

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به دیدار روز گذشته خود با امامعلی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان، گفت: در این دیدار در خصوص روابط دو جانبه، مشکلات منطقه و مسائل مربوط به افراط گرایی و تروریسم بحث و تبادل نظر شد و امیدوارم به توسعه هرچه بیشتر روابط ایران و تاجیکستان کمک کند.

,

وی در پاسخ به سوالی در خصوص نزدیک شدن به موعد تصمیم گیری آمریکا در مورد برجام و احتمال خروج آمریکایی ها از آن، اظهار داشت: آنچه بارها اعلام کرده ایم این است که جمهوری اسلامی ایران از منافع ملی خود حراست خواهد کرد و باید منافع ایران از برجام حفظ شود. حتما اگر آمریکا تصمیم به خروج از برجام بگیرد واکنشی از سوی ایران و جامعه بین المللی خواهد دید که این واکنش اصلا برای آنها خوشآیند نخواهد بود.

,

ظریف در پاسخ به سوال دیگری در خصوص نقش اروپا در برجام و عدم شفافیت سیاست هایاتحادیه اروپا در این موضوع، خاطرنشان کرد: برجام یک توافق و در یک حوزه مشخص یعنی هسته ای است و با تصمیم مشترک به آن رسیده ایم. گرچه جمهوری اسلامی ایران همواره منتقد کشورهای غربی هم در منطقه و هم در سرازیر کردن سلاح به منطقه ما بوده است.

,

وزیر امور خارجه کشورمان ادامه داد: گرچه حرف برای گفتن در خصوص رفتار غربی ها زیاد داشته ایم، اما موضوع تصمیم گیری ما در برجام موضوع هسته ای بوده و الان هم اجماع در اروپا و در بین کشورهای ۱+۵ این است که برجام قابل مذاکره مجدد نبوده و موضوعات دیگر مربوط به برجام نیست و آمریکایی ها در این موضوع کاملا منزوی هستند.

,

وی تاکید کرد: در جلسه دیروز شورای وزیران اتحادیه اروپا هم مشخص بود که اروپا نگاه چندان مثبتی به سیاست های آمریکا در این حوزه ندارد.

,

ظریف در پایان با بیان اینکه اختلافات جدی در خصوص نحوه رفتار اروپایی ها در منطقه داریم و این اختلافات را مطرح کرده ایم، تصریح کرد: معتقدیم سیاست های غرب در منطقه به نا امنی، خشونت و تروریسم دامن زده است و این تروریسم بیش از همه گریبانگیر این منطقه و در مرحله بعد گریبانگیر اروپایی ها شده است.

,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه