اخبار داغ

مدیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خلیل‌آباد خبر داد؛

کسب مجوز راه اندازی 2 موزه روستایی در شهرستان خلیل آباد

کسب مجوز راه اندازی 2 موزه روستایی در شهرستان خلیل آباد
مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خلیل آباد گفت: مجوز راه اندازی دو موزه روستایی در سرمزده و جعفرآباد تحت عنوان موزه انگور و موزه روستایی اصناف کسب شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یار خراسانی، حمیدرضا محمودی عصر امروز در نشست انجمن میراث فرهنگی شهرستان خلیل آباد اظهار داشت: با توجه به مذهبی بودن شهرستان 4 آیین مذهبی در فهرست آثار معنوی کشور ثبت ملی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یار خراسانی,

وی با بیان اینکه به دنبال این هستیم یک موزه کامل تحت عنوان موزه انگور راه اندازی شود، خاطرنشان کرد: مجوز راه اندازی دو موزه روستایی در سرمزده و جعفرآباد  تحت عنوان موزه انگور و موزه روستایی اصناف کسب شده است.

,

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خلیل آباد تصریح کرد: یکی از غذاهای اصلی شهرستان خلیل آباد تاک پلو است و جشنواره ای تحت عنوان تاک پلو در سال گذشته برگزار شد و به دنبال برگزاری این جشنواره در سال جاری با توجه به فرا رسیدن فصل برداشت برگ انگور هستیم که در اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

,

 

,

تمام آحاد مردم باید در حفاظت از میراث فرهنگی فعال باشند

, تمام آحاد مردم باید در حفاظت از میراث فرهنگی فعال باشند ,

مجتبی شاکری همچنین در این مراسم اظهار داشت: در سال حمایت از کالای ایرانی یکی از موضوعاتی که باید مد نظر قرار گیرد، حمایت از گردشگری و معرفی آثار و ابنیه تاریخی جلب و جذب گردشگر و سرمایه گذار در این حوزه  در سطح شهرستان است

,

وی با بیان اینکه بر اساس نامه انجمن میراث فرهنگی کشور که  این انجمن را نهادی ملی، فرهنگی و شبه دولتی و غیر انتفاعی را معرفی کرده است و دارای اهداف متنوعی می باشد، خاطرنشان کرد: جلب  مشارکت، همکاری و همیاری نهادهای دولتی و غیر دولتی و سازمان های مردم نهاد جهت حمایت، حفاظت، احیا و پژوهش در خصوص میراث فرهنگی و پیشگیری از وقوع جرایم در این حوزه از اهداف این انجمن است.

,

فرماندار خلیل آباد با تاکید بر اینکه مشارکت بخش خصوصی و تشکل های مردم نهاد می تواند در جهت جلوگیری از حفاری های غیر مجاز موثر باشد، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ما متکی بر مردم است و در حوزه مختلفی نیازمند مشارکت مردم هستیم.

,

وی با اشاره به اینکه پایگاه های بسیج، دهیاران، شوراهای اسلامی و... می توانند در زمینه حفاظت از میراث فرهنگی فعال باشند، اذعان کرد: ثبت تشکل های مردم نهاد در حوزه میراث فرهنگی باید با جدیت بیشتری دنبال شود.

,

این مقام مسئول همچنین در ادامه عنوان کرد: آگاهی بخشی و ترغیب مردم به حفظ  ارزشهای میراث فرهنگی و رعایت قانون و مقررات، تهیه و اجرای برنامه جلب مشارکت مادی و معنوی مردم، ارائه مشاوره های فرهنگی به منظور ارائه بهتر برنامه ها و ... نیز از جمله اهداف ثبت سازمان های مردم نهاد در حوزه میراث فرهنگی است.

,

وی در پایان با بیان اینکه آثاری که قابل ثبت هستند باید در سطح شهرستان شناسایی و ثبت شوند، خاطرنشان کرد: باید در زمینه حفظ و نگهداری آثار و ابنیه تاریخی شهرستان، فرهنگ سازی لازم صورت گیرد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه