اخبار داغ

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری:

سهم کهگیلویه و بویراحمد از اعتبارات اشتغال‌زایی مناطق روستایی و محروم ۳۰۶ میلیارد تومان است/به روستائیان و عشایر وام ۶ درصد پرداخت می شود

سهم کهگیلویه و بویراحمد از اعتبارات اشتغال‌زایی مناطق روستایی و محروم ۳۰۶ میلیارد تومان است/به روستائیان و عشایر وام ۶ درصد پرداخت می شود
ابوالفضل رضوی:به روستاییان و عشایر از ۵ میلیون تومان تا ۶ میلیارد تومان وام می‌دهیم و استاندار خودش در پرداخت مختار است به گونه ای که از پرداخت اقساط تا سه سال معاف هستند و از سال چهارم به مدت شش سال شروع می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس  معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در نشست عصر امروز اقتصاد مقاومتی و توسعه روستایی گفت:بهترین دوست تو کسی است ک عیب تو را بگوید و هرکسی که انتقاد کند ما این انتقاد را هدیه میدانیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس  ,

رضوی بیان کرد: سهم استان از اعتبارات اشتغال‌زایی مناطق روستایی و محروم ۳۰۶ میلیارد تومان است که می‌تواند از این رقم بیشتر و یا در حد ۲۱۴ میلیارد تخصیص داده شده بماند.۷۰ درصد سهم اعتبارات استان کهگیلویه و بویراحمد  پرداخت شده است و ۳۰ درصد اعتبارات استان مانده که این اعتبار در صورتی جذب می‌شود که استان بتواند ۷۰ درصد اولیه را جذب کرده باشد.

,

وی افزود: اگر شما تا اخر تیرماه برای بانک کشاورزی، پست بانک و بانک توسعه تعاون قرارداد نبندید این سی درصد برای استانی میرود ک زودتر قرارداد میبندد.

,

این مسئول در ادامه گفت: جهاد کشاورزی بعضی از استان ها کمک کرده اند گوسفندهای چندقلو زا داشته باشند که هر هشت ماه میزایند، روستاییان شما این اطلاع را ندارند، استان زنجان و مرکزی این کار را می کنند، با دامداری مخالف نیستیم اما با دامداری سنتی مخالفیم،و کمیته فنی و بانک‌ها حق ندارند با این پروژه‌ها موافقت کنند و تسهیلات ارائه کنند.

,

رضوی در ادامه گفت: کمیته فنی استان موظف است مخالفت خود را به بانکها اعلام کنند، مسئله دیگر وام با نرخ تک رقمی محدودیت برای توسسعه روستایی و عشایر ندارد، محدویت اعتبار اشتغال نداریم، عدم پرداختن به ظرفیت های استان از جمله گیاهان دارویی ظلم در حق استان استگردشگری کهگیلویه و بویراحمد در استان کم نظیر است پایداری گردشگری در آینده از بسیاری صنایع بیشتر است.

,

وی افزود: بانک حق ندارد تحت هیچ شرایطی دوره تنفس و مشارکت ۳ ساله را در تسهیلات روستایی کوتاه کند، دوره بازگشت این مبلغ ۶ ساله است.

,

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور در آیین افتتاحیه دومین جشنواره توانمندی‌های روستاییان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت:دولت برای روستاییان و عشایر به منظور توانمندسازی اقتصادی آنان وام با کارمزد شش درصد پرداخت می کند.

,

رضوی بیان کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد آدمهای اهل فکر و مولد و اهل کتاب  کم نیست و همچنین سرمایه علمی و فکری و حتی مالی وجود دارد.

,

وی افزود: با توجه به ظرفیت هایی که در استان وجود دارد از جمله در زمینه گردشگری که طبیعت زیبا و خوبی در این استان وجود دارد و نباید از آن غافل شد.

,

رضوی در ادامه گفت: ارزش بحث گردشگری از پتروشیمی و سکوی نفتی کمتر نیست، ایتالیا از این صنعت 68 میلیارد دلار درامد دارد که ما این درآمد را از نفت نداریم.

,

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور اظهار کرد:به روستاییان و عشایر از ۵ میلیون تومان تا ۶ میلیارد تومان وام می‌دهیم و استاندار خودش در پرداخت مختار  است به گونه ای که از پرداخت اقساط تا سه سال معاف هستند و از سال چهارم به مدت شش سال شروع می شود، وثیقه هم این گونه است که بانک‌ها باید سند خانه و ملک افراد را به عنوان وثیقه قبول کنند و محل ساخت پروژه هم می‌تواند برای وثیقه در نظر گرفته شود.

,

رضوی در پایان گفت: دام‌های ژنتیکی یکی از راه‌های خوب برای سوددهی است همچنین در معادن و گردشگری و در صنایع دستی چنین وام‌هایی پرداخت می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه