اخبار داغ

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی استان کرمان عنوان کرد؛

فروش بیش از 5 میلیارد تومان صنایع دستی در نمایشگاه های نوروزی استان/لزوم توسعه بازارچه های دائمی صنایع دستی در کرمان

فروش بیش از 5 میلیارد تومان صنایع دستی در نمایشگاه های نوروزی استان/لزوم توسعه بازارچه های دائمی صنایع دستی در کرمان
معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی استان کرمان گفت:میزان فروش نمایشگاه های صنایع دستی در 15 مکان استان کرمان مبلغ 5 میلیارد و 250 میلیون تومان بوده است و امیدواریم بتوانیم بازارچه های دائمی صنایع دستی را در سطح استان توسعه دهیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛غلامرضا فرخی معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی استان کرمان در گفتگو با راه آرمان؛ در رابطه با برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی در سطح استان در ایام نوروز اظهار کرد:558 غرفه در 15 مکان که قابلیت جذب گردشگر داشتند  برگزار شد که میزان فروش نمایشگاه های یاد شده مبلغ 5 میلیارد و 250 میلیون تومان بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان, راه آرمان,

وی با اشاره به اینکه تعداد بازدید کنندگان از نمایشگاه ها در سطح استان بیش از 620هزار نفر بوده است، عنوان کرد: بیشترین فروش اقلام صنایع دستی مربوط به پته و گلیم بوده است که گفتنی است بیشترین فروش مربوط به شهر کرمان،بم ،باغ شاهزاده ماهان و سیرجان بوده است.

,

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی استان کرمان تصریح کرد: صنایع دستی در راستای تبیین شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان «حمایت از کالای ایرانی» نامگذاری شده است و همچنین در زمینه رفع بیکاری و ایجاد اشتغال می تواند کمک کند.

,

رفع بیکاری با استفاده از ظرفیت های مختلف استان

, رفع بیکاری با استفاده از ظرفیت های مختلف استان, رفع بیکاری با استفاده از ظرفیت های مختلف استان,

فرخی با بیان اینکه دلیل اینکه بسیاری از کشورهایی که در دنیا از نظر اقتصادی فقیر بودند و امروزه جایگاه بسیار خوبی را پیدا کرده اند؛ این است که به  مشاغل خرد و خانگی توجه بسیار داشته اند، بیان کرد: بر همین اساس می توان نتیجه گرفت که این دسته مشاغل می تواند بسیار بر اقتصاد و بیکاری کشور تأثیر گذار باشد.

,

وی با اشاره به غنی بودن کشور  و اینکه در برخی نقاط جنوب استان مواد اولیه رایگان به منظور درست کردن صنایع دستی در اختیار داریم، ابراز کرد: اما متأسفانه در زمینه نوآوری و پژوهشی اقداماتی انجام نداده ایم و باید عقب افتادگی که در گذشته وجود  داشته است را جبران کنیم.

,

فرخی با تأکید بر اینکه مسئولین در پست های اجرایی باید به روز باشند، اذعان کرد: با توجه به پتانسیل های استان کرمان در عرصه معادن،سنگ های قیمتی، مس و ... براحتی می توانیم  مواد اولیه در زمینه های مختلف را تهیه کنیم و نیاز به واردات از کشورهای دیگر نداریم.

,

ضرورت ایجاد نوآوری در صنایع دستی/شهر جهانی گلیم استان می تواند به اشتغال کمک کند 

, ضرورت ایجاد نوآوری در صنایع دستی/شهر جهانی گلیم استان می تواند به اشتغال کمک کند  , ضرورت ایجاد نوآوری در صنایع دستی/شهر جهانی گلیم استان می تواند به اشتغال کمک کند ,

این مقام مسئول با اشاره به پته استان کرمان گفت: این صنایع دستی را  نباید به صورت محدود مورد استفاده و تولید قرار داد چرا که به این روش موفقیتی نخواهیم داشت؛ بر همین اساس در این زمینه با استفاده از نوآوری این صنایع دستی ارزشمند را به سبد خانوار اضافه کردیم و در حال حاضر شاهد هستیم که از این صنایع دستی مهم استانی در بسیاری از سفره های عقد ،البسه، پرده ها و ملزومات اداری و زیورآلات  استفاده می شود و به سبب پدید آمدن نو آوری در پته، فروش آن نیز افزایش پیدا کرده است.

,

وی ادامه داد: امروزه در استان کرمان شهر جهانی گلیم را داریم که این شهر می تواند به اقتصاد، اشتغال، قیمت و معرفی کمک کند ؛ به همین منظور در سیرجان در این رابطه در کنار کارگاه های آموزشی و بافت گلیم در مقاطع تحصیلی ابتدایی آموزش بافت این هنر را آغاز کرده ایم که این موارد همگی مؤثر هستند.

,

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی استان کرمان با تأکید بر اینکه به منظور خود کفایی در داخل کشور و استان باید اقداماتی را انجام دهیم که نیاز نباشد از کالاهای قاچاق که صرفا زرق وبرق دارند استفاده کنیم، عنوان کرد: به این منظور باید در کشور همت وجود داشته باشد و از هنرمندان و جوانان با آموزش و امکانات پشتیبانی کنیم تا به خود کفایی برسیم.

,

تبیین شعار سال با تأمین هزینه برای اموزش صنایع دستی

, تبیین شعار سال با تأمین هزینه برای اموزش صنایع دستی, تبیین شعار سال با تأمین هزینه برای اموزش صنایع دستی,

فرخی افزود: آنچه که کشور را می تواند نجات دهد و شعار تببین شده از سوی مقام معظم رهبری را محقق کند این است که با توجه به اینکه ایران اسلامی همه چیز دارد؛ هزینه و اعتباری را برای آموزش بگذاریم تا جوانان درکنار تحصیل و خدمت سربازی بتوانند صنایع دستی را فرا بگیرند.

,

وی اظهار کرد:از سال گذشته در یکی از پادگان های آموزشی کرمان واقع در محل باغین آموزش صنایع دستی را آغاز کردیم تا سربازان در کنار آموزش نظامی، آموزش اشتغال را نیز ببینند که بتواند پس از خدمت در یک رشته  برای خود کار انجام دهد و ایجاد اشتغال داشته باشند؛ تمامی دستگاه های دولتی نیز باید در این راستا کمک کنند و رسانه ها با تبلیغات و اطلاع رسانی در این موضوع می توانند مؤثر باشند.

,

این مقام مسئول با بیان اینکه در سال قبل آموزش زیورآلات را در برخی از مدارس آغاز کرده ایم؛ گفت:جوانان ما باید یاد بگیرند که می توانند در منازل درآمد کسب کنند و همچنین در کنار تحصیل یک رشته صنایع دستی را فرا بگیرند؛ اگر به این سمت و سو برویم قاعدتا موفق خواهیم بود.

,

لزوم توسعه بازارچه های دائمی صنایع دستی در استان

, لزوم توسعه بازارچه های دائمی صنایع دستی در استان , لزوم توسعه بازارچه های دائمی صنایع دستی در استان,

فرخی با اشاره به برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در سطح استان کرمان و درآمد بیش از 5 میلیارد تومانی در بازه زمانی محدود تأکید کرد: این مسئله نشان می دهد که مردم به سمت تولیدات داخلی رفته و به شعار سال جواب مثبت داده اند و به این نتیجه رسیدند که برای اینکه کشور موفقی داشته باشیم باید در این مسیر حرکت کنیم.

,

وی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم بازارچه های دائمی صنایع دستی را در سطح استان توسعه دهیم، ابراز کرد: با پیگیری های صورت گرفته از سال گذشته در نظر داریم  برخی از رشته های صنایع دستی که منسوخ شده ند را مستند سازی کنیم.

,

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی استان کرمان در پایان خاطر نشان کرد: در نظر داریم در زمینه استاندار سازی صنایع دستی استان تا اقلام صنایع دستی از کیفیت بالایی برخوردار شوند و همچنین برخی از برخی از رشته های منسوخ شده را احیا کنیم به این منظور باید اعتبار در نظر گرفته شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه