اخبار داغ

برف بهاری موجب پر شدن 67 درصدی ظرفیت سد کرج شد/ محصولات گردو و بادام البرز 100 درصد خسارت دیدند

برف بهاری موجب پر شدن 67 درصدی ظرفیت سد کرج شد/ محصولات گردو و بادام البرز 100 درصد خسارت دیدند
طی روزهای اخیر درحالی که واپسین روزهای فروردین ماه را سپری کردیم برودت هوا و بارش برف شهرستان ها و ارتفاعات البرز را سفید پوش کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از تیتر یک; بارش برف اگر چه موجب غافلگیری شهروندان شد اما طی ماه های گذشته کمبود بارش باران و نزولات آسمانی موجب نگرانی کشاورزان استان شده بود و در عین حال روزهای پایانی سال 96 به واسطه گرمای هوا غالب درختان میوه به شکوفه نشستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتر یک;,

کم آبی معضلی بود که بارها و بارها در نشست های مختلف به آن پرداخته می شد و نگرانی از ظرفیت سدهای استان البرز به دغدغه ای بزرگ برای کوچکترین استان کشور تبدیل شده بود اما بارش اخیر موجب پر شدن 67 درصد ظرفیت سد کرج شد.

,

برف

, برف,

بر اساس اعلام مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان البرز به مهر مجموع بارندگی های استان البرز از اول سال آبی ٩٧-٩٦ تا ۲۸ فروردین ۲۳۲.۶ میلی ‌متر بوده است اگر چه این میزان بارندگی ۲۷.۳ درصد کاهش نسبت به سال گذشته را نشان می دهد.

,

داوود نجفیان افزود: طبق برآورد صورت گرفته  ۶۸ درصد سد طالقان پر است که نسبت به سال قبل ۷ درصد کاهش را نشان می‌ دهد.

,

برف

, برف,

همچنین رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز گفت: کل مزارع گندم درگیر برف شده و خسارت 100 درصدی برف به محصولات گردو و بادام البرز وارد شده است

,

مجید موسوی درباره میزان خسارت وارد شده به محصولات کشاورزی و باغی استان افزود: خسارت 30 تا 60 درصدی به 10 هزار و 184 هکتار از مزارع گندم، خسارت 40 تا 70 درصدی به 4 هزار و 895 هکتار از مزارع جو و خسارت 70 درصدی به 965 هکتار از مزارع کلزا از جمله آسیب های دیگر وارد شده به مزارع است.

,

برف

, برف,

وی اظهار داشت: خسارت 30 تا 100 درصدی به مزارع بهاره و صیفی جات تازه کاشته شده چون کلم، کاهو، لوبیا، پیاز و ...، خسارت 20 تا 80 درصدی به 3 هزار هکتار از مزارع علوفه ای همچون یونجه، خسارت 90 تا 100 درصدی به باغات گردو و بادام و خسارت 60 تا 70 درصدی به باغات  محصولات هسته دار نیز وارد شد.

,

 

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه