اخبار داغ

کارشناس امور سیاسی منطقه:

حمله به سوریه نباید فتح بابی برای تجاوز به سایر کشورها شود/ قانون شکنی بین المللی در حمله به سوریه

حمله به سوریه نباید فتح بابی برای تجاوز به سایر کشورها شود/ قانون شکنی بین المللی در حمله به سوریه
کارشناس امور سیاسی منطقه گفت:اگر با قانون شکنی های سه کشور آمریکا، فرانسه و بریتانیا برخورد نشود ممکن است در سوریه تکرار و فتح بابی برای تجاوز به سایر کشورها شود،افزود: این قانون شکنی ها تبعات خطرناکی دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛سید هادی سید افقهی امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا،؛اظهار داشت:حمله مشترک آمریکا، فرانسه و بریتانیا به کشور سوریه جنایت جنگی محسوب می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,

وی با بیان اینکه این سه کشور هیچ مجوزی از سازمان ها و نهادهای بین المللی برای این امر نداشتند، خاطرنشان کرد: از سازمان ملل و شورای امنیت نیز هیچ مجوزی برای حمله دریافت نشد.

,

این کارشناس مسائل سیاسی بیان داشت:در واقع این حملات هنجار شکنی و قانون شکنی بین المللی بود که ثابت شده است.

,

سید افقهی با بیان اینکه اگر با چنین قانون شکنی هایی برخورد نشود ممکن است در سوریه تکرار و فتح بابی برای تجاوز به سایر کشورها شود،افزود: این قانون شکنی ها تبعات خطرناکی دارد.

,

وی گفت: چون این حمله با شکست مواجه شد موجب استحکام و انسجام نیروهای سوریه و همپیمانان شده و روحیه مردم را افزایش داد که بدون هیچ ترس و واهمه ای از نظام خود حمایت کردند.

,

این کارشناس با اشاره به اینکه آمریکا در این حمله شکست خورد و این شکست موجب استحکام جایگاه بشار اسد شد، ادامه داد: این سه کشور متجاوز فکر می کردند با حمله به سوریه می توانند معادلات میدانی را عوض کنند.

,

سید افقهی با اشاره به اینکه هدف این کشورها عقب نشینی  نیروهای محور بود، افزود: این در حالی است که ارتش سوریه هر جا که اراده کرده، عمل کرده و تروریست ها را شکست است.

,

وی با بیان اینکه اهداف تعیین شده از سوی این سه کشور محقق نشد و شکست خوردند،بیان داشت: تضعیف جایگاه بشار اسد،عقب نشینی ارتش و بازگشت تروریست ها و تغییر معادلات میدانی به عنوان اهداف این حملات،محقق نشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه