اخبار داغ

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد خبر داد

اجرای حکم قلع و قمع 10 هکتار از اراضی کشاورزی تغییرکاربری غیرمجاز

اجرای حکم قلع و قمع 10 هکتار از اراضی کشاورزی تغییرکاربری غیرمجاز
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: قریب به 45 واحد اکیپ حفظ کاربری اراضی کشاورزی در سطح استان فعال هستند که در سال گذشته حدود 50 هکتار تغییر کاربری غیر مجاز توسط اکیپ ها شناسایی شد که موجب توقف عملیات حدود 40 هکتار از آن شد و 10 هکتار منجر به «قلع و قمع» شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: اجرای قانون «حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها» در سطح استان یزد در دستور کار ما قرار گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

غلامرضا قدیری اظهار داشت: این قانون در سال 1374 توسط مجلس شورای اسلامی تصویب و جهت اجرا به وزارت جهاد کشاورزی و سازمان برنامه ریزی کشور ابلاغ شد.

,

وی اضافه کرد: در سال های اولیه تصویب این قانون، متاسفانه عزمی برای اجرای این قانون وجود نداشت تا اینکه در سال 1385 اصلاحیه قانون توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شد که با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب، قرار بر این شد که قانون به خوبی رعایت و اجرا شود که خوشبختانه از اوایل سال 90 این قانون با عزم راسخ در حال اجرا است.

,

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی یزد تصریح کرد: بیشترین تغییر کاربری اراضی کشاورزی در مناطق ییلاقی استان انجام می‌گیرد که در سال های گذشته متاسفانه اقدامات ناگوار و غیرقابل جبرانی در سطح استان شکل گرفته اما از سال 1393 با پیگیری های نیروهای نظارتی و مربوطه با افراد متخلف و سودجو برخورد قاطع انجام شده است که این امر توانسته خسارات جبران ناپذیر این تغییرات به حداقل برساند.

,

قدیری با اشاره به اهمیت و حفظ خاک مناسب برای کشاورزی عنوان کرد: برای ایجاد یک سانتیمتر خاک کشاورزی بیش از 700 سال زمان نیاز است که با توجه به اهمیت این موضوع با افرادی که قصد از بین بردن زمین های کشاورزی و باغ ها را دارند برخورد می‌شود.

,

وی گفت: افراد سودجو با خرید این زمین ها از کشاورزان با قیمت های بسیار ناچیز اقدام به ساخت و ساز بنا می‌کنند که برای آن‌ها منفعت زیادی را در پی دارد.

,

این مقام مسئول یادآور شد: تغییر کاربری زمین های زراعی تنها با اخذ مجوز و با شرایط خاص امکان پذیر است و حصار کشی و دیوار کشی زمین های کشاورزی خلاف قانون است.

,

قدیری خاطرنشان کرد: وضعیت مناطق ییلاقی استان یزد بسیار وخیم است که شهرستان تفت در اولویت اول ما قرار گرفته است چرا که خشکسالی های پی در پی سال های گذشته موجب تغییر کاربری باغات به منازل مسکونی شده است.

,

وی اضافه کرد: یگان حفاظت ما همواره در شهرستان ها و مناطق ییلاقی فعال است که با کمک دستگاه های نظارتی، نیروی انتظامی و دادستانی شهرستان ها با متخلفین برخورد قانونی را انجام می‌دهند.

,

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی یزد افزود: قریب به 45 واحد اکیپ حفظ کاربری اراضی کشاورزی در سطح استان فعال هستند که در سال گذشته حدود 50 هکتار تغییر کاربری غیر مجاز توسط اکیپ ها شناسایی شد که موجب توقف عملیات حدود 40 هکتار از آن شد و 10 هکتار منجر به «قلع و قمع» شد.

,

قدیری تأکید کرد: 67 هکتار از اراضی کشاورزی با درخواست مالکین اراضی در زمینه های وابسته به کشاورزی  توسط مدیریت اراضی استان یزد، پیگیری و تغییر کاربری داده شده است. بیشترین تغییر کاربری اراضی کشاورزی در استان یزد به شهر یزد، تفت و مهریز و کمترین آن به شهرهای بافق و بهاباد، اختصاص می‌یابد.

,

وی در پایان گفت: با توجه به اینکه ایام تعطیلات فرصت خوبی برای متخلفین برای ساخت بنا در زمین های کشاورزی بوده است، نوروز سال گذشته و عید امسال گشت های حفظ اراضی با فعالیت های مداوم خود در تمامی شهرستان های استان یزد مانع هرگونه سوء استفاده سودجویان شدند.

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه