اخبار داغ

گزارش اختصاصی دانا/

پشت‌پرده انتشار عکس‌های عیاشی "کاوه مدنی"/ چگونه شاه‌مهره پرونده جاسوسی به بهانه محیط زیست فرار کرد؟+تصاویر

پشت‌پرده انتشار عکس‌های عیاشی "کاوه مدنی"/ چگونه شاه‌مهره پرونده جاسوسی به بهانه محیط زیست فرار کرد؟+تصاویر
نمی‌توان گفت کاوه مدنی به خاطر انتشار عکس‌هایش در سال 5 سال پیش از کشور فرار کرده و در خارج از کشور استعفای خود را برای مقامات دولتی ارسال کرده است؛ هرچند دستگاه‌های متولی پاسخ دهند که چرا مراقبت های لازم را جهت ممانعت از خروج وی از کشور به عمل نیاورند.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بیستم بهمن ماه سال گذشته بود که خبر دستگیری 7 جاسوس در کشور منتشر شد که این افراد تحت عنوان فعال محیط زیست دست به جاسوسی زده بودند؛ ۷ نفر از فعالان محیط زیست در موسسه «حیات وحش میراث پارسیان» که در بین آنها یک فرد دوتابعیتی ایرانی- آمریکایی نیز وجود داشت بازداشت و زندانی شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

کاووس سیدامامی مدیرعامل، جامعه‌شناس و استاد دانشگاه، هومن جوکار خزانه‌دار و مدیر پروژه یوز آسیایی، همسر هومن جوکار، نیلوفر بیانی سرپرست فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی و مشاور سابق برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد، مراد موشه طاهباز فعال محیط زیست و میراث فرهنگی و دو نفر دیگر از همکاران موسسه «حیات وحش میراث پارسیان» از دستگیر شدگان بودند.

,

سال ۱۳۹۲ سام خسروی فرد (فعال محیط زیست ساکن کانادا) مدعی همکاری‌های پنهانی مراد موشه طاهباز تاجر ایرانی- آمریکایی و عضو هیات امنای «حیات وحش میراث پارسیان» با معصومه ابتکار رئیس وقت سازمان حفاظت محیط زیست شد. این همکاری از خریداری مجوز شکار در ایران برای چند آژانس توریستی شکار خبر می‌داد.

,

بعد از دستگیری این افراد، اعترافات تکان‌دهنده مراد موشه طاهباز حاکی از عمق فعالیت این گروه در ایران و شدت نفوذ آنها میان مسئولان بود. مراد موشه طاهباز تاجر، سرمایه‌دار و فعال محیط زیست است که لیسانس رشته فلسفه و هنرهای زیبا و فو‌ق‌لیسانس مدیریت کسب و کار را از آمریکا دریافت کرده است. وی یک یهودی سه‌تابعیتی است.

,

, ,

جمع‌آوری پول از سوی تیم‌جاسوسی به بهانه حمایت از یوز ایرانی

, جمع‌آوری پول از سوی تیم‌جاسوسی به بهانه حمایت از یوز ایرانی, جمع‌آوری پول از سوی تیم‌جاسوسی به بهانه حمایت از یوز ایرانی,

بر اساس اعترافاتی که هومن جوکار مدیر پروژه یوز آسیایی کرده است، کمپین یوز ایرانی در حاشیه برنامه‌های فرهنگی و هنری، از سال ۱۳۹۲ تا کنون ۸۰۰ میلیون تومان از مردم پول‌ جمع‌آوری کرده است؛ این گروه محیط زیستی که کاوه مدنی هم یکی از آن ها بود با تشکیل کمپین های مختلف سعی در جذب بودجه برای انجام فعالیت‌های خود داشتند.

,

اگرچه رسانه ها نام 5 نفر از دستگیر شدگان را منتشر کردند؛ اما در حقیقت کاوه مدنی یکی دیگر از این افراد بود که در رسانه‌ها منتشر نشد؛ هرچند اولین بار محمود صادقی با صراحت طی توئیتی از جانب عیسی کلانتری اعلام کرد که کاوه مدنی بازداشت شده است اما کلانتری رئیس محیط زیست کشور در چند نوبت این خبر را تأیید و تکذیب کرد.

,

, ,

 

,

کاوه مدنی دستگیر و با فشار آزاد شد

, کاوه مدنی دستگیر و با فشار آزاد شد, کاوه مدنی دستگیر و با فشار آزاد شد,

ورود روابط عمومی سازمان محیط زیست به این مساله اندکی تأمل برانگیز بود؛ اگرچه این بیانیه در جایی منتشر نشد اما یکی از خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، نوشت که «خبر بازداشت آقای مدنی صحت ندارد» و در تایید صحبت های خود به فیلم هایی که در صفحات شخصی مدنی در تلگرام و اینستاگرام وی منتشر شده بود اشاره کرد.

,

ماجرا از این قرار بود که کاوه بعد از دستگیری تیم جاسوسان محیط زیستی به شدت تحت فشار و مراقبت به ویژه که خودکشی کاووس سید امامی خطر از دست رفتن ارتباطات آنها را بیشتر می‌کرد. گفته می‌شد وی توسط یک نهاد امنیتی محافظ می‌شد تا بتوانند علاوه بر گرفتن اطلاعات پرونده از وی، در عین حال که مدنی آزاد است از او به عنوان یک جاسوس دو جانبه استاده کنند.

,

 

,

اعترافات مراد موشه طاهباز، سید امامی را به خودکشی رساند

, اعترافات مراد موشه طاهباز، سید امامی را به خودکشی رساند, اعترافات مراد موشه طاهباز، سید امامی را به خودکشی رساند, مراد موشه طاهباز،,

بعد از خودکشی حساب شده سید امامی، سایر اعضای این گروه احساس خطر کردند و با توجه به اعترافات سنگین مراد موشه طاهباز، احتمال لو رفتن شبکه و شناسایی سایر این گروه جاسوسی در کشور شدت گرفت؛ اما در هر حال با بی توجهی محض کاوه مدنی به خارج از کشور فرار کرده و در نهایت استعفای خود را از همان جا اعلام کرد.

,

به نظر می رسد انتشار عکس های عیاشی وی که متعلق به 5 سال پیش و زندگی وی در خارج از کشور بوده در فضای مجازی به خاطر به حاشیه کشاندن فرار وی به عنوان یک جاسوس دو جانبه از کشور بوده است؛ به ویژه که این عکس ها برای اولین بار در کانال های سلطنت طلب و ضدانقلاب منتشر شد تا اصل جاسوسی وی به حاشیه برود.

,

نتیجه تصویری برای رقص کاوه مدنی

, نتیجه تصویری برای رقص کاوه مدنی,

 

,

چگونه شاه‌مهره پرونده جاسوسی به بهانه محیط زیست فرار کرد

, چگونه شاه‌مهره پرونده جاسوسی به بهانه محیط زیست فرار کرد, چگونه شاه‌مهره پرونده جاسوسی به بهانه محیط زیست فرار کرد, چگونه , چگونه ,

نکته مهم اینجاست که چرا دستگاه‌های متولی در ابتدا با فشار بر قوه قضاییه باعث آزادی کاوه مدنی شدند و از طرف دیگر چرا مراقبت های لازم را جهت ممانعت از خروج وی از کشور به عمل نیاورند.

,

همچنین این سوال مطرح است که با توجه به اینکه خانواده کاوه مدنی در ایران حضور داشته اند و همچنین ممنوع الخروج بوده اند چرا بعد از خروج کاوه مدنی از کشور ممنوع الخروجی خانواده وی برداشته شد تا همسر وی هم به راحتی از کشور خارج شود.

,

قطعاً نمی‌توان گفت کاوه مدنی به خاطر انتشار عکس‌هایش در سال 5 سال پیش از کشور فرار کرده و در خارج از کشور استعفای خود را برای مقامات دولتی ارسال کرده است.

,

آنچه اهمیت دارد هنوز 5 نفر از این گروه 7 نفره در ایران هستند و می توان از آنها اطلاعاتی کسب کرد؛ امید است فشارها از روی دستگاه‌های قضایی برداشته شود تا بتوانند به پرونده این افراد رسیدگی کنند.

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه