اخبار داغ

کردستان؛ میزبان همایش زن در پهنه فرهنگ و تمدن غرب ایران/ مستوره اردلان تنها زن کرد نویسنده وتاریخ نویس نبوده است

کردستان؛ میزبان همایش زن در پهنه فرهنگ و تمدن غرب ایران/ مستوره اردلان تنها زن کرد نویسنده وتاریخ نویس نبوده است
دبیر علمی همایش ملی زن در پهنه فرهنگ و تمدن غرب ایران از ارسال 100 مقاله به دبیرخانه همایش خبر داد و گفت: در مرحله اول 70 مقاله پذیرش شد و در نهایت با نظر داوران 40 مقاله به مرحله ارائه راه یافت و طی همایش در پنل‌های 15 دقیقه‌ای ارائه خواهند شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، نوید نقشبندی مدیر گروه پژوهشی مطالعات تاریخ و فرهنگ دانشگاه کردستان ظهر سه شنبه ( 28 فروردین ماه) در کنفرانس خبری با خبرنگاران کردستان اظهار کرد:  برگزاری همایش" زن در پهنه فرهنگ و تمدن غرب ایران" به همگان ثابت می کند مستوره اردلان تنها زن کرد نویسنده وتاریخ نویس نبوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

 

,

وی عنوان کرد: زنان کرد توانمند زیادی در تاریخ کردستان وجود داشته ودارند که در حوزه های مختلف مشارکت داشتند.

,

 

,

وی اظهارداشت: در پایان این همایش از حدود ۳۰ نفر از زنان فعال کرد که بیشتر آنها اهل کردستان هستند، تجلیل به عمل می آید.

,

 

,

 

,

الهام ملک زاده دبیر علمی همایش ملی زن در پهنه فرهنگ و تمدن غرب ایران از ارسال 100 مقاله به دبیرخانه همایش خبر داد و گفت: در مرحله اول 70 مقاله پذیرش شد و در نهایت با نظر داوران 40 مقاله به مرحله ارائه راه یافت و طی همایش در پنل‌های 15 دقیقه‌ای ارائه خواهند شد.

,

 

,

وی ادامه داد: گرچه آثار مختلفی از همه استان‌های غرب کشور به دبیرخانه همایش ارسال شد اما بیش ترین تعداد مقالات ارسال شده متعلق به پژوهشگران و اساتید حوزه مسائل زنان کرد است.

,

 

,


وی خاطر نشان کرد: مقالات تأیید شده همایش نیز چنان که اشاره شد از تنوع موضوعی قابل توجهی برخوردار بودند، ضمن این که بیشترین مشارکت محققان، استادان و دانشجویان مناطق غربی را در پی داشت. خوشبختانه این همایش با استقبال پژوهشگران و محققان سراسر کشور به ویژه استان‌های غربی روبرو شد.

,
,

 

,

ملک زاده عنوان کرد: بیشترین محورها مرتبط با مسایل زنان غرب ایران در حوزه‌های اجتماع، فرهنگ، ادبیات و تاریخ نگاری بود. مقالات ارزشمندی نیز توسط محققان و استادان شهرها و استان‌های دیگر چون، تهران، مشهد، اصفهان، قزوین و حتی یاسوج تدوین و به دبیرخانه همایش رسید.

,

 

,

دبیر علمی همایش از برگزاری 10 پنل تخصصی در این همایش خبر داد و گفت: همایش به مدت دو روز طی چهارشنبه و پنج شنبه 29 و 30 فروردین ماه در دانشگاه کردستان برگزار خواهد شد که در پایان نیز به ابتکار امور بانوان استانداری کردستان، از 30 نفر از زنان سرآمد کردستان تجلیل به عمل خواهد آمد.

,

 

,

همزمان با دریافت چکیده ها، برگزاری پیش همایشی در کرمانشاه، پیگیری شد که با وقوع زلزله در این استان این برنامه با تأخیری ۳ ماهه در ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ در سالن فرهنگ کتابخانه ملی ایران در تهران برگزار شد. تنوع سخنرانی‌های ارائه شده از پژوهشگران تهرانی و کرمانشاهی و کردستانی در این پیش همایش، اهمیت و اهتمام بیشتر نسبت به مسایل و مباحث مرتبط با زنان در مناطق غرب کشور را نشان می‌دهد.

,

 

,

وی در پایان گفت: بیشترین محورها مرتبط با مسایل زنان غرب ایران در حوزه‌های اجتماع، فرهنگ، ادبیات و تاریخ نگاری بود. مقالات ارزشمندی نیز توسط محققان و استادان شهرها و استان‌های دیگر چون، تهران، مشهد، اصفهان، قزوین و حتی یاسوج تدوین و به دبیرخانه همایش رسید.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه