اخبار داغ

رئیس هیئت مدیره نظام صنفی شهرستان اصفهان:

برداشت ها از زاینده رود کارشناسی شده و اصولی نیست/ حق نکشت واقعی به کشاورزان اختصاص گیرد

برداشت ها از زاینده رود کارشناسی شده و اصولی نیست/ حق نکشت واقعی به کشاورزان اختصاص گیرد
رئیس هیئت مدیره نظام صنفی شهرستان اصفهان گفت: اینکه در استانی آب انتقالی از زاینده رود در مصارف صنعتی مصرف شود و کشاورز شرق اصفهانی از کشت پاییزه و بهاره جا بماند، ظلم بزرگی به مردم است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن محسنی در گفتگو با صاحب نیوز، با اشاره به کمبود آب در استان اصفهان، اظهار کرد: برداشت های استان های دیگر از زاینده رود باید به نحو کارشناسی شده صورت می گرفت که امروز اصفهان با چالش عمده آبی رو به رو نشود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

رییس هیئت مدیره نظام صنفی شهرستان اصفهان افزود: انتقال آب اصفهان به یزد قرار بود بعد از احداث سد و تونل سوم کوهرنگ انجام شود ولی متاسفانه در 17 سال حدود یک میلیارد متر مکعب آب به استان یزد رفت و این در حالی است که راه اندازی تونل سوم و سد تونل به درازا کشید.

,

وی با اشاره به اینکه هیچ کشاورزی با انتقال آب شرب اعتراضی ندارد و این را حق انسانی می داند، گفت: اینکه در استانی آب انتقالی از زاینده رود در مصارف صنعتی مصرف شود و کشاورز شرق اصفهانی از کشت پاییزه و بهاره جا بماند، ظلم بزرگی به مردم است.

,

محسنی با بیان اینکه به تازگی شاهد مصاحبه ها و اظهار نظر نمایندگان و مسئولان سایر استان ها با موضع طلبکارانه هستیم، تصریح کرد: نمایندگان سایر استان ها باید به این مساله واقف باشند که مصاحبه و یا هر گونه موضع چالشی می تواند در خاموش کردن بحران فعلی اصفهان نقش معکوس بگذارد.

,

وی ضمن تشکر از مسئولان به دلیل پیگیری در زمینه تامین خسارت کشاورزان خاطرنشان کرد: امیدواریم حق نکشت واقعی به کشاورزان اختصاص گیرد و در این رابطه کشاورزان خویشتنداری خود را مانند گذشته حفظ کرده اند ولی مطالبه حقابه شرعی و قانوعی قطعا حق همه کشاورزان است.

,

رئیس هیئت مدیره صنف شهرستان اصفهان تاکید کرد: مسئولان باید با رایزنی و پیگیری بیشتر برای بهره برداری از سد تونل سوم کوهرنگ تلاش کنند تا بتوان برنامه ریزی بهتری در زمینه آب استان اصفهان را شاهد بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه