اخبار داغ

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب:

تگرگ ۱۱۸ میلیارد ریال به کشاورزان میاندوآبی خسارت زد

تگرگ ۱۱۸ میلیارد ریال به کشاورزان میاندوآبی خسارت زد
معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب از وارد شدن ۱۱۸ میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی میاندوآب بر اثر بارش تگرگ در روزهای گذشته خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، علی دیانتی در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: بارش تگرگ در روزهای گذشته در شهرستان میاندوآب، سبب وارد شدن خسارت میلیاردی به بخشی از باغداران در میاندوآب شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با اشاره به بازدید میدانی کارشناسان از باغات و اراضی کشاورزی شهرستان، افزود: این بارش تگرگ با درصدهای متفاوت باغات انگور، سیب درختی، گردو، بادام، آلو، هلو و زردآلو را تحت تاثیر قرار داده است.

,

وی  گفت: براساس بررسی های کارشناسان به دو هزار و ۱۰۷ هکتار از باغات شهرستان با پیش بینی تولید ۹ هزار و ۷۲۳ تن محصول  به میزان ۱۵ الی ۲۵ درصد و به ارزش ۱۰۰میلیارد و ۲۱۶ میلیون ریال خسارت وارد شده است.

,

دیانتی تصریح کرد: همچنین بارش تگرگ ۵۹۵  هکتار از محصولات زراعی کشاورزی شهرستان میاندوآب را تحت تاثیر قرار داده است.

,

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با بیان اینکه این اراضی کشاورزی شامل چغندرقند، پیاز و کلزا بوده است، اظهار کرد: بارش تگرگ به میزان ۱۵ الی ۳۰درصد و با پیش بینی تولید سه هزار و ۴۶۵ تن محصول به ارزش ۱۷ میلیارد و ۸۲۰ میلیون ریال خسارت وارد کرده است.

,

وی افزود: در مجموع بر اثر بارش تگرگ به محصولات کشاورزی زراعی و باغی شهرستان میاندوآب در حدود ۱۱۸میلیارد و ۳۶ میلیون ریال خسارات وارد شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه