اخبار داغ

مروری بر سفرهای قبلی معاون رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد؛

درگیری لفظی با رئیس جهاد کشاورزی استان

درگیری لفظی با رئیس جهاد کشاورزی استان
معاون توسعه امور روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری به کهگیلویه و بویراحمد دارای حواشی کمی نبوده است که از جمله آن ها می توان به درگیری لفظی گوهرگانی با رضوی اشاره کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس، معاون توسعه امور روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری به کهگیلویه و بویراحمد فردا وارد استان کهگیلویه و بویراحمد خواهد شد و دو روز در استان خواهد ماند .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس،, معاون توسعه امور روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری به کهگیلویه و بویراحمد فردا وارد استان کهگیلویه و بویراحمد خواهد شد و دو روز در استان خواهد ماند .,

به همین مناسبت مروری بر سفرهای قبلی ابوالفضل رضوی به استان کهگیلویه و بویراحمد داشته باشیم که این سفرها حاشیه های زیادی را در پی داشته است که شاید یکی از مهمترین حواشی آن به درگیری لفظی جعفر گوهرگانی که در ان زمان رئیس جهادکشاورزی استان بود با معاون رئیس جمهور بود. جالب توجه اینجاست که مجددا گوهرگانی و رضوی باید رو در روی هم در یک جلسه بنشینند!

, به همین مناسبت مروری بر سفرهای قبلی ابوالفضل رضوی به استان کهگیلویه و بویراحمد داشته باشیم که این سفرها حاشیه های زیادی را در پی داشته است که شاید یکی از مهمترین حواشی آن به درگیری لفظی جعفر گوهرگانی که در ان زمان رئیس جهادکشاورزی استان بود با معاون رئیس جمهور بود. جالب توجه اینجاست که مجددا گوهرگانی و رضوی باید رو در روی هم در یک جلسه بنشینند!,

 

,

در زیر خلاصه ای از سفرهای رضوی، معاون رییس جمهور آورده شده است که بنظر می رسد رضوی باید در این جلسه گزارشی از نتایج سفرهای خود به کهگیلویه و بویراحمد را برای مردم شرح دهد:

, در زیر خلاصه ای از سفرهای رضوی، معاون رییس جمهور آورده شده است که بنظر می رسد رضوی باید در این جلسه گزارشی از نتایج سفرهای خود به کهگیلویه و بویراحمد را برای مردم شرح دهد:,

 

,

 درگیری لفظی گوهرگانی با معاون رئیس جمهور

,  درگیری لفظی گوهرگانی با معاون رئیس جمهور,  درگیری لفظی گوهرگانی با معاون رئیس جمهور,  درگیری لفظی گوهرگانی با معاون رئیس جمهور,

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در پنجمین روز از خرداد ماه سل 95 در یاسوج با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی یعنی نیازها برطرف شود، گفت: در باب اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی در روستاها برنامه‌های خوبی در دستور کار قرار دادیم.

,

این مسئول تصریح کرد: در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی و حمایت از روستائیان هر استان هر اندازه که می‌تواند روستای نمونه توسعه یافته که اشتغال ایجاد کردند را تعریف کنند.

,

وی در بخش پایانی سخنان خود اذعان کرد: تعاونی‌هایی که به صورت تشکل هستند با مسئولیت پروژه‌ها به هر تعاونی بانوان مبلغ یک میلیارد تومان تسهیلات اختصاص داده می‌شود.

,

پس از سخنان معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری رئیس جهاد کشاورزی استان سخنانی را مطرح کرد که این سخنان به مذاق رضوی خوش نیامد .

,
, ,

گوهرگانی پس از اتمام سخنان رضوی تاکید کرد : وجود چنین منابعی در استان به هیچ وجه صحت ندارد .

, گوهرگانی پس از اتمام سخنان رضوی تاکید کرد : وجود چنین منابعی در استان به هیچ وجه صحت ندارد .,

این مسئول گفت : مطالب ارائه شده از سوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری صحت نداشته و گفتن این مطالب سبب خواهد شد تعداد زیادی از کارافرینان استان جلوی ادارات برای گرفتن تسهیلات صف بکشند .

, این مسئول گفت : مطالب ارائه شده از سوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری صحت نداشته و گفتن این مطالب سبب خواهد شد تعداد زیادی از کارافرینان استان جلوی ادارات برای گرفتن تسهیلات صف بکشند .,

وی افزود : بهتر بود آقای رضوی از ارائه این مطالب خودداری می کردند که سبب بوجود آمدن شبهه برای مردم استان نشود .

, وی افزود : بهتر بود آقای رضوی از ارائه این مطالب خودداری می کردند که سبب بوجود آمدن شبهه برای مردم استان نشود .,
, ,

 

,

در ادامه رضوی که از این مطالب به شدت عصبانی شده بود مدیرکل جهاد کشاورزی کهگیلویه و بوراحمد را به بی خبری از قوانین متهم کرد و افزود : شما بجای اینکه بعنوان سخنگوی استاندر صحبت کنید بهتر است کمی در زمینه مطالب ارائه شده تحقیق نمایید تا در یک همایش مسئول دولت را به دروغگویی متهم نکنید.

, در ادامه رضوی که از این مطالب به شدت عصبانی شده بود مدیرکل جهاد کشاورزی کهگیلویه و بوراحمد را به بی خبری از قوانین متهم کرد و افزود : شما بجای اینکه بعنوان سخنگوی استاندر صحبت کنید بهتر است کمی در زمینه مطالب ارائه شده تحقیق نمایید تا در یک همایش مسئول دولت را به دروغگویی متهم نکنید.,
, ,

بگو مگوهای رئیس جهاد کشاورزی و معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری تا بیرون از سالن همایش نیز ادامه پیدا کرد که با وساطت استاندار و معاونین و دیگر حضار به پایان رسید .

, بگو مگوهای رئیس جهاد کشاورزی و معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری تا بیرون از سالن همایش نیز ادامه پیدا کرد که با وساطت استاندار و معاونین و دیگر حضار به پایان رسید . ,

وقتی رضوی رئیس جمهور می شود

, وقتی رضوی رئیس جمهور می شود, وقتی رضوی رئیس جمهور می شود, وقتی رضوی رئیس جمهور می شود,

ابوالفضل رضوی در سفر دیگری که به شهرستان چرام داشت، باز هم با حواشی و اتفاقات جالبی برخورد کرد که در زیر امده است.

,
, ,
 
,
نماینده مردم در منطقه تفریحی طسوج با متذکر شدن این مطلب که وضعیت نامناسب جاده طسوج، مشکلات عدیده‌ای را برای ما فراهم کرده است، تبیین کرد: این جاده، ایل بزرگ چرام و کهگیلویه را داغدار کرده، دو نفر از بهترین فرهنگیان بنام، یک سرباز و مهندس جوانی دیگر از نزدیکان آقای استاندار در این جاده تلف شدند.
,
 
,
 
وی افزود: زیرساخت اساسی این منطقه جاده است، انتظار داریم در این سفر یک اعتبار ویژه‌ای برای این جاده در نظر گرفته شود، اما در حد قول نباشد، چراکه هر حرفی شما بزنید ما ضبط کرده و به عنوان سند نگه می‌داریم.
,
, ,
 
,
وی افزود: زیرساخت اساسی این منطقه جاده است، انتظار داریم در این سفر یک اعتبار ویژه‌ای برای این جاده در نظر گرفته شود، اما در حد قول نباشد، چراکه هر حرفی شما بزنید ما ضبط کرده و به عنوان سند نگه می‌داریم.
,

 ظهرابی با این نکته که کم پیش می‌آید معاون رئیس‌جمهور به مناطق محروم ما بیایند، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری گفت که من معاون رئیس‌جمهور نیستم که با پاسخ ظهرابی مبنی بر اینکه حضرتعالی پول که به ما بدهید، رئیس‌جمهور حسابتان می‌کنیم، خنده را بر لب همگان میهمان کرد.

,
, ,

از حاشیه‌های دیگر سخن یکی از اهالی منطقه طسوج بود که رو به مسئولان کشوری و استانی گفت: اگر نمی‌توانید کاری هم برای ما انجام دهید، حداقل ماهی یک بار از این منطقه عبور کنید تا اداره راه شهرستان به این بهانه تیغی به جاده بکشد.

,

تهدید به خودسوزی یکی از کشاورزان و ساکنان طسوج  در صورت عدم برق رسانی به سکونت گاه خود ؛کارگشا شد و راهزادی مدیرعامل برق استان قول داد که برق را به خانه ایشان وصل نماید .

,


سفر بعدی رضوی به شهرستان لنده بود که این اتفاق در آخرین روزهای مرداد 95 به وقوع پیوست که در زیر آمده است:

,
, سفر بعدی رضوی به شهرستان لنده بود که این اتفاق در آخرین روزهای مرداد 95 به وقوع پیوست که در زیر آمده است:, سفر بعدی رضوی به شهرستان لنده بود که این اتفاق در آخرین روزهای مرداد 95 به وقوع پیوست که در زیر آمده است:,

پس از آن که محمد مرادی فرماندار وقت شهرستان لنده ضمن خیرمقدم اعضای شورای اداری شهرستان را به وی معرفی کرد، ناگهان جوانی با صدای بلند و اعتراض کنان به وضعیت فیش های آب در روستاها به معاون توسعه مناطق روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری معترض شد که توسط چندین نفر به کنار کشیده شد که بلافاصله به دستور رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور فراخوانده و از نزدیک با وی به گفت وگو پرداخت و از دیگران خواست تا وی حرف های خود را در آزادی کامل بیان کند که این جوان نیز مطالبات مردم را بیان کرد.

,

عدل هاشمی پور نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده با حضور در پشت تریبون اظهارکرد: مردم لنده به واسطه نداشتن راه ارتباطی مناسب با سایر شهرستان های استان در زندان به سر می برند.

,

پس از سخنرانی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، ابوالفضل رضوی معاون توسعه امور روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری ضمن تقدیر از حضور مردم و مسئولان گفت: این شهرستان دارای سرمایه های عظیم انسانی است که قدرآنان را باید دانست.

,

, ,

وی گفت: مشکلات نداشتن بیمارستان، جاده، مجتمع های فرهنگی و ورزشی ، مشکلات برق و آب همه و همه به سمع و نظر رئیس جمهور خواهند رسید.

,

رضوی در ادامه صحبت های خود در جمع مردم لنده آنان را به سرمایه گذاری در شرکت های زیر مجموعه اکتشاف معادن دعوت کرد و آنان خواست تا در مسئله اکتشاف معدن فسفات قیام سرمایه گذاری کنند.

,

معاون توسعه امور روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری مهمترین مشکلات روستاها را اشتغال عنوان کرد و گفت: اگر مشکل اشتغال جوانان بیکار رفع گردد تمام مشکلات جاده و آب و برق در روستاها حل خواهد شد.

,

در این دیدار مردمی عده ای از مردم روستاهای لنده با نشان دادن فیش های آب، برق و گاز خود به مبالغ مندرج در آنها و افزایش چندین برابری اعتراض کرده و حتی برخی نیز با پلاکارد نیز از یارانه 40هزارتومانی تا فیش های 400هزارتومانی و بیکاری جوانان گلایه کردند.

,

, ,

, ,

این اتفاقات تنها بخش کوچکی از حواشی سفرهای ابوالفضل رضوی به استان کهگیلویه و بویراحمد بود که در این سفرها وعده ها و قول هایی نیز به مردم استان داده شد و اینک پس از چند ماه بار دیگر معاون توسعه روستایی رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد می آید و باید دید این سفر چه دستاوردی می تواند داشته باشد.

,

البته چند ماه پیش و در اویل آبان سال 96 مشاور وی به کهگیلویه و بویراحمد آمد و از منطقه محروم زیلایی نیز بازدید کرد.

,

فاطمه اشرفی بابیان اینکه زمینه شکوفایی استعدادهای زنان استان فراهم شود، تصریح کرد: بانک‌های استان برای امتیاز وام‌های خود، محدودیت‌ها و موانع بسیاری دارد، که باید زمینه هم‌افزایی را بین بانک‌ها و مسوولان و مردم را ایجاد کنیم، تا زنان روستایی بتوانند طرح‌های کوچک خود را به مرحله ظهور و بروز برسانند.

,

مشاور معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری تاکید کرد: باید برای ایجاد توسعه و پیشرفت استان، زنان را باور کنیم، تا امکان زندگی مناسب و شرافتمندانه برای آنها فراهم شود.

,

وی اضافه کرد: دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی در روستاهای استان تسهیل شود.

,

وی با اشاره به دختران بازمانده از تحصیل، بیان داشت: در جامعه روستایی عدم توجه به پرورش و آموزش دختران تبدیل به یک تهدید اجتماعی شده است، که باید دلیل افزایش کودکان بازمانده از تحصیل به‌صورت جدی بررسی شود، و شکاف آموزشی در بین مناطق مختلف کاهش یابد.

,

اشرافی تصریح کرد: متأسفانه دختران زیلایی بعد از دوران ابتدایی به دلیل کمبود زیرساخت‌های آموزشی و ح ترک تحصیل می‌کنند.

,

وی با اشاره به کمبود امکانات در مدارس زیلایی، اظهار داشت: وقتی به دهستان زیلایی سفر کردم، با خود فکر کردم که چگونه کودکان می‌توانند در این منطقه سردسیری درس بخوانند، این معضلات کمبود بودجه نیست بلکه مسئولیت‌پذیری و مدیریت‌های استان را زیر سؤال می‌برد.

,

اشرافی تصریح کرد: مگر هزینه شیشه‌های پنجره یک مدرسه چقدر هزینه دارد، که یک دانش‌آموز باید به دلیل سرما ترک تحصیل کند، بنابراین لازم است که مدیران استان کهگیلویه وبویراحمد باید برای نوسازی مدارس زیلایی اقدام کنند.

,

همه این ها حرف های قشنگی است که از زبان مسئولان و در قبال محرومیت ها مطرح می شود، اما اینکه چه وقت جامعه عمل به خود می پوشاند ، سوال بزرگی است که همچنان بدون پاسخ مانده است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه