اخبار داغ

مسئول تیم هماهنگ کننده اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی همدان خبر داد:

بیش ۵۰نفر در همدان نیازمند پیوند کلیه هستند/ اهداء عضو ۲۴نفر بیمار مرگ مغزی در همدان

بیش ۵۰نفر در همدان نیازمند پیوند کلیه هستند/ اهداء عضو ۲۴نفر بیمار مرگ مغزی در همدان
مسئول تیم هماهنگ کننده اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی همدان از اهداء عضو ۲۴نفر بیمار مرگ مغزی در همدان در سال ۹۶خبر داد و گفت: بیش از ۵۰نفر در همدان نیازمند پیوند کلیه هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛مجید حمیدی در گفت و گو با نافع، با بیان اینکه در سال گذشته اعضا ۲۴بیمار مرگ مغزی در همدان اهداء شد افزود: در این راستا ۱۴مورد در همدان راضی به رضایت اهداء عضو بیماران خود شدند و ۱۰مورد دیگر همدانی هایی بودند که در استان های دیگر دچار حادثه شده و رضایت داده اند و این در حالی بوده که در سال ۹۵ آمار اهداء عضو در همدان ۲۱نفر بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

وی در ادامه با اشاره به اینکه این مهم نشان دهنده یک آمار خوب در استان است و شاهد افزایش در این زمینه بودیم  تصریح کرد: یکسری از خانواده ها هستند که به دلیل باورهای غلط راضی به اهداء عضو نمی شوند.

,

حمیدی همچنین با تاکید بر اینکه بهترین فرصت برای اهداء عضو به نیازمندان پیش از فوت بیمار مرگ مغزی است اضافه کرد: در این زمینه نیاز به فرهنگ سازی داریم و این در حالی است که اقدامات بزرگی در این راستا انجام شده است.

,

 مسئول تیم هماهنگ کننده اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی همدان با اعلام اینکه هر بیمار مرگ مغزی می تواند با اهداء عضو به ۱تا ۸ نیازمند پیوند اعضا زندگی دوباره ببخشد اظهار کرد: در این راستا هر بیمار مرگ مغزی می تواند ۸ عضو و ۵۳ نسج را اهداء کند به گونه ای که عضو زندگی می بخشد و نسج از معلولیت افراد معلول جلوگیری می کند.

,

 وی در ادامه با اشاره به اینکه در سال گذشته در سطح کشور ۲۷هزار نفر نیازمند اهداء عضو بودند گفت: در حال حاضر در همدان نیز ۵۰ بیمار نیازمند پیوند کلیه هستند.

,

حمیدی با تاکید بر اینکه خانواده باید به این رشد علم و آگاهی برسند که بیمار مرگ مغزی در صورت تائید مرگ مغزی قابل برگشت نیست افزود: اعضا یک بیمار مرگ مغزی می تواند نجات بخش افراد نیازمند دیگری باشد.

,

وی در پایان افزود: شرط اصلی برای اهداء عضو رضایت وراث قانونی شخص است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه