اخبار داغ

اقتصاد مقاومتی و سهل انگاری مسئولان دولتی/ لزوم برنامه ریزی منسجم در حمایت از کالای ایرانی

اقتصاد مقاومتی و سهل انگاری مسئولان دولتی/ لزوم برنامه ریزی منسجم در حمایت از کالای ایرانی
مهمترین مسئله برای رونق بخشیدن به اقتصاد و مقابله با واردات، توجه به اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی است که بعنوان اصلی مهم در اقتصاد مطرح است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ایلام بیدار:: رونق اقتصادی هر کشور همواره از مسائلی است که مورد اقبال مسئولان قرار گرفته و به عنوان یکی از اصلی ترین برنامه ها، شاکله تصمیمات کلان در راس امور هر کشور را تشکیل می دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار,

رونق اقتصادی که در کنار آن امنیت اجتماعی و سیاسی را می توان تضمین کرد و آرامش و رفاه را برای عموم مردم و نه چند گروه خاص فراهم کرد.

,

توجه به تولیدات داخلی در کنار افزایش کیفیت محصولات، افزایش صادرات، جلوگیر از قاچاف کالا و تلاش برای حضور بیشتر در بازار جهانی می تواند در کنار کاهش تورم، با ورود ارز بیشتر به کشور ،رونق اقتصادی را فراهم کند.

,

از دیگر فواید و آثار مثبت رونق اقتصادی، کاهش نرخ بیکاری و افزایش امید به زندگی بوده که در چند سال اخیر شاهد بی توجهی مسئولان به این موضوع مهم بوده ایم.

,

موضوعی که اغلب در شهر های کمتر توسعه یافته و محروم شاهد ریشه دوانی آن بوده و مردم بیشتر این مناطق با آن دست و پنجه نرم می کنند و افزایش آمار خودکشی در استان محروم ایلام نیز مهر تاییدی بر ارتباط بیکاری با کاهش امید به زندگی است.

,

در این راستا مهمترین راه برای رونق بخشیدن به اقتصاد و مقابله با واردات، توجه و اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی است که به یکی اصلی ترین موضوعات روز جامعه تبدیل و بعنوان اصلی مهم در اقتصاد مطرح است.

,

موضوعی که در سالیان متمادی به گونه های متفاوت توسط رهبر معظم انقلاب به آن اشاره شده و به منظور گوشزد کردن این اصل مهم در رشد و شکوفایی کشوربه مسئولان و مردم، هرساله شاهد نامگذاری سال برای حمایت از خرید و توجه به اقتصاد مقاومتی و کالای ایرانی توسط ایشان هستیم.

,

اقتصاد و مسائل و معیشت مردم از مهمترین موضوعاتی بود که دنیای استکبار تشخیص داد با فشار در این حوزه می تواند ایران اسلامی را وادار به تسلیم کند لذا در اینجا موضوع اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد و مفهوم اقتصاد مقاومتی به عنوان یک جریانی که می تواند در مقابل زیاده خواهی های استکبار جهانی قدعلم کند

,

موضوعی که با نگاهی گذرا و مقایسه ای ساده به آمار صادرات و واردات در سال 96 شاهد نرخ بالای واردات نسبت به صادرات بوده ایم که این خود سبب افزایش خروج ارز از کشور، بی برنامگی مسئولان را برای حمایت از کالای داخلی  نشان می دهد.

,

برای مثال در سال 1396 میزان واردات بیش از 51 میلیارد دلار بوده در حالی که ارزش کالاهای صادراتی  46 میلیارددلار  ر انشان می دهد که این فاصله 5 میلیارد دلاری خود سندی بر سهل انگاری مسئولان در ارتباط با ساماندهی صادرات کالا و بی توجهی به ثمر بخش ترین کلید حل مشکلات یعنی اقتصاد مقاومتی است.

,

قاچاق کالا نیز به عنوان یکی از مهمترین موانع تحقق اقتصاد مقاومتی است که در سالیان اخیر برنامه ای برای مقابله با آن در نظر گرفته نشده است که مسئولان ذیربط در این راستا نیز می بایست گام های اساسی بردارند.

,

در این وادی نمیتوان نقش مردم به عنوان مصرف کنندگان کالا نادیده گرفت که در این راستا نیز مردم می باست ضمن خرید کالاهای ایرانی، ضمن روشن نگه داشتن چرخه صنعت داخلی، از بیکاری تعداد زیادی از کارگران کارخانجات حمایت و از خروج ارز از کشور جلوگیری کنند.

,

امید است مسئولان دولت تدبیر و امید نیز در کنار مردم ضمن توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری، با برنامه های منسجم و همچنین افزایش تعرفه های واردات، ضمن حمایت از کالای ایرانی، زمینه صادرات کالا و ورود ارز به کشور را فراهم کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه