اخبار داغ

فرار از بار مسئولیت با خوراندن شربت خواب آور در مهدکودک ها/مدیر نظارت بر امور دارو و موادمخدر: باخاطیان برخورد قانونی می‌شود

فرار از بار مسئولیت با خوراندن شربت خواب آور در مهدکودک ها/مدیر نظارت بر امور دارو و موادمخدر: باخاطیان برخورد قانونی می‌شود
در حالی مهدهای کودک ها از بهترین محل ها برای ارتباط کودکان با همسالان خود به شمار می آید که شنیده ها حاکی از خوراندن داروهای آرامبخش و شربتهای خواب آور توسط مسئولان و مربیان این نهادها دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  عصرهامون، مهدهای کودک جدا از فضاهایی مثل پارک ها، مکان های بازی و تفریحی و غیره از جمله بهترین محلها برای ارتباط کودک با همسالان خود است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از  , عصرهامون, ، مهدهای کودک جدا از فضاهایی مثل پارک ها، مکان های بازی و تفریحی و غیره از جمله بهترین محلها برای ارتباط کودک با همسالان خود است.,
کودکان به طور طبیعی از سه سالگی میل به بازی با همسالان خود را احساس می‌کنند، اما تا حدودی خود محورند و معمولا ترجیح می‌دهند به تنهایی اما در کنار سایر کودکان به بازی بپردازند.
بعد از این سن(سه سالگی) هنوز وابستگی کودک به خانواده قطع نشده و بهتر است قبل از مهدکودک، والدین کودک خود را بین سایر کودکان قرار دهند، اما آنها را تنها رها نکنند.
اما حضور کودک و نوزاد در مهدکودک ها دارای ابهاماتی برای برخی از خانواده ها می باشد چراکه اخیرا گزارش شده است که تعدادی از مهدکودک ها بدون توجه به عوارض خوراندن قرص خواب به کودکان برای کنترل آنها و به تعبیر دیگر از سرباز کردن مسئولیت های خود، ازشربت و قرصهای آرام بخش و خواب آور استفاده می کنند که این موضوع بر خلاق قانون می باشد.
یکی از شهروندان زاهدانی که فرزند وی در یکی از مهدهای کودک حضور داشته است، گفت: دختر کوچکم که حدود سه سال بیشتر سن ندارد، چند روزی در مهد کودک حضور داشت اما در زمان حضورمان برای برگرداندن او، ساعت ها در خانه خواب بود و هرکاری می کردیم بیدار نمی شد.
شهرکی در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون،افزود: اگر زودتر هم دنبال فرزندم می رفتیم خیلی گیج بود و در ماشین خواب بپد و ساعتها بیدار نمی شد و این موضوع مارا برای اینکه مربیان و مسئولین مهد کودک شربت خواب آور یا آرام بخش به او خوانده باشند به شک انداخت.
وی ادامه داد: من پس از مدتی کودکم را از رفتن به مهدکودک منع کردم و درحال حاضر به مثل سابق سرحالش و شاداب است و هیچ اثری از گیجی و خواب آلودگی ندارد.
یکی دیگر از شهروندان زاهدانی در این زمینه گفت: من بارها دلیل خواب آلودگی فرزندم را از مسئولان مهد پرسیده ام و آنها تنها بازی زیاد او را دلیل این خستگی و خواب آلودگی عنوان می کنندو این موضوع در صورتی است که فرزندم بعد از آنکه از رفتن به چندین مهد مختلف منع کردم در حال حاضر در خانه هم با همسالان خود بازی می کند و هیچ خستگی، گیجی و خواب آلودگی ندارد.
میرزایی در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون،ادامه داد: شربت خواب آوری به مثل دیفن هیدرامین و شربت های و قرص های آرام بخش از جمله مواردی بود که در محیط مهد کودک دیده می شد.
خبرنگار عصرهامون،در این خصوص مصاحبه هایی با مسئولان نهادهای مرتبط انجام داده است.
 
داروهای خواب آور و آرام بخش دارای عوارض برای کودک است
مدیر نظارت بر امور دارو و مواد مخدر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: داروهای خواب آور و آرام بخش با توجه به نوعی که دارد دارای عوارض مختلفی برای مصرف کننده به خصوص کودکان می باشد.
مصطفی صالحی زاده در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون، افزود: تجویز دارو و خوراندن آن به کودکان دخالت در امور درمان بوده و کاری غیرقانونی است.
وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی نمی تواند به طور مستقیم با توجه به اینکه مجوز مهدها از بهزیستی است ورود مستقیم داشته باشد اما والدین می توانند اگر کودکی به حالت خواب آلودگی بود به متخصص کودکان یا واحد درمان برای بررسی موضوع مراجعه کنند تا علت اصلی پیدا شود.
وی با تاکید بر برخورد شدید و قانونی با خاطیان مهدهای کودک، بیان کرد: باید در این خصوص کارگروهی با حضور نهادهای مربوطه تشکیل شود تا به طور دقیق به بررسی عوامل و شواهد بپردازیم و مردم نیز می توانند برای بررسی لازم به بهزیستی مراجعه کنند.
 
خوراندن هرگونه دارو در مهدکودک ها اکیدا ممنوع
مسئول روابط عمومی اداره کل بهزیستی سیستان و بلوچستان نیز در این خصوص گفت: خوراندن هرگونه دارو در مهدکودک ها به کودکان اکیدا ممنوع است.
علی زوری در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون، افزود: مردم مستندات خود را به ادارات و نمایندگی های بهزیستی در نقاط مختلف استان و یا بازرسی اداره کل بهزیستی جهت بررسی و اقدام، ارائه دهند.
وی ادامه داد: بررسی و اقدام کارشناسان و نیروهای بهزیستی استان به صورت نامحسوس بوده و هیچ کس اسامی افرادی که مستندات و گزارش ها که به این نهاد اراده کرده را نخواهد دانست.
وی بیان کرد: نمایندگان و معاونت اجتماعی اداره کل محیط زیست استان به صورت ماهانه بازدید های مستمر و نامحسوسی را از مهدهای کودک و نحوه تغذیه کودکان انجام می دهند و با متخلفات در صورت مشاهده تخلف برخورد قانونی می کنند.
این مسئول تاکید کرد: هیچ مهد کودکی مجوز خوراندن هیچ گونه دارو به کودکان و نوزادان را  ندارد و در صورت نیاز باید با والدین کودک تماس بگیرند.
زوری شماره پیامکی 30005860اداره کل بهزیستی استان را آماده دریافت گزارشات و مشکلات مردم از نهادهای وابسته به اداره کل اعلام کرد.
 
انتهای پیام//
,
,
,
,
, عصرهامون,
,
,
, عصرهامون,
, عصرهامون,
,
, داروهای خواب آور و آرام بخش دارای عوارض برای کودک است,
,
, عصرهامون,
,
,
,
, خوراندن هرگونه دارو در مهدکودک ها اکیدا ممنوع,
,
, عصرهامون,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه