اخبار داغ

جایگزین های ایرانی تلگرام؛

محبوب ترین پیام رسان های بومی را بشناسید

محبوب ترین پیام رسان های بومی را بشناسید
این روزها کاربران فضای مجازی با جدی شدن فیلترینگ تلگرام به‌دنبال جایگزینی هستند؛ جایگزینی که محیط کاربری آسان و خدماتی حداقل در حد تلگرام را به آنها به‌صورت رایگان ارائه دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، چند ماهی است خبر فیلترینگ تلگرام در فضای مجازی پیچیده است و هر از گاهی تیتر یک روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها را به خود اختصاص داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

با توجه به اینکه در روزهای اخیر بحث فیلتر شدن تلگرام جدی تر از قبل شده اما همچنان تلگرام پرمخاطب ترین پیام رسان در ایران می باشد.

,

حال همه مخاطبان به دنبال جایگزینی برای تلگرام هستند؛ جایگزینی که محیط کاربری آسان و خدماتی حداقل در حد تلگرام را به آنها به‌صورت رایگان ارائه دهد.

,

در این نوشتار به  معرفی امکانات 5 پیام رسان برتر ایرانی که با استقبال خوبی از سمت کاربران مواجه شده است، می پردازیم.

,

پیام رسان سروش

, پیام رسان سروش ,

تصاویر شبکه اطلاع رسانی مرآت استان سمنان

, تصاویر شبکه اطلاع رسانی مرآت استان سمنان,

اولین نسخه رسمی پیام رسان سروش در تاریخ 30 شهریور ماه 1396 منتشر شد و  در حال حاضر پر طرفدار ترین پیام رسان ایرانی با بیش از 5 میلیون کاربر می باشد. این پیام رسان ایرانی مانند تلگرام قابلیت ایجاد کانال، ایجاد گروه های دور همی و ارسال پیام خصوصی را دارد. یکی از مهمترین مزیت های این پیام رسان در حال حاضر ترافیک رایگان در شبکه های همراه اول و ایرانسل می باشد و می توانید با خیال راحت به دانلود ویدئو ها و تصاویر خود در این پیام رسان بپردازید.

,

پیام رسان سروش دارای نسخه های ویژه اندروید، آی او اس، لینوکس، ویندوز و مک می باشد و می توانید از این پیام رسان در تمامی این پلتفرم ها به راحتی و به صورت یک پارچه استفاده کنید.

,

پیام رسان سروش دارای سرعتی مناسب است و می توانید مطمئن باشید که در فاصله زمانی کم پیام های شما به مخاطبانتان خواهد رسد. از دیگر امکاناتی که در این پیام رسان ارائه می شود خرید شارژ، پرداخت قبوض و سرویس های دیگری مشابه سرویس پیش بینی آب و هوا می باشد.

,

سایت رسمی سروش درباره امنیت در این پیام رسان نیز می گوید: "خیالتان راحتِ راحت باشد. هیچ کسی به غیر از شما به هیچ وجه امکان دسترسی به فایل‌های ارسالی‌تان را ندارد. به این دلیل که در نسخه‌های جدید سروش همه اطلاعات با پروتکل‌های امن ssl یا همان https ذخیره می‌شوند. البته در نسخه‌های اولیه در کانال‌های عمومی که Privacy جدی نداشتند از پروتکل http استفاده می‌شد. اما مدت‌هاست که این فضای امن برای پیام‌رسانی و انتقال فایل‌ها در تمام تبادلات سروش فراهم شده است.سروش برای انتقال پیام‌ها و فایل‌های شما امنِ امن است."

,

پیام رسان آی گپ

, پیام رسان آی گپ,

تصاویر شبکه اطلاع رسانی مرآت استان سمنان

, تصاویر شبکه اطلاع رسانی مرآت استان سمنان,

آی گپ به صورت خلاصه خود را "یک پیام رسان سریع و امن، کاملا رایگان و بصورت یکپارچه بر روی دستگاه های شما" معرفی می کند. این پیام رسان نیز که تقریبا دو سال از آغاز به کار آن می گذرد در بازه زمانی کوتاه فیلتر تلگرام، رشد زیادی نمود و اکنون یکی از چند پیام رسان ایرانیست که بیش از یک میلیون عضو دارد. بنا به گفته مدیر آی گپ این پیام رسان ظرفیت پشتیبانی از 20 میلیون کاربر را داراست. این پیام رسان ایرانی تنها ویژه کاربران ایرانی نیست و به صورت کامل با سه زبان عربی، انگلیسی و فارسی در حال فعالیت می باشد و در واقع یک پیام رسان بین المللی است.

,

ارسال پیام به مخاطبین، ساخت گروه های خصوصی و عمومی و همچنین ساخت کانال های خصوصی و عمومی ، تماس صوتی و محیط کاربری بسیار خوب از امکانات آی گپ می باشد. این پیام رسان در تبادل اطلاعات از سرعت بسیار خوبی برخوردار است و سرعت را یکی از مهمترین اهداف خود می داند. پیام رسان ایرانی آی گپ دارای نسخه های لینوکس، ویندوز، مک، اندروید، آی او اس و همچنین نسخه تحت وب می باشد که به صورت یکپارچه می توانید از آی گپ در تمامی پلت فرم ها استفاده کنید.

,

آی گپ برای نخستین بار در ایران امکان برقراری تماس صوتی به‌صورت P2P از طریق بسترهای اینترنت را برای کاربران خود فراهم نموده است تا با برقراری ارتباط مستقیم و بدون هیچ واسطی بین تماس گیرنده و دریافت‌کننده تماس، کیفیت تماسهای صوتی افزایش یابد. همچنین آی گپ برای حفظ امنیت داده‌ها و تبادل اطلاعات کاربران تمام گفتگوهای دو نفره و گروهی، کانالها و فایلها را با استفاده از استاندارد رمزنگاری پیشرفته AES و 2048 بیتی RSA رمزگذاری می‌کند. این پیام رسان در اقدامی جالب جایزه ای یک میلیاردی برای کسی که بتواند این پیام رسان را هک کنند نیز قرار داده است.

,

پیام رسان گپ

, پیام رسان گپ ,

تصاویر شبکه اطلاع رسانی مرآت استان سمنان

, تصاویر شبکه اطلاع رسانی مرآت استان سمنان,

پیام‌رسان گپ با شعار " فراتر از ارتباط " در 5 مرداد سال 95  اولین نسخه خود را ارائه کرد. این پیام رسان افزون بر امکانات ارتباطی دیگر پیام رسانی های ایرانی مانند ساخت گروه و کانال و ارسال پیام به صورت خصوصی به مخاطبین، از طریق ارائه وب سرویس امکاناتی را جهت راه اندازی کسب و کار در گپ اضافه نموده و هم اکنون سرویس های متنوعی در این پیام رسان راه اندازی شده است. شما می توانید یک بار کیف پول گپ خود را شارژ نمایید و از کیف پول خود شارژ بخرید و یا در سرویس های دیگر پیام رسان گپ پرداخت داشته باشید.

,

پیام رسان گپ را می توانید در نسخه های تحت وب، اندروید و آی او اس استفاده نمایید و نداشتن نسخه ویندوزی از معایب این پیام رسان به شمار می رود. سرعت انتقال اطلاعات در این پیام رسان نیز با توجه به کاربران میلیونی آن قابل قبول است. این پیام رسان از طراحی متریال و حرفه ای مناسبی برخوردار است و تجربه کاربری خوبی از استفاده با این پیام رسان خواهید داشت.

,

گپ امکاناتی را نیز مانند نمایش نشست های مختلف وارد شده به حساب کاربری شما و اضافه کردن رمز ورود به محیط کاربری جهت امنیت در استفاده از این پیام رسان فراهم آورده است.

,

پیام رسان بیسفون

, پیام رسان بیسفون,

تصاویر شبکه اطلاع رسانی مرآت استان سمنان

, تصاویر شبکه اطلاع رسانی مرآت استان سمنان,

شاید اولین پیام رسان حرفه ای ایرانی را بتوان بیسفون دانست. این پیام رسان در آغاز کار خود با مشکلات بسیار زیادی رو به رو شد و شاید بتوان آن را تسهیل کننده کار دیگر پیام رسان ها دانست. به عنوان نمونه ساخت کانال در بیسفون در ابتدا نیاز به مجوز رسمی از وزارت ارشاد داشت! اما با توجه به عملکرد خوب این پیام رسان از ابتدا و معرفی امکاناتی نظیر ارتباط صوتی با دیگر مخاطبین و همچنین امکان برقراری تماس با شماره های دیگر در تمام نقاط جهان مخاطبان کمتری را به خود اختصاص داده است. شاید یکی از دلایل آن جدای محیط کاربری نچندان جذاب آن در نسخه های اولیه و رعایت نکردن اصول طراحی متریال بود که در نسخه جدید آن با نام بیسفون پلاس تغییرات گسترده ای ایجاد شد.این برنامه نیز امکاناتی مشابه دیگر پیام رسان ها مانند ارسال پیام و فایل به مخاطبین، ساخت کانال،  ایجاد گروه و برقراری تماس صوتی را دارا می باشد. بیسفون در قسمتی جداگانه به معرفی کانال های رسمی به صورت دسته بندی شده می پردازد. بیسفون تنها برای دو سیستم عامل اندروید و آی او اس قابل استفاده می باشد.

,

یکی از امکانات پیام رسان بیسفون امکان ایجاد بیسفون سازمانی است. بیسفون یک پیام رسان با نام شما جهت ارتباطات درون سازمانی در اختیار شما قرار می دهد و می توانید از آن جهت استفاده های سازمانی خود بهره مند شوید.

,

پیام رسان بله

, پیام رسان بله,

تصاویر شبکه اطلاع رسانی مرآت استان سمنان

, تصاویر شبکه اطلاع رسانی مرآت استان سمنان,

پیام رسان بله نخستین اپلیکیشن چت و گفتگوی ایرانی ست که در کنار ارائه قابلیت های پیام رسان های دیگر ارائه خدمات بانکی را نیز از اهداف خود قراره داده است. خدماتی مانند پرداخت قبوض، کارت به کارت کردن، خرید شارژ سیم کارت و بعضی خدمات اکترونیک بانکی در این پیام رسان گنجانده شده است. گفتگو با مخاطبین و ایجاد گروه و کانال در این پیام رسان نیز ارائه می شود. پیام رسان بله در سه نسخه اندروید، آی او اس و نسخه تحت وب در دسترس کاربران می باشد.

,

این پیام رسان تنها پیام رسانی است که تحت نظارت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران فعالیت می کند و شما می توانید تمامی مراحل خدمات بانکی را در خود اپلیکیشن انجام دهید. این پیام رسان در قسمت توسعه دهندگان خود امکانات خوبی را جهت ایجاد ربات های خدماتی و بانکی ارائه داده است و توسعه دهندگان به راحتی می توانند سرویس های مورد نظر خود را در این اپلیکیشین ارائه نمایند و از این طریق کسب در آمد نمایند.

,

البته پیام رسان های ایرانی دیگری نیز فعالیت خود را آغاز نموده اند که در فرصتی مناسب به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

,

هرچند شاید خدمات و پیام رسان های ایرانی معرفی شده یا دیگر پیام رسان های فعال ایرانی در رقابت با تلگرام کنونی که بیشترین مخاطب را در ایران دارد دارای ضعف های محسوسی باشند، اما بدون شک در صورت استقبال مردم از پیام رسان های ایرانی، این پیام رسان ها نیز به زودی با رفع ایرادات خود و به روزرسانی های مختلف با توجه به بومی بودن، در دسترس بودن، امنیت و دائمی بودن، فضایی مطمئن جهت ارتباطات اجتماعی و راه اندازی کسب و کار های مجازی خواهد بود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه