اخبار داغ

29 فروردین؛ یادآور حماسه بزرگ‌مردان ارتش جمهوری اسلامی

29 فروردین؛ یادآور حماسه بزرگ‌مردان ارتش جمهوری اسلامی
پس از فروپاشی پایه‌های ظلم و ستم طاغوت در ایران و به ثمر نشستن نهال انقلاب اسلامی، دشمن شکست خورده و رانده شده از کشور، دست به توطئه‌ای جدید زد و با ترفندی نو کمر به نابودی ارتش بست اما صدور پیام تاریخی حضرت امام راحل، تولدی دوباره به ارتش ولایی جمهوری اسلامی بخشید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ تا قبل از انقلاب، ارتش رکن رکین امنیت نظام شاهنشاهی بود و برنامه‌ریزی آن به دست مستشاران آمریکایی و پس از جنگ جهانی دوم انجام شده بود. این نیرو به قدری برای محمدرضا شاه حائز اهمیت بود که به حوزه‌های سه گانه(هوایی، دریایی و زمینی) ارتش علاقه‌مند و خود نیز آموزش‌های نظامی را سپری کرده بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

زمانی که جوش‌وخروش انقلاب اسلامی به راه افتاد، همین ارتش که از بطن مردم و فرزندان این ملت بود، به خیل انقلابیون پیوست و حضرت امام خمینی(ره) را به عنوان رهبری انقلاب پذیرفت و درست زمانی که حکومت شاهنشاهی به قدرت و حضور نظامیان ارتش برای سرکوب نهضت اسلامی نیاز داشت به حکومت پشت کردند.

,

تاریخ این ملت هرگز 15 بهمن 57 را از یاد نخواهد بُرد، روزی که صدها تُن از افراد نیروی زمینی و هوایی ارتش با لباس نظامی به محل اقامت امام خمینی (ره) رفته و وفاداری خود را نسبت به ایشان با سر دادن شعار «ما همه سرباز توایم خمینی، گوش به فرمان توایم خمینی» ابراز داشتند.

,

روز 19 بهمن نیز که به روز «جرقه نیروی هوایی» معروف است گروه کثیری از درجه‌داران نیروی هوایی در تظاهرات و راهپیمایی به طرفداری از انقلاب شرکت کرده سپس به نشانه همبستگی با امام خمینی (ره) به اقامتگاه ایشان رفتند و در نهایت تیر خلاص را به رژیم شاه شلیک کردند.

,

پس از فروپاشی پایه‌های ظلم و ستم طاغوت در ایران و به ثمر نشستن نهال انقلاب اسلامی، دشمن شکست خورده و رانده شده از کشور، دست به توطئه‌ای جدید زد و با ترفندی نو کمر به نابودی ارتش بست.

,

حضرت امام خمینی(ره) به عنوان بزرگترین حامی ارتش پای در میدان نهادند و به فاصله حدود دو ماه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و درست دو هفته پس از برگزاری همه پرسی در مورد نظام سیاسی آینده کشور و رأی مردم به تغییر رژیم شاهنشاهی و برپایی حکومت جمهوری اسلامی ایران، در پیامی خطاب به ملت شریف و مبارز ایران روز چهارشنبه 29 فروردین را «روز ارتش» اعلام کردند.

,

حضرت امام(ره) در این فرمان خود، ضمن نام‏گذارى این روز، ملت ایران را موظف به حمایت از ارتش و احترام برادرانه نموده و مخالفت با ارتش اسلامى که حافظ استقلال و نگهبان مرزهاى آن است را جایز ندانستند. هم‏چنین ارتش را موظف به حفظ نظم و سلسله‏ مراتب و ضوابط در داخل کشور نموده و سربازان و درجه‏ داران و افسران را موظف به رعایت سلسله ‏مراتب نمودند، چنان‏چه رؤساى فوق موظف‏ اند با ارتش به ‏طور محبت و برادرى رفتار نمایند و از دیکتاتورى که در رژیم طاغوت بود اجتناب نمایند. ارتش اسلامى باید با حفظ سلسله‏ مراتب و نظام صحیح اسلامى و اطاعت کامل زیردست از مافوق و رعایت کامل مافوق از زیردست، اداره شود. تخلف از این امر ضدانقلاب است و مورد مؤاخذه خواهد بود. هم‏چنین حضرت امام(ره) افراد خارج از ارتش را از دخالت در امور ارتش ممنوع کردند. (صحیفه امام، ج‏۷، ص: ۲۰ و ۲۱)

,

در حقیقت می‌توان گفت که 29 فروردین سال 58، روز تولد دوباره و حیات ولایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بود. ارتشی که تا به امروز ولایتمداری و ولایت محوری خود را به اثبات رسانده است و گواه آن نیز 48 هزار شهیدی است که در راه اسلام و انقلاب تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است.

,

در طول هشت سال جنگ تحمیلی نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران در کنار سبزپوشان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دفاع از کیان اسلام پرداختند و اجازه ندادند وجبی از خاک کشور به دست دشمنان بیافتد. 

,

ارتش جمهوری اسلامی ایران در طول چهار دهه‌ای که از عمر با برکت این انقلاب می‌گذرد همواره آمادگی لازم را برای دفاع از انقلاب و دستاوردهای آن داشته است و برای رسیدن به اهداف والای انقلاب اسلامی موفق شده همچون سایر نیروهای مسلح کشور با لبیک به فرمان ولی‌فقیه در حوزه تاکتیک، تکنیک و تسلیحات نظامی خود را از دیگر قدرت‌های جهانی بی‌نیاز سازد و به خودکفایی برسد.

,

از مهمترین دستاوردهای ارتش جمهوری اسلامی ایران در بخش نیروی زمینی می‌توان به خودروهای زرهی از جمله تانک‌های ذوالفقار اشاره کرد که باعث شده ایران به عنوان تنها کشور منطقه با فناوری بومی تولید تانک شناخته شود.

,

همچنین تانک پل‌گذار و انواع توپ‌های خودکششی، «نفربر ام 113، نفر بر BMP2»، تانک‌های براق، فلاق، صمصام تی 72، تانک چیفتن و توپ 155 میلی‌متری هویزه، تانک چرخدار 90 میلی‌متری اقارب، سلاح تک تیرانداز 14 میلی‌متری با سامانه کنترل آتش، سلاح تک تیرانداز ضد زره، ربات مسلح بدون سرنشین نظیر با قابلیت کنترل از راه دور، سلاح تک تیرانداز باهر و سلاح ضد نفر شاهر خشاب‌دار، توپ های سداد، موشک‌های زمین به زمین فجر، نازعات، زلزال،  نفربرهای توپ دار و تک تیراندازهای 23 میلی متری، توپ ۱۲۲ میلیمتری«حیدر 44»، توپ ۱۵۵ میلیمتری خودکششی «عاشورا»، انواع جنگنده‌ها، انواع بمب‌های هدایت شونده و موشک ‌های هوا به هوا و تجهیزات جنگال و اپتیکی از جمله خودروی پی آر تی سی، موشک کروز قادر، عادل و قدیر، عصر 67، شناور هجومی ضربتی شهاب، قایق هجومی رعد، سامانه زیردریایی السابحات و مین چسبان، سامانه زیردریایی با کابین مرطوب مورد استفاده تیم غواصی برای عملیات زیرسطحی ناهمطراز، وپ 76 مییلمتری فجر 27، اژدر والفجر، انواع شناورهای و ناوهای جنگی، سامانه موشکی و ... را می‌توان از جمله تجهیزات نظامی و دفاعی ساخت ارتش جمهوری اسلامی ایران در طول چهار دهه از عمر با برکت انقلاب اسلامی دانست.

,

حفظ استقلال ملی و تمامیت ارضی که به مفهوم حفظ کشور از خطر دخالت بیگانگان و تهدیدهای نظامی سایر کشورها است در شرایطی به دست می آید که کشورمان دارای یک ارتش قدرتمند و تحت امر مقام معظم ولایت باشد و این ارتش همراه با سایر نیروهای مسلح به عنوان نگهبانان و محافظان کشور به وظیفه خود در این زمینه به خوبی جامه عمل پوشاند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه