اخبار داغ

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد

انجام نشدن اقدام اساسی در انتقال آب به خراسان جنوبی/ صنعت خراسان جنوبی در حال احتضار/ پیگیر وضعیت راه‌های خراسان جنوبی از وزیر راه هستم

انجام نشدن اقدام اساسی در انتقال آب به خراسان جنوبی/ صنعت خراسان جنوبی در حال احتضار/ پیگیر وضعیت راه‌های خراسان جنوبی از وزیر راه هستم
نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه سال گذشته اقدام اساسی در خصوص انتقال آب به خراسان جنوبی انجام نشد که این بی توجهی‌ها به توسعه استان و به مردم به عنوان سرمایه اجتماعی، ضربه می‌زند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرهاد فلاحتی نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خاورستان، اظهارکرد: در سال 96، تحرکات خاصی به معنی آنچه بیش از وظایف دولت است، با سختی در خراسان جنوبی شروع شد، اما متاسفانه این تحرکات نتیجه ملموسی که مردم در پی آن احساس کنند مشکلات سرمایه گذاری، صنعت و بازار رفع شده است، نداشت، در حالی که انتظار نتایج بهتری بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فرهاد فلاحتی نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با , خاورستان،, خاورستان, خاورستان,  اظهارکرد: در سال 96، تحرکات خاصی به معنی آنچه بیش از وظایف دولت است، با سختی در خراسان جنوبی شروع شد، اما متاسفانه این تحرکات نتیجه ملموسی که مردم در پی آن احساس کنند مشکلات سرمایه گذاری، صنعت و بازار رفع شده است، نداشت، در حالی که انتظار نتایج بهتری بود.,

 

,

وی افزود: در واقع در حوزه راه‌اندازی کارخانجات و شهرک های صنعتی علی رغم پیگیری های متعدد اتفاقی حاصل نشد و همچنان رکود در شهرک های صنعتی و صنوف پایدار است، به طور مثال در بحث کارخانه فولاد قاینات، هم استاندار ورود جدی داشت و هم بنده این موضوع را به صورت ویژه مورد پیگیری قرار دادم، اما متاسفانه مشکلات این کارخانه همچنان باقی است و عملا کاری نشده است.

,

 

,

دستورالعمل‌های دست‌وپا گیر عاملی در بی‌بهره بودن بخش عمده مردم از تسهیلات دولتی

, دستورالعمل‌های دست‌وپا گیر عاملی در بی‌بهره بودن بخش عمده مردم از تسهیلات دولتی, دستورالعمل‌های دست‌وپا گیر عاملی در بی‌بهره بودن بخش عمده مردم از تسهیلات دولتی,

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: در برخی حوزه ها هم دولت تسهیلاتی ابلاغ کرد و در پی آن گزارش هایی در استان ارائه شد که امیدواریم همین باشد، اما وقتی در مناطق روستایی و عشایری حضور پیدا می کنیم شرایط طور دیگری است و عملا بخش عمده از مردمی که باید از این تسهیلات استفاده کنند، بی بهره مانده اند.

,

 

,

فلاحتی بیان کرد: علت اساسی در این خصوص هم این است که دولت نتوانسته دستورالعمل هایی را تنظیم کند که به نفع این اقشار باشد.

,

 

,

وی ادامه داد: در سال گذشته تسهیلات اشتغالزایی در مجلس تصویب و توسط دولت ابلاغ شد که امیدوار بودیم قشر عظیمی از روستائیان و عشایر از این تسهیلات بهره مند شوند، اما متاسفانه وقتی در جمع این اقشار حاضر می شویم می بینیم که دستورالعمل ها آنقدر دست و پاگیر است و مجوز ها و ضمانت ها برای دریافت این تسهیلات آنقدر سخت است، که از عهده این اقشار خارج است و نمی توانند تسهیلات بگیرند، در این خصوص در شهرستان زیرکوه حدود 400 پرونده دریافت تسهیلات وجود دارد که متاسفانه به مرحله پرداخت نرسیده است.

,

 

,

وی یادآور شد: امیدوارم رفع اینگونه مشکلات به صورت جدی در برنامه کاری مسئولان استان قرار گیرد.

,

 

,

پیگیری وضعیت راه‌ها در دیدارها با آقای نوبخت و وزیر راه

, پیگیری وضعیت راه‌ها در دیدارها با آقای نوبخت و وزیر راه, پیگیری وضعیت راه‌ها در دیدارها با آقای نوبخت و وزیر راه,

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: یکی از مهم ترین مسائلی که باید در سال 97 مورد توجه دولت و همت مسئولان اجرایی قرار گیرد، موضوع توسعه و ساخت راههای استان است که بنده طی یک ماه اخیر در سال 97، در این خصوص با مسئولان وزارت راه و آقای نوبخت دیدارهایی داشته و پیگیری هایی انجام داده ام و اکنون انجام کار به دست مسئولان اجرایی استان است تا به نتیجه برسد.

,

 

,

فلاحتی با بیان اینکه امسال هم باید موضوع راه آهن همانند سال گذشته به صورت ویژه مورد پیگیری قرار گیرد افزود: در این خصوص باید در ادامه و به پشتوانه پیگیری های انجام شده در سال 96، مسئولان اجرایی برای جذب فاینانس از طریق شورای اقتصاد پیگیری کنند تا سرمایه گذار مشخص شود.

,

 

,

اقدام اساسی در خصوص انتقال آب انجام نشد

, اقدام اساسی در خصوص انتقال آب انجام نشد, اقدام اساسی در خصوص انتقال آب انجام نشد,

وی با اشاره به اهمیت موضوع آب در خراسان جنوبی تصریح کرد: متاسفانه سال گذشته هیچ اقدام اساسی در این حوزه انجام نشد، همچنین علی رغم قول و قرارها، برای انجام طرح باروری ابرها هم کاری انجام نشد.

,

 

,

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: در خصوص موضوع انتقال آب به خراسان جنوبی کار خاصی صورت نگرفت که این موضوع ضعف کاری جدی برای استان است و این بی توجهی ها به توسعه استان و به مردم به عنوان سرمایه اجتماعی، ضربه می زند.

,

 

,

موضوعی نبوده که توسط مسئولان مطرح شده باشد و نمایندگان آن را در تهران پیگیری نکرده باشند

, موضوعی نبوده که توسط مسئولان مطرح شده باشد و نمایندگان آن را در تهران پیگیری نکرده باشند, موضوعی نبوده که توسط مسئولان مطرح شده باشد و نمایندگان آن را در تهران پیگیری نکرده باشند,

فلاحتی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس بر اساس قانون وظایف مشخصی دارند افزود: نمایندگان علاوه بر پیگیری امور استان، مسائل و انتقاداتی را برای کمک و اصلاح امور بیان می کنند که در طول این مدت، نمایندگان استان مسئولان را کمک کرده اند و مشکل و موضوعی نبوده که توسط مسئولان مطرح شده باشد و نمایندگان آن را در تهران پیگیری نکرده باشند، چرا که منافع مردم و استان در این است.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه متاسفانه هم اکنون در برخی دستگاه ها و سیستم های اجرایی استان، رخوت و سستی مشهود است و برخی مدیران قدرت ریسک پذیری ندارد، افزود: همچنین برخی مدیران هم نگاه و نگرش استانی ندارند و استان را در بیرجند خلاصه کرده اند، غافل از اینکه در تصمیم گیری ها 11 شهرستان داریم و باید توزیع اعتبارات و رفع مشکلات عادلانه باشد.

,

 

,

عدم تعامل مدیران با نمایندگان به توسعه استان ضربه می‌زند

, عدم تعامل مدیران با نمایندگان به توسعه استان ضربه می‌زند, عدم تعامل مدیران با نمایندگان به توسعه استان ضربه می‌زند,

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: برخی از دستگاه های اجرایی تعاملات لازم را با ظرفیت های کشور و استان برقرار نمی کنند، به طور مثال جایگاه نماینده در مجلس و سطح کشور، ظرفیت عظیمی را برای استان ایجاد می کند و بدون توجه به خط و مشی های سیاسی، جایگاه مجلس و نماینده می تواند در پیشبرد اهداف تعیین کننده باشد.

,

 

,

فلاحتی با اشاره به اینکه اما متاسفانه برخی از مدیران هیچ ارتباطی حتی در حد یک تماس تلفنی و احوالپرسی ساده با نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی ندارند گفت: وقتی مشکلی به نماینده ارجاع نشود، به منافع استان و مردم ضربه می زند.

,

 

,

وی تاکید کرد: اگر ضرورتی اقتضا کند، نام دستگاه های اجرایی را که با بنده تعامل داشته و نتایج این تعامل را اعلام خواهم کرد، همچنین نام دستگاه هایی که تعاملی نداشته اند هم اعلام خواهد شد.

,

 

,

صنعت خراسان جنوبی در حال احتضار است

, صنعت خراسان جنوبی در حال احتضار است, صنعت خراسان جنوبی در حال احتضار است,

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امیدواریم در سال 97 بدون توجه به حواشی و مسائل سیاسی، توجه عمده همه در خصوص تحقق شعار سال، فارغ از شعاری بودن و تحقق کار عملیاتی و اجرایی باشد اظهارکرد: باید در سال 97 صنعت استان که در حال احتضار است و اگر به آن رسیدگی نشود جان خواهد داد، مورد توجه قرار گیرد، صنعت تنها به معنی صنایع و کارخانجات نیست بلکه شامل خدمات، کشاورزی و ... هم می شود، باید همه امور با هم دیده شود و دولت باید در این خصوص اهتمام داشته باشد.

,

 

,

فلاحتی افزود: خراسان جنوبی در مباحث انسجام بخشی و شرایط اجتماعی حاکم، استانی متحد، یکپارچه و از لحاظ بافت اجتماعی؛ استانی زبانزد از نظر فرهنگی و معنوی است که باید این بافت حفظ شود و مسئولان با برنامه های خود در کنار مردم قرار گیرند تا استان درحال توسعه، با جهشی در توسعه به پیشرفت برسد.

,

 

,

وی ادامه داد: امیدواریم با استفاده از همه ظرفیت ها، سال 97 سال جهش در توسعه استان باشد و با همت مسئولان و همراهی مردم، رکود و رخوت در همه زمینه ها از استان خارج شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه