اخبار داغ

حاشیه‌نگاری جلسه شورای شهر ساری؛

از دوشکاکشی عضو شورا برای پیگیری مسائل شهری تا انتقاد از عدم معرفی فرماندار ساری

از دوشکاکشی عضو شورا برای پیگیری مسائل شهری تا انتقاد از عدم معرفی فرماندار ساری
عضو شورای شهر ساری گفت: از این به بعد قصد دارد برای پیگیری مسائل شهری دست به دوشکا شود و به نظر می‌رسد با تذکر و حرف مسئولان به دغدغه‌های شورا توجهی نمی‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، بیست و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر ساری با غیبت قاسم قاسمی و مسعود مدینه، با ریاست علی‌اکبر زلیکانی پیگیری شد.

علی آقامیری عضو شورای شهر در این جلسه خواستار برنامه‌ریزی برای ایجاد درآمد پایدار برای شهر و روستا شد.

علی‌اکبر زلیکانی که توسط کوروش یوسفی به عنوان شاگرد شلوغ کلاس در نبود مسعود مدینه در صندلی ریاست شورا حضور داشت و دلیل عدم حضور مدینه را ماموریت کاری و غیبت قاسم قاسمی را دریافت مرخصی عنوان کرد، از راه‌اندازی فاز دوم پارک ملل ساری خبر داد.

مطرح شدن آغاز به کار فاز دوم پارک ملل توسط زلیکانی با واکنش علیجان شمشیربند دیگر عضو شورا مبنی بر اینکه این طرح از گذشته شروع شده بود ادامه پیدا کرد اما اظهارات زلیکانی ارتباط با تغییر در ساختار شهرداری ادامه پیدا کرده است.

نائب رئیس شورای شهر ساری با اشاره به انتقادات مطرح شده در جلسه قبلی از جامعه عمل دادن برخی انتقادات مطرح شده صبحت به میان آورد و صحبت از افزایش اختیارات شهرداری‌های مناطق خبر داد.

زلیکانی اظهار کرد: شهردار ساری دستور خوبی بعد از جلسات شورا صادر کرده است، امروز فاز دوم پارک ملل راه‌اندازی شده است.

وی با اعلام اینکه در ارتباط با برخی از ساختاری که در شهرداری وجود داشت، افزود: شهردار ساری برخی اختیارات را تفویض اختیار کرده و شهرداری‌های مناطق هم می‌توانند در این زمینه اقدام کنند.

دیگر مباحث مطرح شده توسط زلیکانی بحث پیگیری پروژه مرحوم کردان ساری توسط یوسف‌نژاد نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی ادامه پیدا کرد، اما از اینکه اطلاعات دقیقی در ارتباط با صحبت‌های مطرح شده بین یوسف‌نژاد و وزیر ارشاد بیرون نیامد تا حدودی دلخور بود.

انتقاد از عملکرد سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دیگر موضوع مطرح شده توسط زلیکانی بوده است که وی در بخشی از صحبت‌های خود اعلام کرده است که سازمان میراث فرهنگی که اسم بسیار سنگین و طولانی دارد در خواب زمستانی قرار دارد و به اظهارات شورای شهر ساری توجه چندانی ندارد.

عضو شورای شهر ساری در ارتباط با توسعه مسیر قارن، بیان کرد: شهرداری برنامه جدی در این زمینه دارد ولی منابع اجرای این پروژه باید تامین شود.

وی با اعلام اینکه ساخت سرپناه برای کارگران ساختمانی مغفول مانده است، گفت: اینکه پیمانکار مناسب نداریم توجیه ندارد.

فرامرز نقیبی دیگر عضو شورا که ظاهرا به برخی انتقادات و تذکرات مطرح شده توسط وی به مدیران شهری چندان توجهی نمی‌شود، گفت: از این به سکوت را جایز نمی‌دانم و بنا دارم در جلسات بعدی با دوشکا مسئولان شهری را بزنم.

این عضو شورای شهر ساری با انتقاد از کم توجهی شهرداری به منطقه راهبند ساری، خطاب به رشیدی معاون عمرانی شهرداری که از سوی شهردار در جلسه شورا شرکت کرد، افزود: باید به من پاسخ بدهند که در سال 96 چه اقداماتی برای شهرداری منطقه سه که بیش از 15 هزار نفر جمعیت دارد انجام شده است.

نقیبی با انتقاد از احداث ساختمان 500 میلیون تومانی پشت شهرداری منطقه سه گفت: این اقدامات با اجازه چه کسی و براساس کدام مصوبه انجام شده است.

وی‌ با اعلام اینکه نقش نظارتی شورا بسیار کم رنگ است، گفت: اعضای شورا تنها حرف می‌زنند و تازه اظهارات تنها زمانی که رسانه‌ها در جلسه حضور دارند مطرح می‌شود.

عضو شورای شهر ساری با اعلام اینکه با سکوت مشکل مردم حل و فصل نمی‌شود، گفت: آسفالت‌های سطح شهر نامناسب است در بسیاری از موارد به مردم قول داده شده ولی عملیاتی نشده است.

وی با اشاره به مطرح شدن مباحث شعاری افزود: در شورا شعار نباید بدهیم ما یک رئیس جمهور داریم که استاد شعار دادن است.

نقیبی با اشاره به صحبت‌های مطرح شده توسط عضو شورا در ارتباط با مباحث ملی و بین‌المللی بیان کرد: ما موظف به رسیدگی وضعیت مردم ساری هستیم، صحبت درباره مباحث ملی و بین‌المللی در شورا شهر ساری نیست، متولی مسائل بین‌المللی مسئولان وزارت خارجه هستند.

در ادامه علیجان شمشیربند دیگر عضو شورا با انتقاد از عدم معرفی فرماندار در ساری، گفت: باید تکلیف فرماندار مرکز استان مشخص شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه