اخبار داغ

روایتی از دریادلان استکبار ستیز؛

«دارا»، دارایی اش را داد تا ایران بماند/ شهیدی که پس از سی سال همچنان سنگربان خلیج فارس ماند

«دارا»، دارایی اش را داد تا ایران بماند/ شهیدی که پس از سی سال همچنان  سنگربان خلیج فارس ماند
بیست و نهم فروردین ماه سال 1367، آبهای نیلگون خلیج فارس شاهد نبرد نابرابر اما جسورانه دریادلان هرمزگانی با نیروی دریایی آمریکا بود، نبردی که در آن با انهدام یک فروند بالگرد آمریکایی همراه بود و شهیدان دارا و رئیسی در این نبرد به دیدار حق شتافتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ فروردین ماه سال 1367 به یگان دریایی سپاه در جزیره بوموسی اطلاع دادند که آمریکایی ها سکوی های نفتی را مورد حمله قرار داده اند و با همرزمانتان در نیروی دریایی ارتش درگیر شده اند و رزمندگان  پایگاه دریایی بوموسی قایقها را آماده و اهداف مورد نظر را شناسایی کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

رزمندگان در دریای نیلگون خلیج فارس با آمریکایی ها در گیر شدند و هواپیما و بالگردها آمریکا در آسمان پدیدار شدند و درگیری آن قدر زیاد بود که رزمندکان اطراف خود را نمی دیدند ولی غیرتشان اجازه نمی داد که آمریکایی ها دریا را شخم بزنند و تمام نفت خلیج فارس را به غارت ببرند.

,

در همان روز 29 فروردین آمریکاهای متجاوز ناوچه «جوشن»، «سهند»، «سبلان» ارتش را مورد هدف قرار دادند و تعدادی از رزمندگان  نیرو دریایی ارتش را به شهادت رساندند.

,

همچنین نیروی دریایی سپاه اقدام به زدن شناورهای آمریکایی کرد و یک فروند بالگرد آمریکایی را منهدم کرد و در همان لحظه که رزمندگان از شادی صلوات می فرستادند صدای عجیبی شنیده شد و هواپیمای آمریکایی که رزمندگان را دنبال می کرد با تیربار به قایق ها شلیک کرد.

,

یکی از این قایق ها  که تیر به آن اصابت کرد حامل سرداران شهید اسحق دارا و اسدالله رئیسی بود و زمانی که همرزمان شهدا به قایقشان رسیدند، شهید رئیسی نفس های آخرش را می کشید و شهید دارا پرواز کرده بود و در اعماق آب های خلیج فارس برای همیشه جای گرفت.

,

عصا هم نتوانست شور و شعور انقلابی را از شهید دارا بگیرد

, عصا هم نتوانست شور و شعور انقلابی را از شهید دارا بگیرد, عصا هم نتوانست شور و شعور انقلابی را از شهید دارا بگیرد,

در سال 1345 در روستای گیشان از توابع بخش مرکزی بندرعباس، کودکی پا به عرصه گیتی نهاد که بعد ها برگ زرینی به تاریخ مبارزات مردم استان هرمزگان و ملت سربلند ایران هدیه کرد.

,

این فرزند برومند از همان سال های اولیه زندگی با نوای روح بخش کلام خدا که از مسجد همجوار منزلشان بر می خاست رشد کرد تا آنجا که در پرتو این حسن همجواری با مسجد در این مکان شریف حضور یافت و به فعالیت های اجتماعی و سیاسی پرداخت.

,

شهید اسحق دارا کودکی بیش نبود که همراه با برادر شهیدش در راهپیمایی ها شرکت می کرد و عکس امام (ره) و شعار های انقلابی را بر دوش حمل می کرد همچنین همراه با مردم غیور کشور به مبارزه با رژیم پهلوی پرداخت و پای از راه مبارزه بر نداشت تا خورشید تابناک پیروزی بر ایران تابید.

,

پس از چشیدن طعم شیرین پیروزی انقلاب، به صف اعضای رسمی سپاه پیوست و در واحد تخریب لشکر به خدمت مشغول شد.

,

و در جنگ دفاع مقدس در سال 1362 به شدت مجروح شد و بعد از آن با عصا راه می رفت اما شور و شعور انقلابیش لحظه ای او را آرام نمی کرد.

,

شهید دارا که دیگر نمی توانست به نبرد با دشمن بعثی در زمین بپردازد کوله بار رزم را بست و عزم خود را جدی کرد تا دشمن را در خلیج فارس شکست دهد به همین دلیل مسئولیت عملیات بوموسی را پذیرفت و در 29 فروردین  در دل دریا به شهادت رسید.

,

خون شهید رئیسی نگهبان خلیج فارس

, خون شهید رئیسی نگهبان خلیج فارس, خون شهید رئیسی نگهبان خلیج فارس,

در سال 1324 در خانواده ای با ایمان که صوت دلنواز قرآن فضای خانه را عطر آگین کرده بود، فرزندی پای به عرصه گیتی نهاد که عشق به معبود در تار و پودش سرشته شده بود.

,

این فرزند غیور در چنین خانواده ای رشد کرد و بالید تا آنگاه که پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آمد و به پایگاه دریایی بوموسی اعزام شد.

,

شهید رئیسی همراه با همرزمانش طی عملیات های مختلف آن چنان وحشتی در دل سپاه دشمنان افکند که استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا جهان خوار به خلیج فارس وارد شدند تا مانع رزم بی امان دریا دلان غیور شوند.

,

شهید رئیسی همراه با همرزم دیگرش اسحق دارا در نبردی جسورانه رویای متجاوزان آمریکایی ایستادند  و با سربلندی دوام ابدی خود را در عالم ثبت کردند.

,

این شیفتگان اسلام همزمان با سرنگون کردن این هلی کوپتر آمریکایی در قعر آبهای نیلگون خلیج فارس با خون سرخ خود نوشتند : «آمریگا هیچ غلطی نمی تواند بکند.»

,

آن روز افتخار آفرین بیست و نهم فروردین ماه سال 1367 برابر اول ماه مبارک رمضان بود که این دو شهید به ضیافت الهی شتافتند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه