اخبار داغ

سرپرست مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

پیش بینی تولید ۱۰ هزار تن کلزا از مزارع آذربایجان غربی/ کشت کلزا ۳۰ درصد افزاش یافت

پیش بینی تولید ۱۰ هزار تن کلزا از مزارع آذربایجان غربی/ کشت کلزا ۳۰ درصد افزاش یافت
سرپرست مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: چهار هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت کلزا اختصاص دارد که نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز،  علی عیدی در گفت و گو با خبرنگاران در میاندوآب با اشاره به افزایش کشت کلزا در آذربایجان غربی، اظهار کرد: میزان کشت کلزا امسال در آذربایجان غربی نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

سرپرست مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: امسال حدود چهار هزار هکتار  از اراضی کشاورزی استان به کشت کلزا یا دانه های روغنی اختصاص دارد.

,

وی با بیان اینکه پیش بینی می کنیم از اراضی کشاورزی استان ۱۰ هزار تن کلزا برداشت شود، گفت: امیدواریم سطح زیر کشت کلزا در استان افزایش یابد تا با توسعه دانه های روغنی در این زمینه نیز به خودکفایی برسیم.

,

عیدی هم چنین با اشاره به اختصاص ۳۶۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی دیم  و آبی استان به گندم در سال کشت ۹۷-۹۶، تصریح کرد: پیش بینی می کنیم ۷۵۰ هزار تن گندم از این اراضی کشاورزی در استان برداشت کنیم.

,

سرپرست مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اظهار کرد: ۲۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان نیز به کشت چغندرقند اختصاص دارد که پیش بینی می کنیم از این اراضی ۱/۵ میلیون تن چغندرقند تولید شود.

,

وی هم چنین با اشاره به حضور کارشناسان خارجی و وزارت جهاد کشاورزی در سایت های الگویی مزارع کلزا در استان، افزود: این بازدیدها در واقع یک کارگاه آموزشی در مزرعه است که تمام نکات فنی تولید کلزا بیان می شود و از کشاورزان می خواهیم تا از مزارع الگویی کلزا بازدید کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه