اخبار داغ

نگاهی دیگر به فیلم لاتاری؛

حفظ عزت و غرور ملی دلیل جذابیت لاتاری برای تماشاگران غیروابسته!/ نمونه آپدیت شده آژانس شیشه‌ای در آنسوی خلیج فارس

حفظ عزت و غرور ملی دلیل جذابیت لاتاری برای تماشاگران غیروابسته!/ نمونه آپدیت شده آژانس شیشه‌ای در آنسوی خلیج فارس
فیلم سینمایی "لاتاری" علی‌رغم اینکه در جشنواره فجر امسال نتوانست جایزه‌ی چشمگیری را به خود اختصاص دهد اما یکی از پرمخاطب‌ترین فیلم‌های اکران نوروزی 97 بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آناج،  لاتاری را دومین بار است که می‌بینم، نه اینکه بیکار باشم بلکه بخاطر محتوایی که دارد و سوژه‌‌ای که به آن می‌پردازد. البته ناگفته نماند هادی حجازی‌فر را هم اخیرا بیشتر دوست می‌دارم و این سبک فیلم‌ها را که در عین حفظ عزت از خودمان انتقاد می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

لاتاری در کنار بازی‌های جذاب و موضوع تحریک کننده؛ توانسته در آن دو ساعت، مخاطب را مجاب کند تا حق را به موسی بدهد و امثال نوشین را تبرئه کند.

,

حتی توانسته در ذهن مخاطب موسیِ موجیِ تکبیرگوی تندرو را به یک قهرمان تبدیل کند و وادارش کند تا در همان سینما او را تشویق نماید، چرا که با آن زمینه چینی‌ها موسی قهرمان غیرت و عزت ایرانی جماعت است، با اینکه تهیه کننده و کارگردان لاتاری، وابسته نظام‌اند؛ اما توانسته‌اند با عبور از برخی مرزهای خودساخته، واقعیت‌ها را نشان دهند و مخاطب را با شخصیت نوشین و امیرعلی و ماجراهایشان همراه سازند.

,

هرچند لاتاری نمونه بروزتر آژانس شیشه‌ای و موسی تقریبا همان حاج کاظم ژ سه به دست امروزی است اما یک مشکل جدی دارد. در واقع به نظرم مهدویان هم می‌داند مشکل کجاست اما همان مصلحت اندیشی‌های باطل است که نگذاشته لاتاری به آن بپردازد. با اینکه در گوشه کنار فیلم موسی یا امیرعلی با بعضی از دیالوگ‌ها می‌خواهند آن مشکل را برطرف کنند اما گویا نمی‌شود که به اصل اشاره کرد.

,

مشکل لاتاری دقیقا همانجاست که نمی‌گوید چرا برادر نوشین به زندان افتاده، چرا پدر نوشین ورشکست شده و چطور شد که نوشین به دبی رفت، خیلی گذرا می‌گوید و می‌گذرد اما نمی‌گوید مقصر کیست‌. کارهای موسی برای امیرعلی را هم مخاطب به خاطر موجی بودنش می‌پذرد والا هرگز چنین اتفاقی نمی‌افتد.

,

حتی مامور امنیتی هم درست می‌گوید که امنیت ملی مهم است و جالب است که لاتاری این را هم نشان نمی‌دهد که بعد از کشتن شاهزاده عرب آنهم به آن سبک چه بلایی بر سر ایران و امارات می‌‌‌آید، با این حال نهیب موسی هم به مامور و قاضی دلنشین و زبان حال مخاطب است.

,

شاید یکی دیگر از دلایل جذب مخاطب به شخصیت موسی نیز همین باشد، در کل لاتاری برای چند ساعت، حال را خوش می‌کند اما پس از آن آدم را به فکر فرو می‌برد که چه می‌گذرد و آینده چگونه خواهد شد‌.

,

شاید پی نوشت این یادداشت چنین باشد؛ لاتاری را در سینما ببنید، به دیالوگ‌های موسی در گفت‌وگو با مامور امنیتی و قاضی و امیر علی با دقت بیشتری گوش کنید، جالب‌اند!

,

انتهای پیام/
 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه