اخبار داغ

برای چهارمین سال متوالی؛

جشنواره بین المللی غذای اکو اردیبهشت ماه در زنجان برگزار می شود/اعلام آمادگی 13 کشور برای حضور در زنجان

جشنواره بین المللی غذای اکو اردیبهشت ماه در زنجان برگزار می شود/اعلام آمادگی 13 کشور برای حضور در زنجان
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: چهارمین جشنواره بین المللی غذای اکو- جاده ابریشم اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا، یحیی رحمتی در جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره اکو در زنجان، اظهار داشت: چهارمین جشنواره بین المللی غذای اکو-جاده ابریشم 11 تا 13 اردیبهشت سال جاری در زنجان برگزار می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا،, یحیی رحمتی در جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره اکو در زنجان، اظهار داشت: چهارمین جشنواره بین المللی غذای اکو-جاده ابریشم 11 تا 13 اردیبهشت سال جاری در زنجان برگزار می شود.,

این مسئول در خصوص کشورهای شرکت کننده،گفت: آذربایجان، لبنان، سوریه، عراق، فلسطین، چین، افغانستان، تاجیکستان، بحرین، ترکیه و بلغارستان برای شرکت در این دوره از جشنواره بین المللی غذای اکو-جاده ابریشم اعلام آمادگی کرده اند.

,

مدیرکل میراث فرهنگی زنجان در خصوص هدف از برگزاری این جشنواره عنوان کرد: غذا بعنوان یک جاذبه گردشگری ذائقه گردشگران را به مردم محلی نزدیک می کند، همچنین غذا ریشه در تمدن و باورهای مردم هر منطقه ای دارد و در واقع به نوعی احیا سنت های دیرین در حوزه های مختلف است به ویژه در حوزه جاده ابریشم که امیدواریم بتوانیم این سنت ها را احیا کنیم.

,

رحمتی در خصوص برنامه های چهارمین دوره جشنواره بین المللی غذای اکو-جاده ابریشم بیان کرد: غذا محوریت جشنواره است و در کنار آن نمایشگاه صنایع دستی متشکل از 30 غرفه با حضور صنعتگران از اقصی نقاط کشور برپا خواهد شد.

,

وی افزود: بحث معرفی و فروش صنایع دستی مرتبط با غذا بعنوان اصیل ترین کالای ایرانی یکی از برنامه های جنبی این جشنواره است.

,

گفتنی است،سومین جشنواره بین المللی غذای اکو- جاده ابریشم از 20 تا 22 اردیبهشت ماه سال گذشته در مجموعه نمایشگاه بین المللی کاسپین برگزار شد.

,

ایجاد فضای شادی و نشاط در جامعه، ایجاد جاذبه بین المللی گردشگری منحصر به فرد در زنجان، معرفی رژیم های غذایی سالم بین المللی در جامعه، معرفی غذاهای سنتی کشورهای شرکت کننده در جشنواره و معرفی ظرفیت های گردشگری زنجان از اهداف این جشنواره بود.

,

گروه های آشپزی از کشورهای عضو سازمان اکو و کشورهای مسیر جاده ابریشم، برپایی کارگاه آموزشی پخت غذاهای محلی و خواص غذایی آنها، اجرای موسیقی محلی و مراسم آیینی، برپایی نمایشگاه صنایع دستی مرتبط با غذا همچون ساخت ظروف غذا از جمله برنامه های محتوایی جشنواره بود.  در سومین جشنواره بین المللی غذای اکو- جاده ابریشم گروه هایی از کشورهای آذربایجان، چین، افغانستان، پاکستان، لبنان، تاجیکستان، کره جنوبی، سوریه، عراق، قزاقستان، ترکیه و فلسطین حضور داشتند.

,

یادآور می شود؛. سازمان همکاری اقتصادی موسوم به "اکو" یک سازمان اقتصادی منطقه‌ای است.  سه کشور ایران، پاکستان و ترکیه در سال 1343 (1964) نخستین بار این سازمان را پایه‌ریزی کردند.  پس از فروپاشی شوروی، در سال 1372 کشورهای افغانستان، جمهوری آذربایجان ، قزاقستان، ترکمنستان ، قرقیزستان، ازبکستان و تاجیکستان نیز به سازمان اکو پیوستند.

,

گفتنی است نخستین جشنواره غذاهای کشورهای اکو – جاده ابریشم در سال 1393 همراه با دهمین جشنواره ملی آش ایرانی در زنجان برگزار شد .//ن

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه