اخبار داغ

پیش بینی برداشت بیش از 100 تن گل محمدی در خراسان جنوبی/ سربیشه بیشترین سطح زیرکشت گل محمدی را دارد

پیش بینی برداشت بیش از 100 تن گل محمدی در خراسان جنوبی/ سربیشه بیشترین سطح زیرکشت گل محمدی را دارد
برداشت گل محمدی از اواخر فرودین ماه آغاز و تا اواسط اردیبهشت ماه ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از 100 تن گل محمدی از گلزارهای استان برداشت شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، برداشت گل محمدی از گلزارهای خراسان جنوبی آغاز شده و عطر گل محمدی همه استان را فراگرفته است؛ شهرستان سربیشه بیشترین میزان سطح کشت را در استان به خود اختصاص داده است و برداشت گل محمدی از اواخر فروردین ماه آغاز و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,
 
,
مهدی عصمتی‌پور معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: در خراسان جنوبی 125 هکتار زیر کشت گل محمدی است که بیشترین سطح کشت با 44 هکتار مربوط به شهرستان سربیشه است.
, خاورستان,
 
,
وی افزود: برداشت گل محمدی از اواخر فرودین ماه آغاز و تا اواسط اردیبهشت ماه ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از 100 تن گل محمدی از گلزارهای استان برداشت شود.
,
 
,
 
,
, ,
 
,
معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه از محل فروش گل محمدی 65 میلیارد ریال عاید کشاورزان خواهد شد، افزود: در حال حاضر 7 واحد تولید عصاره و عرقیات گیاهی در استان فعال هستند که گل محمدی برداشت شده از گلزارهای استان را فراوری می‌کنند.
,
 
,
عصمتی‌پور تصریح کرد: سال گذشته از گلزارهای استان 85 تن گل محمدی برداشت شده است.
,
 
,
شهرستان سربیشه با 8 هزار و 251 کیلومتر مربع وسعت در فاصله 66 کیلومتری جنوب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد و بیشترین سطح کشت گل محمدی در این شهرستان قرار دارد.
,
 
,
, ,
 
,
مریم جوادی بایگی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سربیشه در گفتگو با خاورستان، از پیش‌بینی برداشت ۲۴ تن گل محمدی در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: از محل برداشت این محصول ۷۲۰ میلیون تومان در آمد عاید کشاورزان خواهد شد. .
, خاورستان,
 
,
وی با بیان اینکه سطح زیرکشت گل محمدی در شهرستان سربیشه 35 هکتار است، افزود: از این میزان 25 هکتار بارور و 10 هکتار غیر بارور است.
,
 
,
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سربیشه  گفت: امسال برداشت محصول گل محمدی با توجه به گرم شدن هوا از اوایل فروردین آغاز شده و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد.
,
 
,
جوادی بایگی تصریح کرد: از مزایای گل محمدی می توان به نیاز آبی بسیار کم ، قابلیت کشت دیم ، سازگار به شرایط آب و هوایی منطقه و مقاومت به تنش های محیطی موجود ، قابلیت نگهداری پس از برداشت ، فاقد آفت و بیماری خاص و قابلیت کشت در زمینهای فقیر، سنگی و سنگلاخی اشاره کرد.
,
 
,
 
,
, ,
 
,
وی تعداد بهره‌برداران گل محمدی در شهرستان سربیشه را 30 نفر اعلام کرد و افزود: به دلیل سازگاری گل محمدی با این منطقه، سال گذشته 6 هکتار مزارع جدید در سطح شهرستان احداث شد که مورد استقبال بهره‌برداران قرار گرفت.
,
 
,
گفتنی است؛ برطرف کردن سرفه‌های مزمن، درمان دردهای شکمی و مشکلات گوارشی، کاهش خونریزی در دوران قاعدگی و برطرف کردن التهاب و حساسیت در بدن از خواص دارویی گل محمدی است.
,
 
,
همچنین از روغن گل محمدی می‌توان به عنوان یک ملین برای درمان یبوست مزاج استفاده کرد و بوییدن عطر این گل در درمان افسردگی، رفع غم و اندوه و اضطراب موثر است.
,
 
,
گل محمدی حاوی ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌های مفید برای بدن از جمله ویتامین C است و برای درمان مشکلات پوستی از جمله آکنه و برطرف کردن انواع لکه‌های پوستی و چین و چروک می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.
,
 
,
انتهای پیام/ 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه