اخبار داغ

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

افت شدید دما به باغات استان زنجان خسارت وارد کرد

افت شدید دما به باغات استان زنجان خسارت وارد کرد
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به افت شدید دما در استان زنجان گفت: باغات خدابنده ابهر، سلطانیه و خرمدره بیشترین خسارت را در اثر افت شدید دما خسارت دیدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهنام اوجاقلو در گفت وگو با  موج رسا; با اشاره به خسارت سرما به باغات استان زنجان اظهار کرد: افت شدید دما در چند روز اخیر به باغات استان زنجان خسارت وارد کرده ولی هنوز میزان خسارت وارد شده برآورد نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی تصریح کرد: کاهش دما به باغات شهرستان خدابنده، ابهر، خرمدره و سلطانیه خسارت بیشتر نسبت به باغات سایر شهرستانها وارد کرده است.

,

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان بیان کرد: افت دما در شهرستانهای طارم و ماهنشان نسبت به سایر شهرستان‌ها کمتر بود بنا بر این براساس پیش‌بینی‌های انجام شده خسارت سرمازدگی در این شهرستان نسبت به شهرستانهای دیگر کمتر بوده است.

,

وی افزود: دمای هوای زنجان تا روز گذشته به ۶ درجه زیر صفر کاهش یافته بود و این میزان کاهش به باغات خسارت می‌زند این دما به اکثر محصولات باغی خسارت وارد کرده و سرمازدگی درختان گردو نسبت با سایر محصولات بیشتر است.

,

اوجاقلو گفت: بر‌اساس برآوردهای انجام شده بیشترین خسارت سرمازدگی باغات در شهرستانهای ابهر و خرمدره به دلیل افت شدید دما نسبت به سایر شهرستانها بوده است.

,

وی با اشاره به اینکه کشاورزان اقدامات پیشگیرانه را در جلوگیری از سرمازدگی باغات در اثر افت دما در چند روز آینده بیان کرد: کشاورزان باید اقدامات لازم در خصوص کاهش خسارات سرمازدگی در استان انجام دهند و با روشن کردن آتش می‌توانند میزان خسارت را کاهش داده و به حداقل برسانند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه